Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 469 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stormig | 2008-12-24 00:34 | |
![]() | jul afton Hur firar du dagen i morgon? Själv ska jag skala potatis till 20 pers, som kommer på jul middag. Därefter jul klapps utdelning som tar hur lång tid som helst, men det är ju ul afton | |
| le-lou | 2008-12-24 00:35 | |
![]() | på ulafton ska vi åka bort och äta mat och byta julklappar vi köpt för dyra pengar. sen åker vi hemåt igen, feta och fattiga. Men det är trevligt, det är det. | |
| Lilla Busan | 2008-12-24 00:43 | |
![]() | Jag firar inte julen det minsta . Ingen gran ingen julskinka osv.. Kommer sitta ensam hemma i mitt stora ruckel på sex rum o kök med enbart hundarna o flatlössen som sällskap.. Önskar er alla en underbar jul dock.. kram | |
| stormig | 2008-12-24 00:44 | |
![]() | * Julafton* sorry | |
| Aronzon | 2008-12-24 00:46 | |
![]() | Det blir traditionsenligt halv 11 färjan ut till Mormor för jullunch/middag. Kl 5 åker vi in och åker vidare till något av syskonen för att spela sällskapsspel eller dyl. Ha en god jul allihop! Även du Busan vad du nu hittar på hemma :D | |
| The_Viking | 2008-12-24 00:50 | |
![]() | Ska till min pappa och äta & umgås sen hem och kolla tv och spela data. Det blir bara jag, pappa och min hund. Vi "firar" inte julen vi väntar på att den ska gå över! | |
| mammamu33321 | 2008-12-24 00:56 | |
![]() | blir lessen över alla som inte "firar" julen...Stor kram till er ALLA! | |
| The_Viking | 2008-12-24 00:59 | |
![]() | Inte behöver du bli ledsen för min skull iaf. Jag är inte kristen och har inga barn så jag har inget behov av att fira den KRISTNA högtid. | |
| klibaza | 2008-12-24 01:02 | |
![]() | visst är julen en kristen högtid men numera tror jag framför allt att det är en anledning att träffa familjemedlemmar, en trevlig gemenskap förhoppningsvis så god jul tilla alla hur ni än firar julen eller inte | |
| mammamu33321 | 2008-12-24 01:03 | |
![]() | jag är inte heller kristen ( eller inte aktiv i allafall) men skulle inte vilja låta bli att fira jul...det är ju härligt att lägga alla sina pengar på julklappar, mat och annat krafs...Har barn och deras lyckliga ögon på julaftons kväll vill jag inte vara utan! Skickar kramar i allafall... =) | |
| stormig | 2008-12-24 01:05 | |
![]() | För mig är det inte heller spec kristet. Men en hög tid att få vara med nära och kära. Vilket du ochså gör * Viking* med din Pappa | |
| Måns_E | 2008-12-24 01:06 | |
![]() | Jag tycker också att julen är lite överreklamerad, men visst det är gott med julmat och det är trevligt att träffa släkten. Men julafton är ingenting som jag längtar efter längre. För övrigt skall jag fira jul hos min syster med hennes familj min mor och delar av min svågers släkt. | |
| The_Viking | 2008-12-24 01:10 | |
![]() | stormig: Min pappa träffar jag iaf det enda speciella med att vi träffas på julen är maten. I övrigt så skiter både jag och min pappa i att det är jul! Jag har inga julprydnader och tror inte att pappa har det heller. Både han och jag ser det som så att så länge vi inte har några småbarn så firar vi inte handlarnas högtid även känd som Julen. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-24 01:23 | |
![]() | Min jul är heller inte speciellt kristen ( även om det händer att Stilla Natt ljuder ur musikanläggningarna här ) utan mera åt midvinterblotshållet. Det blir mat med samtliga barnen nån gång mitt på da´n sen delas det ut några julklappar ( som i min värld har hedniska traditioner mer än de härrör från De Tre Vise Männens gåvor till Jesus ) o kanske hinner vi äta nåt lite mer innan deras mor hämtar upp dem på väg hem fråm jobbet. Sen blir det att sitta njuta av stillheten alldeles själv ( inte ensam ) och på Juldagskvällen går jag nog ner till Melkes Krog o tar ett par öl... | |
| Caligatia | 2008-12-24 01:24 | |
![]() | Julen är väl snarare en hednisk högtid (ordet kommer från Yule har för mig det betyder vinterblot) och firades när dagarna var som mörkast förr i världen. När man värvade nya medlemmar till kristendomen hade man vissa försäljningsknep, t ex fick man behålla vissa fester. Man tror att Jesus faktiskt föddes i maj. :) Midsommar är också en sån sak; nu är det ju Johannes döpares dag. Förr var det blot här med, man firade sommarsolståndet, och än idag dansar vi runt en förkristen gigantisk penis medan vi sjunger, har trevligt och försöker vinna den heliga suparfesten. En hel del fruktsamhetsritualer/bola nde (helt enkelt sex) förekommer än idag. :) Tycker synd om dem som vill fira, men inte har någon, tycker inte det minsta synd om dem som inte vill fira. Själv älskar jag julen, och ser mer fram emot rimuppläsningen än själva klappöppnandet. :D | |
| micro113 | 2008-12-24 03:08 | |
![]() | Jag kommer vara ensam tills min man slutar jobbet, sen äter vi något gott och ser på TV en stund. Maken skall tidigt i säng för han börjar jobba kl fem på morgonen dagen efter. Mina barn skall fira hos min bror. utom stora jäntan och hennes familj som åker till fästmannens släkt. Vi hade dock ett jättefint firade hos min dotter i förrgår, med smaskig pastasallad, fika, prat, skratt och julklappsutdelning. Också fick jag pussa på mitt lilla barnbarn, som är världens sötaste trollunge. :)) | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-24 05:18 | |
![]() | firar med morsan och syrran, sen sticker jag med ilfart till Linköping...:) | |
| Bolerria | 2008-12-24 10:12 | |
![]() | Bäsat sättet att slippa juln är att se till att jobba hela julen :-) Cancern tar inte semester. | |
| RikaM | 2008-12-24 10:35 | |
![]() | Min jul firar jag tillsammans med mina barn! Ser fram emot att de ska komma hem från sin pappa lagom till Kalle! :) | |
| stved | 2008-12-24 10:43 | |
![]() | Firar med släkten,sen måste ja förbereda inför morgon dagen....fyller visst år då,oj det är visst jämt med.GOD JUL | |