Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 18 812 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2010-11-13 12:49 | |
![]() | Knasprick? Ja, nu är hösten här. Och jag har krupit in i mitt skal för att skapa reda i mitt inre. Men bara för den här helgen. Ibland måste jag bara få vara ifred med mig själv? Tusen tankar och ändå inga? Förklara det? En vacker dag när förnuftet återkommit ska jag sluta jobba som en "tok" Lära mig säga ifrån....sätta gränser...Men jag älskar mitt jobb...Samtidigt har jag svårt att hitta balans. Jag vet så väl vad mitt inre säger till mig men har svårt att inte få dåligt samvete då jag upplever mig som en stor egoist?? Vad har ni för tankar kring detta? | |
| Maja G | 2010-11-13 13:01 | |
![]() | Det är bra att du reflekterar över detta, Bea...Hoppas du kommer till någon insikt INNAN du jobbar ihjäl dig, INNAN du får en hjärtinfarkt eller nåt annat.Då är det försent! Jag är väl kanske inte den som ska säga nåt jag heller, Men jag har verkligen dragit ner på aktiviteterna. Numera jobbar jag bara 100% och inget annat.Har ju studerat lite och har alltid sagt ja till allt, men det gör jag inte längre.. Vilket mottagande får man då på jobbet tex när man lägger ner sitt engagemang?.. Ja, hos oss har vi turbulens just nu och jag tar på mig lite av skulden. Chefen pratade om våra roller som vi har tagit på oss, men visst..jag har en ledarroll som jag brukar ta på mig, men för den saken skull ska väl inte alla andra lägga ner för att jag lägger ner,eller hur? DU är ingen egoist alls, för om du inte mår bra och sätter dig själv i focus, så kan du inte heller hjälpa någon annan.. Sänder en stor kram till dig Bea och jag kan tänka mig in i hur du har det, hur du känner dig! | |
| med | 2010-11-13 13:08 | |
![]() | Du är säkert inte ensam om att känna så här. Jag lovar!! | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2010-11-13 13:15 | |
![]() | Tack det var kloka ord Maja...Ja det är svårt att få sina medarbetare att dra mot samma mål. Att bara gå dit och att göra sitt jobb har jag svårt att förstå. Det är en svår sits att sitta på två stolar, samtidigt vara lojal mot sin arbetsgivare och samtidigt med arbetskamrater. Äldreomsorgen ekonomisk idag är svår att få gå ihop, i varje fall i min kommun. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-11-13 17:49 | |
![]() | Det där är ju ett dilemma. Att vilja göra ett så gott arbete som det bara är möjligt, och samtidigt känna att man inte får den uppbackning man behöver. Det leder förstås till frustration och i värsta fall till en gnagande inre stress. Vad är då lösningen? Tja, jag vet inte riktigt. Men personligen försöker jag att bara tänka på att göra mitt allra bästa varje dag, och inte haka upp mig på vad andra gör och inte gör. Inte helt lätt, för man är ju beroende av andra för att själv kunna göra en ultimat arbetsinsats. Men saker man inte kan råda över måste man försöka bortse från. Till sist handlar det bara om att man själv ska känna att man gjort allt man kan, och vara nöjd med det. Allt gott till Vita och Maja! Ni är bäst! | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-11-13 17:54 | |
![]() | Någon sa till mig för ett halvår sedan när jag blev sjukskriven för en utmattningsdepression: "Ingen chef i världen kommer att sitta vid din sida när du ligger i sjuksängen och hålla din hand och stötta dig." Och det är ju faktiskt sant. Du kan je allt på ditt jobb, men det är ändå bara ett jobb. Bättre att spara sina krafter till sig själv och sina närmaste. Ta det lugnt, Bea och känn dig inte som en egoist. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-11-13 17:58 | |
![]() | Helt sant, Kafou. | |
| 850710 | 2010-11-13 18:02 | |
![]() | ingen tackar en för man sliter men det är lite som ängeln och fan på varsin axel, arbetsmoralen säger en sak, kroppen/huvudet en annan | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2010-11-13 18:15 | |
![]() | Ja, precis Karlsson...men å andra sidan är det inte helt fel att ha arbetsmoral heller. citat: "Ingen chef i världen kommer att sitta vid din sida när du ligger i sjuksängen och hålla din hand och stötta dig." - Kaofo där sa du en sak som var sann. Det ska jag verkligen bära med mig. | |
| Loppan65 | 2010-11-13 18:22 | |
![]() | Jag hade en utmattningsdepression för 10 år sedan och vet hur mycket som krävs för att komma tillbaka. Jag lyssnar nu på mina inre signaler bättre och kan bromsa bättre när det behövs. Just nu håller jag på att förhandla med min arbetsgivare om framtiden. Jag kämpar för mitt eget varande och välmående samtidigt som jag klättrar på karriärsstegen. Tyvärr arbetar jag inom ett gebit (mansdominerat) där det anses att säga ifrån="svaghet". Det tycker INTE jag. Jag tycker att det är en styrka att våga säga ifrån som borde premieras. Om vi gör det och har kraft kvar till en meningsfull fritid med familj och kära så blir resultatet/produktionen på arbetet högre. | |
| dilivio | 2010-11-13 18:35 | |
![]() | "arbetsmoralen säger en sak, kroppen/huvudet en annan", eller hur. Det är Luthers fel alltihopa. | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2010-11-13 18:36 | |
![]() | Den lutherska synen på arbete är inte särskilt hot. Skrota! | |
| Jojo - Spelvärd | 2010-11-13 19:03 | |
![]() | Klokprick tycker jag är ett bättre ord på dig och dina tankar. | |