Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 331

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Loppan652010-09-10 19:47
Antal inlägg: 644

Akupunktur mot pälsdjursallergi???
Någon som har erfarenhet av akupunktur mot allergi? Min dotter har testats idag och är allergisk mot hund, katt och häst....stor sorg här hemma.

grusplan2010-09-10 20:16
Antal inlägg: 333

Gud vad tråkigt , tyvärr tror jag inte akupunktur hjälper men lycka till, min systers dotter led av pälsdjursallergi.hon fick några sprutor o ett år senare kunde hon börja rida , dom har även katt hemma ,funkar utmärkt

dinodog2010-09-11 11:46
Antal inlägg: 4973

En vän till mig fick sprutor mot sin pälsdjursalleri. så det funkar visst bra. Kan inte säga att det funkar för alla. Men det kan vara värt att pröva.

Jojo - Spelvärd2010-09-11 12:19
Antal inlägg: 208

www.netdoktor.se/ast...Pa geId=784 Mer om allergivaccinering. Har inte hört talas om akupunktur mot allergi.

Lillstölla2010-09-11 12:44
Antal inlägg: 23831

Vad ledsamt! Men är ju inte helt kört för den skull! Har en kusin som är grymt allergisk mot hästar, hundar, katter, ja allt med päls. Men han bor ju på en gård där han sambo har hästar, de har katt och två hundar! Han har fått några tabletter, vet dock inte vad de heter, men kollar med sjukvården.

Lustigt att de inte sa något om olika lösningar när ni fick testresultaten tycker jag.

Lycka till:)

Subutai2010-09-11 13:21
Antal inlägg: 234

"Någon som har erfarenhet av akupunktur mot allergi?"

Rent svammel.

schmuppisch2010-09-12 10:33
Antal inlägg: 596

Sprutor ska ju finnas för att bota allergier.

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-12 10:50
Antal inlägg: 675

Är det hunden, hästen, katten eller dottern som ska få akupunktur?

Loppan652010-09-12 10:59

FISTO - KUL ;)

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-12 11:04

Det kanske så att man ska köra lite hemmaakupunktur med synålar på sina husdjur. Får man ett rejält hund, eller kattbett eller en hästspark i plytet är man kanske inte längre så sugen på ett husdjur - och därav är allergin inte längre ett problem. :D

945LTT - Ej medlem längre2010-09-12 11:07
Antal inlägg: 234

Akupunktur fungerar även mot dumhet, hypokondri och för stor plånbok!

Loppan652010-09-12 11:09

Nja...jag vill nog ändå inte förkasta 3500 års kunskap om människokroppen så lätt.

-Butterfly- - Ej medlem längre2010-09-12 11:11
Antal inlägg: 219

Vet inte riktigt var du bor men inte för långt bort för ett telefonsamtal antar jag... :)

Ring och fråga:
Akupunkturkliniken
Ove Magnusson
019-10 78 52

Otroligt duktig och har över 20 års erfarenhet och utbildning i både Kina och Sverige...rekommenderas varmt!

Loppan652010-09-12 11:22

Tack

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-12 11:23

Det har visat sig att akupunktur, rent kliniskt, fungerar mot en viss typ av huvudvärk, inget mer. Att det sedan är trevligt och lugnande att bli ompysslad av någon med utbildning i Kina är en annan sak.

Det är även lugnande och trevligt att gå till frisören, massören, naprapaten, nagelmakaren, diverse spågummor, kuratorn och så vidare - men att det skulle ha någon positiv effekt på en allergi är nonsens. I kina botar man traditionellt inte allergi mot hund, man äter helt enkelt upp hunden.

@Loppan65 - Hur kommer det sig att du ens ställer frågan? Är det kanske ett skämt?

-Butterfly- - Ej medlem längre2010-09-12 11:25
Antal inlägg: 219

Nu pratar du utan att veta så mkt F I S T O....undrar just vilket som är skämtet....

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-12 11:32

Det är i stor utsträckning utövarna som hävdar att det fungerar. Vilket inte är att underskatta eftersom placebo trots allt kan fungera som terapiform. Men man kan även fråga hur stort ekonomiskt intresse dessa alternativa "läkare" har.

Sorry att jag saxar ett så stort stycke text från en annan sida, kan dock inte låta bli.

"Vid en stor internationell undersökning, gjord av Centrum för komplementärmedicinsk forskning vid Tekniska universitetet i München, omfattande 6 700 patienter från bland annat Sverige, Tyskland, Storbritannien, Italien, Frankrike och Brasilien, kom man fram till att akupunktur hjälper vid spänningshuvudvärk och migrän, men att effekten inte har med akupukturen i sig att göra: "Studierna visar att det spelar ingen roll var nålarna sätts på kroppen eller om falska akupunkturnålar används. Resultatet blev ungefär detsamma för både falsk och äkta behandling." Enligt forskaren Klaus Linde beror resultaten helt på placeboeffekten"

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-12 11:33

Loppan! Jag är fortfarande nyfiken - var det ett skämt det där med allergin?

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-12 11:40

Här är en skön lirare som bland annat kan bota allergi och astma, men även göra en yngre och snyggare. Hoppas att hennes klinik är ansluten till högkostnadsskyddet så att jag får vara med och betala.

www.dr-ma-akupunktur.../b ehan.htm

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-12 11:43

Här får ni en liten solskenshistoria från Dr Ma - det är bara att boka tid och kolla banksaldot :D

Sorry för sarkasmen, men det du ska göra är att boka tid hos din universitetsutbildade allergidoktor, utan "tusentals" år av kinesisk läkekonst i ryggen.

Johan 38 år, Pollenalergiker

Kliande ögon, nyser ofta, näsan rinner, ibland svårt att andas, ont i halsen. I övrigt frisk.

Tunga: röd

Puls: het

Diagnos enligt TCM: Qi-brist i lungorna

Behandling: stärka energin i lungorna. Sätta akupunkturnålar på akupunkturpunkter för lungornas meridianer. Enkla örtrecept enligt dr Ma’s ordinering.

Patenterad örtmedicin: ”Peking Bidrottninggele”.

Efter 2 behandlingar nyser patienten inte så ofta. Efter 10 behandlingar avtog alla symptom helt.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?