Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade67
Mobilspel
Pågående19 364

Forumkategorier

Användare Inlägg  
rispåse2008-12-13 12:42
Antal inlägg: 406

Militanta djurrättsaktivister
Såg Insider häromkvällen. Jag blir så jädrans upprörd! Hur kan man tro att hela befolkningen skulle vilja vara veganer???? Vad ger nån annan rätten att tvinga en stackars pälshandlare att stå utan sitt levebröd?? Alltså jag spricker!!

bobo flux2008-12-13 12:52
Antal inlägg: 11371

Det handlar i mina ögon om rent fascistoida metoder, då man anser att det är rätt att använda sig av våld, skadegörelse och hot för att främja sin sak...

Risotto - Ej medlem längre2008-12-13 13:00
Antal inlägg: 3069

Det finns inget som ger dem rätten till det förutom den de tar sig själva, på samma sätt som vissa nationer tar sig rätten att ockupera en annan, jämförbart med krigsföring alltså.
Jag håller dock med om irrelevansen av at föda upp djur bara för att sedan rycka pälsen av dem och sy en fin kappa utav, visst den kappan är väldigt snygg men ändå.
Jag tycker helt klart att pälsuppfödning omedelbart ska förbjudas och att de djur som vid beslutet bor på farm ska sluta sina liv där och ingen annan stans.

Budalv - Ej medlem längre2008-12-13 13:03
Antal inlägg: 2199

Vet inte vad programmet handlade om.

Hela befolkningen kanske inte vill bli veganer.
Däremot är en majoritet för ett förbud av pälsfarminig i Sverige.

"Enligt en opinionsundersökning gjord av Demoskop på uppdrag av Djurens Rätt anser 66 procent av svenskarna att pälsfarmningen bör förbjudas."

Nephelia - Ej medlem längre2008-12-13 13:14
Antal inlägg: 677

rispåse: antar att du aldrig har satt din fot i en pälsfarm. Det har jag gjort. Det var för ett antal år sedan och det får mig att gråta, fortfarande.

Emelisa2008-12-13 13:19
Antal inlägg: 15

Där jag bor finns en bbq-restaurang som fyra gånger den här hösten har fått alla sina fönster sönderslagna. 25 000 kr/fönser att byta. Totalt har restaurangens ägare lagt ner en kvarts miljon på fönster. I förrgår tog en grupp djurrättsaktivister på sig skadegörelsen och sa i det lokala mediet att de tänker fortsätta krossa fönstrena tills de slutar servera oxe på restaurangen. Visst är det härligt?

Risotto - Ej medlem längre2008-12-13 13:22
Antal inlägg: 3069

Härligt var var dagens ord, hur blir det när restaurangägaren också blir anarkist och gör som terroristerna? Han kanske står och väntar en dag och slår sönder plytet på en av dem, är det så vi vill ha det i vårat samhälle?

bobo flux2008-12-13 13:22

"rispåse: antar att du aldrig har satt din fot i en pälsfarm. Det har jag gjort. Det var för ett antal år sedan och det får mig att gråta, fortfarande."

Nephelia, jag kanske inte är den klaraste kulan i granen, men vad har ett besök på en pälsfarm med TS inlägg att göra?

Nephelia - Ej medlem längre2008-12-13 13:29

För att kunna handla med pälsar, så behövs pälsfarmer, och jag kan för mitt liv inte fatta varför man vill befatta sig med någonting i hela den kedjan, inklusive pälsbäraren själv, när man vet hur djuren behandlas i pälsfarmen.

Nephelia - Ej medlem längre2008-12-13 13:31

Jag är inte för våldsaktioner, för att stoppa varken det ena eller det andra, men jag kan faktiskt inte förstå att man väljer att bli pälshandlare, jag har svårt för att tycka synd om.

Emelisa2008-12-13 13:33
Antal inlägg: 15

I samma stad släppte samma grupp ut några hundra minkar från en minkfarm för någon vecka sedan. Jag påstår inte att jag tycker att det är helt okej med minkfarmer och jag vet inte hur minkarna där har det, MEN, de så kallade "djurens vänner" gjorde det ju knappast bättre för minkarna genom att släppa ut dem. Varenda en dog ju ändå. Så nu har vi ex antal hundra döda minkar och ett företag som förlorat stora summor pengar. Om man tror att man hjälper minkarna genom att släppa ut dem kan man ju inte ha tänkt så himla långt. Men det verkar ju vara lite så bland de här extrema djurrättsaktivisterna; de tänker inte så långt.

bobo flux2008-12-13 13:34

Jag ser inte heller nåt skäl att ha uppfödning enkom för pälsarnas skull. Vill folk ha pälsar kan de i mina ögon lika gärna ha fuskpäls.

Men, jag väljer tusen gånger av tusen en pälshandlare som i lagens mening är lydig framför djurrättsaktivister som inte drar sig för att använda smutsiga metoder med skadegörelse och psykisk terror, hur behjärtansvärda deras syfte än må vara. Ändamålet helgar inte medlen.

Birgerkung - Spelvärd2008-12-13 13:36
Antal inlägg: 2392

Jag har visserligen aldrig satt min fot på en pälsfarm, men det finns ju många former av djuruppfödning, varav pälsfarmar bara är en. Jag tvivlar på att till exempel grisar, höns och fiskar har det bättre än minkarna. Men det är väl mer tacksamt att attackera pälsfarmarna, eftersom päls är förknippat med överklassen.

Finns det ingen djurrättsaktivist som vill släppa ut lite odlad lax?

micro1132008-12-13 13:45
Antal inlägg: 17542

Inslaget hos Aschberg handlade väl dessutom om en körsnär -- vars främsta jobb är att förvara, bevara och laga pälsar.

Körsnären borde ju i sin yrkesroll snarare bidra till att färre djur dödas, eftersom han ser till att pälsarna hålls i sådant skick att de inte behöver bytas ut eller förlorar sitt värde.

En päls har väldigt lång livslängd om den sköts rätt.

rispåse2008-12-13 14:30
Antal inlägg: 406

Jaja, jag tycker att dom ska ge sej på Hells Angels istället o deras skinnvästar! Så- då har dom nåt att bita i en stund!

sally93 - Ej medlem längre2008-12-13 14:33
Antal inlägg: 1032

Päls Ängels?

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-13 14:34
Antal inlägg: 713

lol

jag håller med veganerna
underbara människor med visioner
bra att de finns
rock hard!

trashone - Ej medlem längre2008-12-13 14:34
Antal inlägg: 18678

Såg inte programmet men var det dårar som släppte ut djur?

Pg up - Ej medlem längre2008-12-13 14:37
Antal inlägg: 1354

Det som veganer och andra som håller på med djurrättsaktivism sällan nämner är vad som händer med minkarna som släpps ut på en och samma gång som yra höns.

Kan visserligen bero på att de skadas och dör.

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-13 14:38
Antal inlägg: 713

man kan ju gilla veganer ändå

ni som äter kött kanske inte tänker på att alla de miljontals djur som slaktas faktiskt också dör

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?