Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 855 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bitley - Ej medlem längre | 2010-03-09 13:48 | |
![]() | Stressigt med meddelandetjänster överallt! • Man loggar in på Facebook • Betapet • Andra webbforum • Mailkonton Yada yada... Överallt... meddelandetjänster. In på Betapet för att spela. Mail i inkorgen. In på Facebook. Mail i den inkorgen också. Osv osv ... Det är rätt jobbigt nuförtiden tycker jag. Jag har kört Gmail sedan starten och älskar det. Skulle gärna vilja att ALLT samlades där. Så fort någon ville skriva och fråga något. Eller lämna en kommentar. För helt plötsligt har många av sajterna man använt alla blivit små mailsajter. Jag tycker det är otroligt stressande. Vad tycker ni? | |
| MustaVeri | 2010-03-09 13:51 | |
![]() | Därför lägger man ner alla skitsajter så slipper man problemet :) | |
| wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-09 13:51 | |
![]() | stäng av meddelandefunktionen på fb så ser du bara när du loggar in där | |
| bitley - Ej medlem längre | 2010-03-09 13:53 | |
![]() | Skitsajter? Jag tycker knappast det är skitsajter, det är sajter jag verkligen vill använda och ha konton på för att kunna ge betyg och ladda upp saker (ex: YouTube)... men även där: en inbox. Rätt var det är kommer man på att man vill läsa något igen och då måste man fundera ut på vilken sajt meddelandet låg. Helt sjukt detta. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-09 14:08 | |
![]() | Får du inte allt samlat till en viss e-postadress då? fb och you tube skickar meddelande till den e-postadress som du har kontot via. Ha allt på samma så kanske du kommer runt problemet. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2010-03-09 14:12 | |
![]() | Gör de? Kan jag stänga av "mail" i FB och YouTube för att få dessa meddelanden i min Gmail i stället? | |
| bitley - Ej medlem längre | 2010-03-09 14:13 | |
![]() | (samma e-mail för inlogg på dessa tre iaf, även Twitter tror jag)... | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-09 15:01 | |
![]() | Kollar du inte den mejlen någon gång då? den du har kontona kopplade till. Det är väl bara att radera messen på de diverse communtyna när du sedan loggar in där eller låta dem rulla på i numerär utan att bry dig om du redan har läst dem på den andra mejlen. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-03-09 15:13 | |
![]() | Jag tycker inte det är så stressande. Efter lång träning har jag slutat att behandla mail som telefonsamtal. Det har hjälpt :-) | |
| MrMisery | 2010-03-09 15:34 | |
![]() | Pling! dagens i-landsproblem? | |
| Slagruta - Ej medlem längre | 2010-03-09 16:10 | |
![]() | Det är nog också en generationsfråga..."kidse n" hemma (15&17) verkar inte uppleva bruset som speciellt stressigt, de verkar på nå't sätt ha en annan kontroll över flödet. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-03-09 16:19 | |
![]() | Må vara ett I-landsproblem, men jag håller med, bitley. Skitstressande. Har lett till att jag hela tiden måste göra minst 2 saker samtidigt, för att aldrig få tråkigt. Typ spela betapet & lägga patiens samtidigt (å lyssna på radion) eller kolla på tv & borsta tänderna. Hjärnan blir överhettad. Ändå fortsätter jag. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2010-03-09 18:04 | |
![]() | Vi gör ju det! :) Menar inte att sajterna är av ondo, bara detta "e-mailliknande" som börjar smyga upp på allt fler ställen. Plötsligt sitter man och mailar på 18 konton samtidigt trots att man som i mitt fall kört Gmail stenhårt till allt sedan 2004. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2010-03-09 18:06 | |
![]() | Ett förslag till Betapet-gänget vore att man kunde lägga in ett automatsvar; "Hej! Tack för ditt meddelande! Min meddelandefunktion här är stängd så var snäll och skicka det till llklklk@jjfkfok.com i stället". | |
| ankanka - Ej medlem längre | 2010-03-09 18:40 | |
![]() | Du kan skriva i din info att du bara använder gmailen och inte kollar de andra kontona. | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2010-03-09 18:45 | |
![]() | Och här på Beta kan du under personliga val ställa in följande: - Sänd e-post när någon skickat mig ett privat meddelande. | |
| Aleu | 2010-03-09 21:42 | |
![]() | Jag har kompisar på olika sajter som jag inte har "ordinarie" mail-adress till, så jag mailar helt enkelt där jag befinner mig för tillfället. På de ställen där jag loggar in sällan kan ju mail bli liggande ett tag. Men då det oftast finns en funktion som skickar mail till min andra mail-adress så därför uppstår sällan problem. | |
| Mindymoo | 2010-03-10 01:29 | |
![]() | Jag har använt gmail men gillade inte strukturen, den är bara reserv nu. Nu samlar jag allt på ett konto på mail.com, med den avsändaradress jag vill att folk ska skicka till. Lätt som en plätt. Och alla chattjänster samlar jag ihop i lilla programmet adium, då slipper man logga in på alla möjliga håll. Den tar FB, gmail/google, yahoo m fl. | |
| LisaLong | 2010-03-10 15:06 | |
![]() | ge fan i att kolla mailboxen på såna ställen hehehehehe | |