Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Venatici | 2010-05-30 17:11 | |
![]() | "Varför visste jag inte detta förut?" Ni måste nog alla ha fått ett sånt där "hallelujah moment" någon gång, när ni upptäckt nya saker att göra något på som drastiskt förbättrat eran vardag och därmed ert humör? Förmodligen har någon upptäckt samma sak innan dig, men känslan då det händer är väldigt tillfredsställande, eller så har jag låga krav på vardagslycka :) Ett exempel: Tvätta termosar/tv-kannor. Jag tyckte det var ett helvete med flaskborsten, inte såg det renare ut, bara repigt. Så en dag tryckte jag ner hushållspapper tillsammans med lite vatten och diskmedel och skakade runt en liten stund. Jisses, vad rent det blev, som nytt! (och pappret gick itne ens sönder, som man kanske kan tro). Jag kunde knappt tro mina ögon, så jag tvättade termosar hos alla jag var hos ett tag för att demonstrera. Så, vad är era tips för en enklare vardag? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-30 17:40 | |
![]() | min baby lärde mig ngt om min fysiologi igår. det var verkligen ett halleluja moment. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-30 17:57 | |
![]() | När jag hittade genvägarna på min mobil (dagens i-landsproblem?). Och "back-knappen" på fjärrisen, som gör att man kan hoppa mellan två kanaler. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-30 17:58 | |
![]() | Dubbelt grattis, hjärtat (ramsay)! ;) | |
| 850710 | 2010-05-30 18:02 | |
![]() | när pappa hitta knapplåset på mobilen så man slapp bli väckt 05:15 när han fumlar med mobilen :) | |
| hetspelle | 2010-05-30 18:15 | |
![]() | För termosar är kokande vatten och maskindiskmedel grejen. Fyll till hälften skaka ordendligt samt låt stå en stund skaka mer osv blir som ny..... | |
| bobo flux | 2010-05-30 18:25 | |
![]() | När jag i 15-årsåldern såg ett avsnitt av Helan och Halvan på TV som hade "färglagts med modern teknik", som det så vackert stod i förtexterna. Då insåg jag att världen hade varit i färg även långt innan färg-TV kom. Det var lite av ett uppvaknande. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-30 18:29 | |
![]() | tack sylvie:) | |
| Sisilisko | 2010-05-30 19:10 | |
![]() | JA idag! jag har alltid avskytt att tvätta fönster, och idag var det dags igen *suck*. Sen tänkte jag fuska lite och la lite Fairy (vet inte om det heter så i Sverige) i varmt vatten och putsade fönstren så, och torkade dem sen med valigt hushålls papper. Ingen vattenskrapa . Resultatet blev minst lika bra som den traditionella vägen :D JEEEEE | |
| Jätte_dålig | 2010-05-30 19:22 | |
![]() | släkting: vad gott det är med skinka. På vilken del av grisen sitter det? -.- kan tillägga att personen var över 20 XD | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-30 20:42 | |
![]() | Mitt halleluja moment var när jag läste upp matten på komvux och förstod vad derivata var. Efter att ha haft en 1 i gymnasiet gick jag ut med mvg och klarade högskoleprovet med bravur, kom in på valfri högskole kurs som gjorde att jg fick ett jobb som jag var underkvalificerad för vilket har låtit mig välja arbeten med lite större noggrannhet efter det :-) Derivata är min räkmacka! :-) | |