Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 677 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-15 12:41 | |
![]() | back-up Hur gör ni (aperopå annan tråd) för att säkerhetsspar bilder etc? | |
| petidin | 2010-12-15 12:42 | |
![]() | Dropbox. | |
| Fiver | 2010-12-15 12:53 | |
![]() | Sparar på en annan hårddisk eller bränner ut. | |
| Dersu | 2010-12-15 12:56 | |
![]() | Beror på hur mycket det handlar om. Är det inte så stora mängder funkar onlinelagring bra. Är det väldigt mycket är det lättaste nog att köpa en liten bärbar hårddisk, kostar ju typ ingenting nu. Då kan man dessutom förvara den hos ngn annan så är det brand/stöld/mm säkert också, om man är paranoid som jag då alltså :) Vill du vara riktigt fancy kan du ta en gammal dator och köra en filserver från jobbet/kompis/föräldrar, mums :) Lite overkill om det handlar om familjealbumet dock kanske :D | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-15 12:57 | |
![]() | Jag har allt dubbelsparat på en liten hårddisk, men en gång krashade den och vi fick en ny.... | |
| vildman | 2010-12-15 13:03 | |
![]() | Jag är nojig, så jag har allt på tre olika hårdiskar. Två som synkroniseras hela tiden och en som jag kopierar lite då och då och förvarar i en annan byggnad. | |
| Dersu | 2010-12-15 13:04 | |
![]() | Menar du att du sparar allt två gånger på samma hårddisk eller att du har två hårddiskar där du sparat separat? Förstod inte riktigt. Hårddiskar kan krascha men har du sakerna på två olika diskar är det väldigt osannolikt att de kommer krascha samtidigt. | |
| vildman | 2010-12-15 13:13 | |
![]() | Jag har allt på tre fysiskt olika diskar. Två som synkroniseras löpande med hjälp av programvara, och en tredje som jag kopierar manuellt till. (Detta för att jag sett synkroniseringar som löpt amok och raderat allt, alternativt pga mänskliga faktorn) | |
| Fiver | 2010-12-15 13:18 | |
![]() | Fast för det mesta brukar jag nog ändå strunta i att säkerhetskopiera, man ska inte vara för sentimental. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2010-12-15 13:21 | |
![]() | Jag har allt sparat på en extern hårddisk och minnesstickor, men för säkerhetsskull (eftersom det mest är foton och musik jag sparar) brukar jag framkalla de bilder jag vill ha kvar ett par-tre gånger om året. Jag gillar fotoalbum, men vill ha kvar dem på andra ställen också, utifall något skulle hända. | |
| vildman | 2010-12-15 13:24 | |
![]() | Något man inte ska glömma om man är rädd om sina bilder är ju att faktiskt ha dom i olika hus/byggnader. Jag ahr en kollega som gjorde allt by the book utom det. Sen brann hans hus ner.... | |
| Lillstölla | 2010-12-15 15:08 | |
![]() | Har brännt ut på skiva den musik och de bilder jag har, men hoppas på att tomten ger mig den där externa hårddisken som jag önskat mig! | |
| Snowlion | 2010-12-15 15:17 | |
![]() | Antagligen bara tangentbordet.. testa med att koppla in ett annat först.. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-15 16:09 | |
![]() | fel tråd snow? 'just det där med fysisk lagring i hemmet är ju det att hela rasket kan brinna ner och med 5 kids, så är bilderna mer värdefulla än vad jag ens orkar tänka på.. hur är det att lagra på extern server? | |
| Dersu | 2010-12-15 22:19 | |
![]() | Om du vill prova något sådant kan du ju försöka med förslaget som morfint gav, Dropbox. Här är en artikel som förklarar hur det funkar: www.idg.se/2.1085/1....to ra-filer Tror fortfarande att det enklaste är en liten bärbar hårddisk eller stort usb-minne som du lägger hos föräldrar/kompis. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-15 22:29 | |
![]() | jag har en mindre extern hårddisk som jag säkerhetskopierar löpande till, men filer som jag ändå kan behöva med jämna mellanrum. Och ett stort åbäke hos mina föräldrar som funkar som arkiv. | |