Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 982 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Scandal - Ej medlem längre | 2006-04-04 13:25 | |
![]() | Lokala kändisar! Haha, jag bara måste fråga er om ni också har "lokala kändisar" där ni bor. Vi på ön (Lidingö) har bl a "Sheriffen" - en gubbe som alltid går runt klädd som en sheriff från vilda western och hänger på Lidingörock (en tillställning för öns rockstinna tonåringar). Sen har vi Mr Vill-du-mörda-mig? som alltid hänger i Lidingö centrum och frågar förbigående folk om de ämnar att mörda honom och i så fall HUR? Sköna typer, om än lite läskiga en mörk kväll! | |
| Spyan | 2006-04-04 13:36 | |
![]() | jag har en tant i mitt hus som älskar att bossarunt alla oss ungdomar i tvättstugan. alltid är hon där, har tagit varenda maskin, så man måste typ stå på kö för att ens kunna tvätta. skall tilläggas att vi har drop-in hela veckan. sedan har hon fått för sej att om hon möter någon i affären (av oss som bor i huset) så har hon all rätt att gå före i kön, ta den sista mjölken osv. jag tycker inte om denna tant. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2006-04-04 18:48 | |
![]() | Vi har en gubbe som cyklar omkring med sin tax i en fastsurrad ölback i bak. Han sjunger för sig själv och hytter om man kollar på honom. Sen har vi en annan tant i rullstol. Hon tar sig fram genom att sparka på marken med fötterna och åker mitt i gatan på det här viset, bussar, bilar..alla får stanna eller krypköra bakom henne, tutande..det bryr hon sig inte alls om. Huvudet är inte speciellt klart heller på henne. En gång hade hon fastnat i rännstenen, och jag skulle vara snäll och frågade om hon behövde hjälp, varpå jag fick en utskällning så jag nästan stod och dog. Hörde inte ett ord vad hon sa, hon mumlar mest men jag stack fortare än blixten. Det är lite givet här i stan, att när bussen är sen så vet alla vem som är ute och kör på gatorna :) | |
| odin - Administratör | 2006-04-04 19:12 | |
![]() | Är kanske ingen lokal kändis i Vasastan, men ser alltid en uteliggare som går omkring med hängande byxor, han hasar fram och ser allmänt mysko ut. Har sett honom på flera tbanestationer, dock mest inom city. Han har på sig någon mössa också vill jag minnas. | |
| Scandal - Ej medlem längre | 2006-04-04 19:14 | |
![]() | Och sen har vi ju den nakna snubben i Stockholm! Han som alltid glider runt iförd kallingar och dansar till sin freestyle som jag har märkt aldrig har nåt kassettband i... Härlig jävel. | |
| bazios | 2006-04-04 19:17 | |
![]() | här har vi en som kallas för ryssen har ingen aning om varför men han cyklade alltid runt på en mintgrön cykel till den blev stulen | |
| odin - Administratör | 2006-04-04 19:26 | |
![]() | Scandal: han med radion mot örat som står o diggar på typ drottninggatan ibland? | |
| Scandal - Ej medlem längre | 2006-04-04 20:31 | |
![]() | Odin: Hm, menaru den nakna med radion eller Hornst? Hornst är nissen med munspelet som fögyller bratsens uteliv på Stureplan. Hornst är tysk och aggresiv. Men jag lyssnar hellre på hans musik än den de lirar på TGI! ;) | |
| Fjupplisa | 2006-04-04 20:32 | |
![]() | Här har vi en man som haft ett hårt liv...kallas för Tummen....undrar varför. :) | |
| OneW | 2006-04-04 20:47 | |
![]() | tant med två små ettriga hundar som går och skäller på alla katter och kattägare för att dom attackerar hennes hundar. Hon går omkring i en märklig jacka med typ 50 isbjörnar på! | |
| helena | 2006-04-04 22:00 | |
![]() | Vid lunchtid varje dag joggar en kille längs Drottninggatan i Stockholm, iklädd cape a la superhjälte och lagerkrans | |
| coke100 | 2006-04-04 22:19 | |
![]() | Jag har en granntant som har svartlila långt hängande hår och alltid har rosa kläder på sig...kallas följdaktligen "rosa tanten" av gårdens ungar... En gång när jag hade vänner på besök så tittade en av de ut genom fönstret och säger: öppna inte dörren nu, för det kommer en sån där baglady...men det var bara min söta granne... =) | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2006-04-04 22:21 | |
![]() | Ett av Sveriges mest originella original finns i Lund, men han är nog rätt välkänd även i Jönköping, där han höll till tidigare: sydsvenskan.se/lund/...e3 7494.ece | |
| T_Masken | 2006-04-05 14:07 | |
![]() | Ute i Söderförorten här i Sthlm har vi "Tomten" som rör sig mellan tallkrogen och farsta. Ett tag hade han byggt ett hus i en skogsdunge i hökarängen, dessvärre var det ett bra tag sen man såg honom. harmlös liten galen gubbe! | |
| Alfredo - Ej medlem längre | 2006-04-05 14:24 | |
![]() | Här i Umeå finns Jultomten, en gubbe som ser ut som just jultomten med sitt skägg. Han går runt nere på stan året runt med konstiga kliv, ser ut som han pulsar i djupsnö, använder kortbyxor året runt. Sen finns det en a-lagare som "raggar" på alla på bussen, rätt kul men då han ger sig på oskyldiga småflickor sparkar jag med nöje ut honom. | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2006-04-05 14:29 | |
![]() | Odin/Scandal: Haha, munspelsmannen är ett hett omtalat ämne i mina kretsar, han är ruskigt skön | |
| Spyan | 2006-04-06 01:44 | |
![]() | "Och sen har vi ju den nakna snubben i Stockholm! Han som alltid glider runt iförd kallingar och dansar till sin freestyle som jag har märkt aldrig har nåt kassettband i... Härlig jävel." Scandal: denna snubbe är ju helt fantastiskt rolig! jag minns en gång för ett par tre år sedan, så satt jag med två vänner på ett fik i gamla stan och drack varm choklad och såg ut över den första snön som föll. Och ett tu tre så stor denna människa utanför fönstret endast iförd röda shorts och dansar. En väldigt absurd upplevelse må jag säja. | |
| Modessan | 2006-04-06 15:37 | |
![]() | I Malmö har vi ett par stycken... En som cyklar omkring med en jojo och aldrig har händerna på styret! Han är en jäkel på jojo! På stan går det en kvinna i gummistövlar och skäller på alla för att hennes man stack med en annan kvinna! Hon är nog tyvärr psykiskt sjuk och det är faktiskt synd om henne! Sedan har vi en vuxen karl som går omkring med en docka som han behandlar som sin egen bebis! Han är supertrevlig! Vi har också en tomte i Malmö... Stor tjock och med vitt skägg! | |
| Sten_Frisk - Ej medlem längre | 2006-04-06 15:42 | |
![]() | Jag är en kändis | |
| fyllskalle | 2006-04-06 15:51 | |
![]() | Var ska jag börja? Mackrånarbengt. Han sprang in på macken och hyttade med en kniv och sa någonting om "pengarna för fan!" "Ge hit pengarna" "Och så vill jag ha en folköl också!" Gruslars. Ja det är väl inget speciellt med honom, förutom att han åker omkring i en epatraktor med en massa grus på flaket. Detta har han gjort i tio år. Spritkömpa, kömpa med kopplet och slutligen lillkömpa. Behöver jag nämna att lillkömpa var lite större än de andra kömperna. Kömpa med kopplet blev tyvärr för full en gång och råkade gå med på att ledas som en hund av sin flickvän hela Kungsgatan. Den baksmällan varar nog än. Ja, så kan jag fortsätta i all evinnerlighet. Småstädernas har ju sin charm. Mvh Fyllskalle | |