Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 292 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Stagnelius | 2008-10-14 13:57 | |
![]() | Varför känner ingen till Kalaii? En störtskön lirare för alla med musiksmak. Det udda gitarrspelet, den genomgrymma rösten och det faktum att hans ena hand håller på att ruttna bort: www.youtube.com/watc...-H 7xy1S32s | |
| Stagnelius | 2008-10-14 13:58 | |
![]() | Kalai, ska det vara. Inte Kalaii. | |
| Stagnelius | 2008-10-14 14:00 | |
![]() | För er som orkar kolla kan jag utlova en ny favoritartist (med reservation att alla naturligtvis har olika musiksmak). | |
| Loppan65 | 2008-10-14 14:28 | |
![]() | jag har kollat, ja duktig gitarist och sångare helt klart men skulle vara kul att höra honom sjunga med ett band. Har aldrig hört talas om honom....vad är det med handen? | |
| Stagnelius | 2008-10-14 14:38 | |
![]() | Kul att du tycker det. Han har en medfödd sjukdom: "As a baby he was short and fat like everyone else except for having an enormous hemangioma on the entirety of his left hand earning him his plumber given nickname, “The Hand”. Why does Django Rheinhardt come to mind? The hemangioma, coupled with a failed surgery, left Kalai’s hand largely deformed and permanently pain prone, or at least until he breaks it off in a careless, fame driven, helmet-less motorcycle accident that somehow kills his drummer." | |
| Stagnelius | 2008-10-14 14:41 | |
![]() | Loppan65, här är ett annat klipp med band...jag föredrar dock honom själv med gitarr: www.youtube.com/watc...re =related | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-10-14 14:46 | |
![]() | Tack för tipset Stagnelius! Verkar klart intressant. | |
| Loppan65 | 2008-10-14 14:51 | |
![]() | Jag har lyssnat...låter intressant. Tack. | |
| Stagnelius | 2008-10-14 14:51 | |
![]() | Det är inte många gånger man snubblar över en artist som känns så nyskapande men ändå okänd (åtminstone i Sverige) känns det kanon att kunna delge det till andra. Håll till godo! | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-10-14 14:51 | |
![]() | Den här var riktigt skön: www.youtube.com/watc...re =related | |
| skruttdotorg | 2008-10-14 15:41 | |
![]() | not my cup of tea =) | |
| skruttdotorg | 2008-10-14 15:46 | |
![]() | "En störtskön lirare för alla med musiksmak. Det udda gitarrspelet, den genomgrymma rösten och det faktum att hans ena hand håller på att ruttna bort:" Var snäll och definiera "musiksmak" =) för jag tyckte inte om hans musik (bara hört två låtar) .. men tycker du om honom för att han skiljer sig från andra? eller för att han är bra? Vad spelar det för roll om att hans hand håller på ruttnar bort? | |
| Stagnelius | 2008-10-14 15:51 | |
![]() | Det är svårt att definiera ens subjektiva intryck, men jag tycker hans sätt att spela gitarr och hans frasering skiljer sig åt från det jag hört tidigare. Men om du har ngt exempel på någon liknande artist får du gärna delge mig. Ang. hans hand; Hendrix lirade gitarr upp-och-ned (så att säga) något som särskiljde honom från andra mainstream artister. Det gjorde inget med hans musik men det var ändå ngt folk pratade om. | |
| Stagnelius | 2008-10-14 15:52 | |
![]() | ja, den är också grym Flubber! | |
| pndreas | 2008-10-14 19:03 | |
![]() | jag tycker inte gitarrspelet skiljer sig. samma plock och öppen stämningför att lättare knapra melodier som så många andra, som t.ex. andy mckee. heja nick drake | |
| bobo flux | 2008-10-14 19:08 | |
![]() | haha, i början får hon säga åt publiken att applådera, direkt efteråt kommer "they just love you so much"! Fabricerad spontanitet i dess orenaste form, jag blir inte förvånad om applåderna var burkade :D | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-14 19:17 | |
![]() | Tittade och lyssnade men gillade inte. Ligger å andra sidan ganska långt ifrån vad jag brukar lyssna på. Jag känner ändå inte att han var speciellt originell, snarare förutsägbar. Tyvärr :( | |