Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 095

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Myspruppen - Ej medlem längre2008-11-15 21:12
Antal inlägg: 5000

ADHD
Detta spel är lite svårare att lära sej när man har adhd som jag har,,just för att det är mycket siffror bokstäver & det är på tid,,jag blir arg,,frustruerad,,ja jag blir förbannad helt enkelt,,men jag sitter trots allt kvar här en då=)skulle detta spel vara att skriva ord baklänges,skulle jag klå de flesta!för jag pratar nämligen baklänges,lika fort som framåt,,,,man vill förknippa det med just min ADHD*s*läser även text & ord upp å ner,lika snabbt som åt rätt håll,jag kommer ihåg information längre,om jag läser den upp å ner =P visst är det skumt*s*

belugavis - Ej medlem längre2008-11-15 21:13
Antal inlägg: 1600

Det var coolt tycker jag

Danny_E2008-11-15 21:31
Antal inlägg: 101

Häftigt men det är ju väll så att vara ADHD barn har just den förmågan att vara bra på någonting ?

Myspruppen - Ej medlem längre2008-11-15 21:45

¨BELUGAVIS:jo,det är fler som säger dom tycker det*s*känns skönt,,när man väl kom ut med det,,sj trodde man att man hade ngt FEL,,=/men jag fick diagnosen ht 07..& äter medicinen Ritalin

Myspruppen - Ej medlem längre2008-11-15 21:47

DANNY_E: Jo,fast,,alla som inte har det,har ju oxå ngt de är bra på,,däremot så verkar det vara vanligt att vi som har ADHD har ngt udda man är bra på,,ngt man kanske inte ofta har ngn nytta av!MEN,,vi är ofta bra på att jobba bäst under lite press & stress,,då blir vi väldigt organiserade,,,fast,blir det lugnt,,ja då blir det kaos i huvet=/

Myspruppen - Ej medlem längre2008-11-15 21:51

Men jag skämmsinte över min diagnos,jag har mestadels nytta av min ADHD,,framför allt nu då jag fått diagnos,får rätt hjälp & medicin=)

Mouche - Administratör2008-11-17 21:04
Antal inlägg: 24193

Två oerhört dumma inlägg har raderats i denna tråd.

Ämnet är viktigt och genom detta inlägg så bumpar jag alltså upp tråden till förstasidan igen.

Mouche

temperance2008-11-17 21:54
Antal inlägg: 2314

Jag vet, det är skitsvårt med beta när man har damp. Jag kommer inte ens upp i 4000 ;(

Nephelia - Ej medlem längre2008-11-17 22:05
Antal inlägg: 677

damp och adhd är det samma sak?

aiak2008-11-17 22:23
Antal inlägg: 37

Vad glad jag blir myspruppen, att du har fått hjälp och att du inte skäms över din diagnos! Om man kan använda sig av sin adhd i stället för att kämpa för att dölja den, så kan man komma långt eftersom man ofta har en förmåga att satsa hårt på det man är intresserad av. Lycka till!

Nasty Nimrod2008-11-17 22:37
Antal inlägg: 1063

Men om man lägger ord baklänges, och sen vänder på dem?

sigvard12008-11-17 22:46
Antal inlägg: 58

Myspruppen vad kul att du orkar hänga kvar trots att du blir förbannad! Det är säkert nyttigt på något sätt. Du har säkert en unik förmåga att vränga och vrida på orden, lycka till!

Beardo - Ej medlem längre2008-11-17 22:48
Antal inlägg: 151

Ingen aning om hur det är att ha ADHD, men ilskan, frustrationen och tidspressen känner jag igen :-).

Myspruppen - Ej medlem längre2008-11-18 16:20

jag måste själv sätta gränser för hur mycket jag kan spela,eftersom de ligger latent att få ångest då man har adhd,just för man lätt blir otålig så leder de ena till de andra,,,så att sitta här å bli allt för arg å irriterad,,är inte så bra då man till slut ligger i soffan med tårarna rullandes å hoppar av ångest*s*,,,alla som har adhd behöver inte uppleva beta exakt som jag,,adhd ter sej på olika vis mer elr mindre,,,men jag vill göra alla uppmärksamma på att jag pratar om MIN adhd,,hur den är för MEJ=)så ingen känner sej kränkt elr så,,,det vill jag verkligen inte!

JuicyM2008-11-18 16:24
Antal inlägg: 326

Wow, det va häftigt. Det är ju en talang! :)

Myspruppen - Ej medlem längre2008-11-18 16:34

hej Juicy!jaaaa!=)men detta har jag kunnat så längt tillbaka jag kan minnas,,,men vågade inte säga det högt,för jag trodde alla skulle tycka jag var jätte konstig osv,,så fick ja diagnos,å i testet kom detta fram!så då fick jag reda på att detta beror nog på MIN adhd,,så jag pratar inför folk nu baklänges,dom ger mej ord,innan de ens sagt det,,har jag sagt det fast baklänges,å dom tycker det är heeelt otroligt!=)

Myspruppen - Ej medlem längre2008-11-18 16:38

Till alla som fått denna diagnos å blivit lessen,,ni får gärna skriva till mej om ni tror jag kan säga ngt som kan hjälpa,jag tror å hoppas det iaf!vi åker in på akuten för ett brutet ben,,ett öppet sår,,ont i bröstet,,de skämms ingen för,,men varför ska man skämmas för man har adhd?inte klarar av för mycket info,,för många moment samtidigt,elr organisation?vi är bra på mycket oxå,väääldigt bra då vi äntligen fått diagnosen så vi kan få hjälp så vi kan ta fram det vi är så bra på,som vi inte visste!=)jag vill inte slå bort att det är jobbigt för ngn,det ÄR jobbigt för mej emellanåt,,men jag ska banne mej fixa det å för MEJ så kan jag i dag för det mesta se fördelar med MIN adhd!*s*

Husa2008-11-18 16:39
Antal inlägg: 345

Tack för att du delar med dej!

Myspruppen - Ej medlem längre2008-11-18 16:42

svar till husa:Jag ser det lite som självterapi oxå,att dela med mej,måste få ur mej allt!så märker jag att många tagit illa vid sej då dom fått diagnos,,så då tänker jag,som är trots allt för det mesta positiv till att jag fått min!att jag kanske kan få dom på andra tankar som dom kan ta nytta av

Myspruppen - Ej medlem längre2008-11-18 17:08

Aiak:Precis så jag menar!=)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?