Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 948 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| chivve - Ej medlem längre | 2008-11-20 09:25 | |
![]() | Reflexer!! Hej alla glada Betapetare! Jag vill uppmana just DIG att bära reflex i vintermörkret. Jag som bilist blir oerhört ledsen över att så många går omkring på gatorna utan reflex så snälla hjälp mig att undvika att köra på kanske just dig! Stoppsträckan på bra utrustad bil med nya fina vinterdäck är fortfarande för lång om vi som bilister upptäcker dig för sent! Detta även i låga hastigheter! Många bär inte reflex för att det är fult, mina motargument är: Du syns så förbaskat dåligt redan i mörkret och snöyran, så hur jävlig eller snygg du än ser ut spelar föga roll. Blåmärken, brutna ben och en lång sjukhusvistelse är grymt fult också, att ligga likblek i en kista är ingen vidare skönhetsupplevelse heller även om man retuscherar bilderna efteråt. Dessutom kan man använda reflexen för att uppmärksamma bussen på att man vill kliva in i värmen vila sina ben en stund i en stol i gemenskapen på bussen. | |
| chivve - Ej medlem längre | 2008-11-20 09:52 | |
![]() | Tycker för övrigt att betapet teamet kunde försöka anordna en reflexkampanj tillsammans med någon sponsor, skulle stolt bära omkring en blänkande giraff :) | |
| LuriKluris | 2008-11-20 09:55 | |
![]() | Sjunger: "Den som går över gatan utan en reflex han är dum dum dum, dum-i-dum-i-dum. Han ska inte tro han får smaka mina kex han är dum dum dum, dum-i-dum-i-dum" En sång min kompis fick lära sig när han gick på dagis. :) | |
| bobo flux | 2008-11-20 10:10 | |
![]() | Strålande idé med betapet-reflexer, chivve! :) Pax för spionmullvaden! | |
| sanlin | 2008-11-20 17:20 | |
![]() | Japp! Håller med om detta! Använd reflex - och då gärna en Betapetreflex (när de blir tillverkade) ;-) | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-11-20 17:24 | |
![]() | Åkte på en väg i helgen där man satt upp små pappdockor som såg ut som barn. De två första var utan reflex och den tredje var med reflex. De var antagligen där för att göra en uppmärksam på hur mycket bättre man syns med reflex, men som trafikant på vägen så fick man hjärtsnurr då man vid första anblicken trodde det stod ett litet barn vid vägkanten. | |
| Dalkullan | 2008-11-20 17:26 | |
![]() | Tänk på att reflexer är färskvara, det ska helst vara så nya som möjligt. En gammal är förstås bättre än ingen alls. | |
| bobo flux | 2008-11-20 17:38 | |
![]() | jag hörde på radion att man ska byta reflex vartannat år för att de ska vara i topptrim. Så nu har jag en sprillans ny reflex från kommunen :) | |
| KARR0 | 2008-11-20 17:48 | |
![]() | Viktigt även att använda lyse på cykeln... Blev själv påkörd på cykel då jag inte hade lyse. Detta finns det ju iofs lag på... kanske borde vara lag på reflex också? :) | |
| EvilMal | 2008-11-21 12:20 | |
![]() | Lägger till en önskan om att alla föräldrar utrustar sina barn med reflexvästar, finns billigt lite varstans. Tänk på att byta ut efter ett tag eftersom dom förlorar lyskraften efter en säsong. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-21 12:23 | |
![]() | Jag är av åsikten att om man blir påkörd vid mörker/skymning/dimma och inte har reflex så skall man vara olycksansvarig. Förutsatt att man överlever. | |
| chivve - Ej medlem längre | 2008-11-22 19:38 | |
![]() | trashone: Håller med till fullo. | |
| StinaD | 2008-11-22 21:17 | |
![]() | Trashone... håller med jag också.... Är själv hundägare och måste således promenera i ur och skur, mörker och ljus osv... har väst både på mig själv och min vovve, allt annat är OTÄNKBART!!!! | |
| elbin1 | 2008-11-22 21:21 | |
![]() | trashone, vad roligt att se hur du ser ut! Inte har du haft bild förut? | |
| y not | 2008-11-22 22:01 | |
![]() | tycker reflexvästar är både fult och farligt faktiskt. Som bilist skall man klara av att hantera bilen efter väglag, sikt och hastighet. Vi håller på att buygga upp en falska säkerhet som mer och mer tar ifrån bilisten ansvaret av att han körde bilen. är det ett barn utan reflex på vägen som du kör på så är det du som förare som kört på barnet och inte tvärtom. De här stora gula reflexerna får oss att minska vår uppmärksamhet på det knappt synlig när vi kör. Små refleser på brickor och stövlar däremot får oss att se bättre men även att skärpa till vår uppmärksamhet på samma sätt som djurögonen. | |
| Tess 08 | 2008-11-22 22:05 | |
![]() | Trash har haft många (ja, nägra i alla fall) mycket fina bilder (jag? avis??? neeeeej då!) F.ö tycker jag allt för få använder reflex. Själv har jag ett reflexband runt armarna (2st alltså) och minst ett runt ena benet. Utöver dessa har jag även någon hängande från fickan. Har sett andra med liknande reflexer och inser att man ändå syns jättedåligt... Skulle vilja ha en "snygg" väst och Betapet-reflexer!!! Skulle också vilja att det var billigare med reflexer och ibland vill jag ha en låda full med reflexer i bilen så jag kan dela ut när det kommer någon och promenerar utan... | |
| Bitte - Administratör | 2009-12-01 14:41 | |
![]() | Letat fram en gammaltråd,, blir arg då jag sitter och kör bil och brsiten på reflexer på folk,, här om kvällen körde jag till grannbyn 1.5 km på den sträckan var det 5 personer som promenrade 4 utan reflexer,, samma sak kvällen innan var in till stan och på E4 står det en svart gestalt och liftar Visst ser den gående bilen men inte tvärt om www.ntf.se/konsument.../r eflexer/ Bitte | |
| Tess 08 | 2009-12-01 16:55 | |
![]() | Bra initiativ Bitte!!! Det är aldrig fel att uppdatera såna här viktiga grejer!! Jag har mycket svårt att förstå folk som inte tar på sig reflex! | |
| sanlin | 2009-12-01 17:06 | |
![]() | Instämmer! På med reflexerna!! | |
| Bitte - Administratör | 2009-12-01 17:10 | |
![]() | Den absolut bästa lösningen är ju reflexvästarna Bitte | |