Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 107 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2008-11-16 14:40 | |
![]() | Vad innebär det att vara busig? När man läser många personbeskrivningar eller dylikt så dyker ordet "busig" upp titt som tätt. Vad innebär detta? Att man pallar äpplen i farbror Jonssons trädgård? Att man leker tafatt med främlingar på krogen? Att man kanske klistrar plastfolie på toastolar? Alla busar där ute, definiera vad ni konkret gör som innebär att ni är busiga :) | |
| Dyslekso | 2008-11-16 14:45 | |
![]() | bobo flux: jag tror det främst betyder att man är en klyschig människa.:) | |
| bulimi3 | 2008-11-16 14:49 | |
![]() | Främst äldre som vill att andra ska tro att man är yngre än vad man i själva verket är. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-11-16 14:54 | |
![]() | enligt mig är man busig om man gillar att leka med andra människor, och inte alltid frågar om lov först. om man ser lite stort på regler och tar sig friheter - med en viss respekt och omtanke för hur det kommer att uppfattas av den som blir utsatt för de busiga aktiviteterna. utan respekt och omtanke är det lätt att stöta någon och buset uppfattas lätt som något elakt. Dyslekso - är man en klyschig människa för att man använder sig av en klyscha enligt dig? | |
| Dyslekso | 2008-11-16 15:03 | |
![]() | carlmartin: om man använder sig av vissa klyschor, ja. Det är ju svårt att vara helt klyschbefriad som människa. Jag får uppfattningen om folk som säger sig vara "busiga" och ha "sjuk humor" m.m. att de inte har så mycket originellt i övrigt att komma med. Om den inställningen är något du stör dig på hänvisar jag till tråden gissa vilken. | |
| _abc_ | 2008-11-16 15:03 | |
![]() | Den här frågan har hållit mig vaken många sömnlösa nätter också. Det är lika diffust som arbetsbeskrivningen "mångsysslare". | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-11-16 15:10 | |
![]() | Eller folk som anger "umgås med vänner" och "skogspromenader" som sina intressen. | |
| Minta | 2008-11-16 15:13 | |
![]() | Om man är busig är man lagom gränsöverskridande men absolut inte för mycket. Busig tycks vara ett positivt ord till skillnad från lydig och välanpassad och osjälvständig. Man får dock inte vara för busig, då är man jobbig. | |
| bobo flux | 2008-11-16 15:16 | |
![]() | Jag hoppades nån skulle skriva att de spelade hartsfiol på grannarnas fönsterbleck om kvällarna... | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-11-16 15:22 | |
![]() | dyslekso - jag stör mig inte på din inställning, jag förundras mer över den... undrar vilken etikett du sätter på dig själv...? | |
| _abc_ | 2008-11-16 15:25 | |
![]() | När man verkar missanpassad om man INTE nämner punktlig, ambitiös, noggrann etc i ett CV verkar man även konstig om inte "umgås med vänner" och "skogpromenader" är topp 5 under intressen när det gäller kontaktannonser? | |
| Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-11-16 15:33 | |
![]() | Om man är busig är man väl som ungarna på dagis? Man hittar på hyss. Det är kanske dags att införa snickeboa, precis som hos Emil i Lönneberga?! | |
| run-marie | 2008-11-16 15:41 | |
![]() | Spela hartfiol på nån grannens fönsterbleck är väl så där 55 år sen jag gjorde. Man kan väl vara busig och gammal utan att försöka verka yngre? Practical Jokes som inte går FÖR långt tycker jag är ett bussätt. Det är alltid kul att skoja med nån och överraska nån, det är ju också ett sätt att busa. Gillar när andra lyckas "lura" mig också och det brukar inte vara så värst svårt. :) | |
| run-marie | 2008-11-16 15:41 | |
![]() | Hartsfiol skulle det stå så klart | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-11-16 15:43 | |
![]() | "busig" är (oftast nuförtiden) en modern omskrivning för sexuell frigjordhet/öppenhet. Motsatsen till pryd, kan man säga. Möjligt att det ingår att palla äpplen oxå:-))) | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-11-16 15:46 | |
![]() | därför Boboflux....kan det vara svårt för dig att få reda på vad dom konkret gör:-))))))) | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-11-16 15:47 | |
![]() | Är nog inne på sallys linje. Vuxna människor som väljer att kategorisera sig som "busiga" gör det nog med en viss sexuell glimt i ögat. Eller så är jag bara en snuskis. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-16 15:47 | |
![]() | När jag tänker på bus så är det att vara lite spontan och hitta på roliga saker utan att det är planerat sen veckor tillbaka. Och att man inte är så låst vid oskrivna normer som sätts upp i samhället. Typ,,,så och så kan du inte göra när du är 40 år! Kan jag visst det!! Vem har bestämt det? | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-11-16 15:48 | |
![]() | Precsi Sally! På min särbos förra jobb kom en "dam" fram till honom och sa " Min karl och jag busar inte bara med varandra utan även med andra".. Uöhhjäck, säger jag om sånt.. När jag säger busig så menar jag lite full i fan, med glimten i ögat och lite klackspark över det hela :) | |
| Fluffig ost - Ej medlem längre | 2008-11-16 16:02 | |
![]() | den busige är klämkäckt frisläppt, har skägget fullt med könssjukdomar. gillar rituella samlag och tycker charterresor är ett tecken på mentalt förfall, även om han förstås inte kan formulera sig så exakt. på gymnastiken i skolan brukade han inte ha några kalsonger under sina alldeles för stora shorts som han ärvt efter pappa, för att få uppleva den hisnande rodnaden när shortsen gneds ned till knäna i frökens repklättrarövning. det här minns han inte själv, eftersom hans tankeliv är av den luftiga sorten. han lever i nuet på det mest primitiva sättet och glömmer bort att han har en fetisch för att gnugga ollonet i kopparna på jobbet och dricker glatt kaffe. gissar att flera känner igen sig i typen allt för väl. | |