Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 309

Forumkategorier

Användare Inlägg  
EssQ - Ej medlem längre2008-10-20 17:55
Antal inlägg: 1433

Carolin
Så har han då erkänt.. 50åringen..att han var den som gjorde att Carolin Stenvall dog.. Vart e sverige på väg?? Har folk ingen spärr längre? Man orkar snart inte läsa mer om allt tragiskt..

Sibbe B2008-10-20 18:12
Antal inlägg: 374

Vad har jag missat?

EssQ - Ej medlem längre2008-10-20 18:19
Antal inlägg: 1433

läs på aftonbladets förstasida så får du se

Tigera2008-10-20 18:28
Antal inlägg: 545

Ja, man får rysningar :-(

y not2008-10-20 20:29
Antal inlägg: 9014

Ja har folk verkligen ingen spärr. Att erkänna så där utan vidare, det är ju förskräckligt. Verkar som den sista unsen av gammal hederlig tjuvheder försvunnit och nu börja gola ner sig själv. Jag håller med dig fullkomligt EssQ
Vart e sverige på väg??

Hillegnu2008-10-20 20:31
Antal inlägg: 710

Aftonbladet....

y not2008-10-20 20:37
Antal inlägg: 9014

den mest refererade källan i det här forumet.

Bitte - Administratör2008-10-20 21:36
Antal inlägg: 24223

Fast jag har följt allt i våra lokaltidningar sedan dagen hon försvann,, och där har det skrivit betydligt mer och kanske mindra sensationslystert än i AB,,

Bitte

Loppan652008-10-20 21:40
Antal inlägg: 644

Jag kände mig aldrig osäker när jag gick ut med hunden om kvällarna förr men det gör jag nu. Bor på landet där alla känner alla...i dom lugnaste vattnen.....

Tigera2008-10-20 21:55
Antal inlägg: 545

Ja, det är helt sjukt att det har blivit så här. Jag är också rädd när jag är ute på kvällen, för att inte tala om hur rädd jag är när sonen är ute med kompisar. I princip varenda kväll när min son ligger i sin säng och sover så tänker jag att jag är tacksam att han har kommit hem hel och hållen.

Loppan652008-10-20 22:06

Barn är så oskuldsfulla, livfulla och tror alla om gott. Jag skulle önska att man skrev mindre i tidningar om vad som händer...jag menar... inte ha alla mord som förstasidesstoff varje dag för att sälja(verkar inte finnas annat som händer iofs). Visst måste barn lära sig och få veta att alla vuxna inte är snälla...men ge oss lite paus i eländet. Jag tycker att det kan räcka med att notera vad för tragiskt som hänt och sedan inte ägna spaltmeter åt återupprepningar och gottande i rättegångar, brev och bekännelser. Snart har vi en journalistik som i USA där filmkamror och direktutsändning finns vid varje brott.

Loppan652008-10-20 22:09

Förresten...inte bara barn tar skada...jag tror att andra som "är på gränsen" som har fantasier kring mord etc. får drivkraft till att förverkliga sina tankar genom att se att andra faktiskt gör sånt som de trodde att de var ensamma om.

micro1132008-10-20 22:43
Antal inlägg: 17542

Loppan

Jag tycker tvärtemot -- att det är bra att detta tas upp, och att det kan vara bra diskussionsunderlag när man talar med sina barn om faran för främlingar -- och bekanta -- i olika situationer.

Mina barn har av nödvändighet fått lära sig redan som mycket små regler och förhållningssätt för att skydda sig själva .... och vi har alltid diskuterat aktuella fall med barnen -- på den åldersnivå som barnen befinner sig.

Ingen av mina barn har utvecklat någon rädsla för främlingar eller livet på grund av det .... tvärtom tror jag att de på grund av sina "instrument" både kan agera klokare och känna sig säkrare än många av sina jämnåriga.

Loppan652008-10-20 22:52

Jag håller med dig...det är på samma sätt som vi gör men....varför detta gottande dag ut och dag in med stora rubriker och ingående beskrivningar. Det förstår jag inte. Jag personligen vet att detta förekommer och det räcker med det. Jag läser inte artiklarna men matas hela tiden med bilder och feta rubriker.

klobba2 - Ej medlem längre2008-10-20 22:54
Antal inlägg: 2332

Man orkar snart inte läsa mer om allt tragiskt..

Varför medverkar du till att det skrivs om det
genom att starta en tråd då??

micro1132008-10-20 23:06
Antal inlägg: 17542

Loppan

Ja, för dig räcker det ... och andra vill ha så mycket information som möjligt, för att kunna ta in och förstå..

Själv är jag olika, ibland orkar jag inte läsa allt ... och då låter jag bli, ibland kan jag följa ett fall maniskt .... som med James Bulger i England, där jag knappt sov förrän pojken var hittad ..... jag hade då Sky News och följde sändningarna dygnet runt..

Poängen med media är ju att vi skall kunna välja vad vi vill läsa, lyssna på, eller välja bort ...

....om media börjar begränsa rapporteringen, eller censurera, så har vi inte längre den möjligheten att välja själva --- och med en media som agerar storebror så är vi inne på en väldigt farlig väg rent demokratiskt.

BiNo8 - Ej medlem längre2008-10-20 23:14
Antal inlägg: 3473

ja det är hemskt:(

klobba2 - Ej medlem längre2008-10-20 23:22
Antal inlägg: 2332

Jag har lite svårt att förstå hur man väljer
att engagera sig i sådana här nyhetsrapporter.
Människor mördas varje dag, tragisk visst.
Men att hänge sig åt att försöka förstå en
mördares tankegångar, ser jag liten vits med.

Blamse tlött2008-10-20 23:23
Antal inlägg: 201

klobba2< låt folk få skriva, tycka, tänka, tro vad dom vill utan att du måste glappa jämt, suck!

Loppan652008-10-20 23:29

Jag tycker inte att det är rätt att få så mycket information om mord och tillvägagångssätt kring dem serverade som förstasides stoff som vi vår idag. Jag anser heller inte att det är ett hot mot demokratin att skära ned på iden nformation som kastas ut. Varför skall vi som privatpersoner ha rätt att ha så stor insyn i det rättsliga arbetet. Enligt min mening är det enbart för att sälja lösnummer och få upp tittarstatestiken.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?