Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bulll | 2010-10-05 20:37 | |
![]() | försäkringar Jag och en kompis halkade in på ämnet försäkringar efter vårt sedvanliga eftermiddagsskitprat, och det slog oss att vi inte riktigt vet vad som är rimligt i försäkringsväg. De flesta har väl sina bostäder och bilar hyggligt försäkrade, och flertalet också sina barn. Men för egen del då? Vad har ni valt att skaffa för försäkringar? | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-10-05 20:44 | |
![]() | Liv-olycksfall så klart!! | |
| remvanrijn | 2010-10-05 20:46 | |
![]() | en anti-halkförsäkring verkar vettig i ditt och kompisens fall! | |
| Miss_jk | 2010-10-05 20:49 | |
![]() | Inkomstförsäkring bl.a. | |
| Jojo - Spelvärd | 2010-10-05 20:53 | |
![]() | Jag avskyr försäkringsfunderingar. Det finns alltid någon man borde ha haft när det väl händer men samtidigt kan man ju inte försäkra allt för då blir man fattig. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-05 21:06 | |
![]() | Barn, bil, liv, olycksfall, sjuk (även diagnos), graviditets, hus och inkomst försäkring. Skulle tippa på att årspremierna för en 5 barns familj som vår landar på ca 15000 för alla dessa...(Har försäkrat rejält mycket via Unionens samarbetsavtal och på barnen så betalar man för max två via dessa annars så hade det sprungit iväg betydligt.) | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-10-05 21:08 | |
![]() | Oj, höll på att glömma min hundförsäkring:) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-05 21:09 | |
![]() | Ja jisses.. Vovven med... | |
| bulll | 2010-10-05 21:10 | |
![]() | Jojo: jo, det finns ju en uppsjö av försäkringar, och det var därför jag ville pejla lite med folk i allmänhet vad de satsat på, för om jag skulle ringa försäkringsbolaget med funderingarna så vore jag nog ett alltför enkelt byte för säljaren.. :-) Inkomstförsäkring som ni skriver om, är det nån tilläggsförsäkring som täcker upp när man slagit i a-kassetaket, eller nåt helt annat? | |
| Jojo - Spelvärd | 2010-10-05 21:17 | |
![]() | Jo det är ju så bull. Fråga en försäljare känns ju inte så tryggt. Men själv har jag hem, sjuk, olycksfall och liv, bilförsäkrning. När jag jobbade senast hade jag inkomstförsäkring automatiskt genom facket. A-kassa är ju också en sorts försäkring. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-10-05 21:26 | |
![]() | När man köper en mobiltelefon, TV, dator, cykel eller liknande försöker de nästan alltid sälja en försäkring som enbart gäller för den prylen. Flera av de stora elektronikkedjorna gör större vinster på dessa försäkringar än på det de egentligen säljer. I allmänhet får dessutom säljaren provision när han säljer en sådan försäkring, vilket gör att de är extra påstridiga. Ibland täcker denna försäkring inte mycket mer än vad som redan täcks av konsumentköplagen. Det är dessutom smartare att teckna en hemförsäkring som täcker alla ens prylar än att skaffa en försäkring för varje pryl. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-10-05 21:45 | |
![]() | Man måste ju ha klart för sig att förutsättningen med en försäkring är att försäkringsbolaget ska tjäna på den i längden, annars skulle de inte sälja försäkringen. Om du till exempel har din cykel försäkrad så beräknar de risken att den blir stulen och måste ersättas, och sen tar de lite mer betalt i premie än vad de räknar med att i genomsnitt behöva ersätta per år. Nu kan du ju ha otur och få cykeln stulen flera gången på kort tid, och då är det ju bra att ha en försäkring, men i det långa loppet är alla försäkringar olönsamma. Om du är cykelägare i 50 år kommer du att gå back på din försäkring, om du inte är extremt otursförföljd. Men det finns förstås försäkringar man måste ha, för att man inte har råd att drabbas av en olycka. Du måste ha en hemförsäkring, eftersom ditt hus kan brinna ner. Du måste ha en olycksfallsförsäkring eftersom du kan bli invalid. Om du kör en dyr bil måste du ha en bilförsäkring, men har du en bil som är värd 20 000 är det det kanske vettigare att inte ha det. Då måste du å andra sidan alltid ha en buffert på 20 000 att köpa en ny bil för, om du kvaddar den gamla. | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-10-05 21:54 | |
![]() | Och glöm inte hundförsäkringen som inte bara gäller om vovven blir sjuk, utan den täcker också vad hunden kan"ställa till med" :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-05 21:59 | |
![]() | Det beror ju på hund det där. Jag har en pacifistisk labrador som inte skulle förstöranågot som inte var insmetat i leverpastej... | |
| Savi | 2010-10-06 05:05 | |
![]() | Jag har Hem & Bil försäkring Jag har försäkring på mina 2 barn Jag har Gravidförsäkring Jag har Drulleföräkring Jag har Liv & Olycksfalls försäkring på både mig & min man Jag har försäkrat 2 tv-apparater Jag har försäkrat en mini-pc Jag är en försäkringsnarkoman. | |
| Savi | 2010-10-06 05:05 | |
![]() | Jag har Hem & Bil försäkring Jag har försäkring på mina 2 barn Jag har Gravidförsäkring Jag har Drulleföräkring Jag har Liv & Olycksfalls försäkring på både mig & min man Jag har försäkrat 2 tv-apparater Jag har försäkrat en mini-pc Jag är en försäkringsnarkoman. | |
| Mia W | 2010-10-06 09:10 | |
![]() | Man kan få en gratis genomgång med en försäkringsrådgivare utan att binda sig för något. Jag talade med fyra bolag innan jag bestämde mig. Det enda som man kan råka ut för är väl att de andra ringer upp efteråt och då får man bara tala om att man valt att anlita någon annan. | |