Spelrum
Giraffen35
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade56
Mobilspel
Pågående19 304

Forumkategorier

Användare Inlägg  
FlyingDonkey - Ej medlem längre2008-10-16 20:30
Antal inlägg: 11

Katt traden - humor
Jag gjorde nyligen en trad med anvanderen MadeInSrbija om min katt som jag slog. Jag hatar katter, skulle aldrig kunna ha en katt men aven om jag hade sa skulle jag aldrig sla den.

Den traden var UPPENBART ett SKAMT sa jag beklagar for alla som tog illa upp eller inte tyckte att det var ett roligt skamt men jag anser att det inte finns nan univeriell humor utan att det ar individuellt och accepterat sa lange du inte skadar eller sarar nan.

Mitt konto blev avstangt, men jag sorjer inte, ar tillbaka i toppen snart igen. Har skrivit mail till abuse for att fa en forklaring och det skulle vara rattvist att fa ett svar. Men men...

Eftersom en trad maste ha ett tema som ska diskuteras sa kan vi val ta humor. Vart ligger granserna for humor? Vad anser ni? Jag har tydligt sagt vad jag tycker. Tack

kverulanten - Ej medlem längre2008-10-16 20:38
Antal inlägg: 1130

Humor har inga gränser, i regel. Det är ju en klassiker att man kan bearbeta svåra saker genom just humor. När du ska skämta på betapet sätts dock den regeln ur spel efter devisen "vi kan slakta och äta alla djuren på planeten förutom de som förkommer i Disneyfilmer".

FlyingDonkey - Ej medlem längre2008-10-16 21:27
Antal inlägg: 11

Haller med, sen kan det ju bero pa hur man anvander humorn ocksa!

BiNo8 - Ej medlem längre2008-10-16 21:42
Antal inlägg: 3473

Du skämtade du, men det är faktiskt svårt att veta vad som är skämt eller inte, speciellt då du lämnade svar på tal hela tiden. Och det finns männsikor där ute som verkligen bryr sig om djur och tar ganska allvarligt på sådana saker som du skrev om. Så jag hoppas du inte kör med din stilen igen.

bobo flux2008-10-16 21:49
Antal inlägg: 11371

Det finns en världsomspännande humorkodex som inte får brytas:

Är du svart får du skämta om svarta, är du jude får du skämta om judar, är du Jesper Odelberg får du skämta om handikappade, är du Özz Nujen får du skämta om kurder, är du vit amerikan får du skämta om araber, är du MadeinSrbija får du inte skämta om katter, är du bobo flux får du dra dåliga skämt.

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-16 22:10
Antal inlägg: 4279

Använder man sarkasm och ironi får man tugga i sig att man kan blir ordentligt missförstådd - alla tolkar saker olika. Men varför stängdes kontot? Stängning av tråden vore väl lämpligare. Hoppas du får en förklaring.

Tångkrabban2008-10-16 22:21
Antal inlägg: 118

Att slå en katt är olagligt, om man skämtar om det måste det framgå att det är ett skämt. Sen om man tycker det är kul är en annan sak, är det kul om det handlar om att slå en bebis?

Tångkrabban2008-10-16 22:26
Antal inlägg: 118

En annan sak jag tänkte på är genusperspektiv. Någon skrev i en tråd om en femtonårig kille som följt med en 40- årig kvinna till hennes hytt på någon färja och gjort ni vet vad. Det tyckte många var en kul grej och många manliga ryggdunk kom genom datorn. Men hade det varit kul om det var en femonårig tjej med 40-årig man?

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-16 22:28
Antal inlägg: 4279

Förmodligen skulle det dunkas lite grabbigt på en del håll även då

_Candid - Ej medlem längre2008-10-16 23:14
Antal inlägg: 2602

Humor och ironi är en sak, men trådar/inlägg som är allt för stötande kommer inte att godtas.
Om något är oklart kring detta så kontakta en spelvärd/forumvärd eller abuse@betapet.com, jag kommer inte att svara mer utförligt i forumet på varför en enskild tråd blivit stängd.
Stänger tråden.

_Candid

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?