Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 717

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Anesa - Ej medlem längre2010-04-10 13:22
Antal inlägg: 2

Svärföräldrar
Vad ska man egentligen göra, när man tror att ens partners föräldrar ogillar en? Är det någon som har varit med om något sådant? Vad gör ni för att "passa in" utan att förändra er?

bobo flux2010-04-10 13:27
Antal inlägg: 11371

Man får väl acceptera att man inte kan komma överens med alla, personkemin är svår att påverka. Först då tror jag att relationen med den/de det rör kan bli bättre.

Haha, jag minns när jag i tonåren var hemma hos mitt ex och hennes farsa satt vid bordet och mötte mig med följande fras: "Är du här nu igen, din jävla idiot!"

honeydevil81 - Ej medlem längre2010-04-10 13:31
Antal inlägg: 299

Har aldrig råkat ut för det!! Men var dig själv, gillar dom inte det så är det ju deras förlust!
Alla människor tycker inte om alla. Tror dock att alla människor är avvaktande och skeptiska i början när någon ny kommer in i familjen. Nu vet ju inte jag om du är ny i deras familj men iaf.. Var dig själv så får väl dom lära sig att gilla dig :)

metanoia2010-04-10 13:31
Antal inlägg: 144

Bevisa att kritiken är obefogad!

Palini2010-04-10 13:44
Antal inlägg: 1381

"Är du här nu igen, din jävla idiot!" Hahaha, sjyrrebyrre. Får man fråga vad svaret blev? =)

malgomaj2010-04-10 13:54
Antal inlägg: 118

Var naturlig bara. Du ska, förhoppningsvis, leva med din partner i många år och då kan man inte spela teater. Bara var dig själv och gillar de inte det så är det inget du måste gör något åt.

nektergal2010-04-10 13:59
Antal inlägg: 8

japp mina blivande för tio år sedan gjorde att vi bröt upp...

Mina nuvarande älskar mig =)
De behandlar mig bättre än vad de behandlar sina egna barn!

Tvålis - Ej medlem längre2010-04-10 14:00
Antal inlägg: 4429

Det beror på hur mycket ni träffas lite grann. Att ignorera ett problem 4 gånger om året kan funka i en livslång relation. Men att träffa någon flera gångeri veckan är ju ohållbart. I den senare situationen behöver du nog föra en dialog med din partner som får ta ett snack medsina föräldrar om att det är oacceptabelt av dom att behandla dig på det viset.

Och sen vända blicken inåt så klart, vad kan du göra för att underlätta relationen?

pluppo2010-04-10 14:25
Antal inlägg: 18

Hade ett liknande problem....försökte i många år att behaga dem, med uselt resultat. Sen bestämde jag mig bara att nu är det nog, duger jag inte som jag är, är det deras problem , inte mitt.

Dessutom är de inte dem du har valt att leva ihop med. Så var dej själv, men var öppen och ärlig om dina känslor och berätta för din partner hur du upplever situationen, så ska du se att det ordnar sig. One or another!

wildman2010-04-10 14:27
Antal inlägg: 3860

Jag är inne på tvålis linje, det beror alldeles på hur mycket man ska umgås med dom...

Sote2010-04-10 14:28
Antal inlägg: 3557

Har aldrig träffat mina. Dom bor på andra sidan klotet så vi har absolut inga problem med jobbiga svärföräldrar. Mina egna är döda sedan länge så det finns inga jobbiga sådana för min sambos del heller.

ramsay - Ej medlem längre2010-04-10 14:40
Antal inlägg: 9204

ojojo, jag har aldrig blivit gillad av mödrarna! utom ett lite otippat undantag. en kvinna djupt religiös kvinna från irak som aldrig lärde sig svenska. hon ÄLSKADE mig. jag satt i minikjol i hennes knä och hon nöp mig hårt i kinderna och rumpan (!) och kallade mig hennes docka och habibi haha:)

hon kom aldrig över att jag och hennes son bröt upp. när jag födde min äldsta dotter 5 år senare kom hon till BB och grät för att det inte var hennes sons dotter... gulle:)

Anesa - Ej medlem längre2010-04-11 20:14
Antal inlägg: 2

Problemet för mig är väl egentligen att jag absolut inte vet- Ibland är du hur gulliga som helst och är varma och glada och kramiga, men ibland känns det som att man inte duger till deras barn.
Har god kemi med hans mormor som hemskt gärna vill hålla handen - inte mig emot.. ännu.

Lillstölla2010-04-11 20:36
Antal inlägg: 23831

Har aldrig haft det problemet med svärföräldrar, de har alldtid älskat mig. Men jag gömmer inte den jag är för någons skull. Men det du måste göra är ju att vara dig själv och stå upp för dig själv. I slutändan är det ju du och din partner som gäller. Men är du osäker så prata med din partner och säg som det är, att du känner att det är nåt som inte riktigt är som det ska.

Jag trodde själv att mitt ex syster inte alls gillade mig. Men ack så fel jag hade, hon var väldigt ledsen efter att vi gjort slut och hon skickade ett sms till mig och tyckte att hon och jag väl kunde fortsätta höras. Blev väldigt överraskad men glad.

Så var dig själv och låt dom se hur trevlig och bra du är!!

maran92010-04-11 21:11
Antal inlägg: 49

Eller så sticker du hål på ballongen! Berätta hur det känns, att du uppfattar det som att de ibland inte tycker om dig och vad det är som gör att du känner så. (Vad de säger eller kanske inte säger, hur de tittar på dig? Deras kroppspråk? Ja, du vet ju bäst själv) Och fråga om det stämmer, och om ni i så fall kan göra något åt det. Lycka till!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?