Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| waliop | 2010-12-17 01:34 | |
![]() | Creme Fraiche jag kikar på några recept i dags-och veckotidningar. och det som slår mig oavsett rätt, att alla har i denna Creme Fraiche jämt. Själv har jag det nästan aldrig. Dessutom går den emot smalmatshetsen. Vilket är ditt bästa recept där C.F förhöjer smaken? Och när du handlar blir det en burk per dag? | |
| Minta | 2010-12-17 02:09 | |
![]() | Lägg en bit lax i en ugnsform. Gör en sås på creme fraiche, matlagningsgrädde, dijonsenap, hummerfond, dill, salt och peppar och häll över laxen. Grädda i ugn. Servera med nykokt potatis. Jättegott. | |
| Giddy | 2010-12-17 02:59 | |
![]() | Jag brukar göra en superenkel tonfisksås. Blanda en burk tonfisk med en burk creme fraiche. Salta och peppra. Servera såsen kall eller varm till spagetti. Gott, snabbt, billigt och enkelt! :) | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-12-17 03:10 | |
![]() | Trafikljusgryta! Kassler, purjolök, creme fraiche, salt, peppar, buljong, nåt som ger fin färg - typ soja samt frysta ärter, majs och paprika. Med liiiiiiiiiis! | |
| Giddy | 2010-12-17 03:17 | |
![]() | Hoodman: Det låter ungefär som maten som jag brukar göra. :) Fast jag gör med fläskfilé eller kyckling. Blanda med creme fraiche, soja, minimajs, paprika i olika färger, purjolök, cocktailtomater champinjoner och kryddor. | |
| remvanrijn | 2010-12-17 05:43 | |
![]() | istf CF använder jag Turkiskt Yoghurt.. ( med han Greken på förpackningen) mkt billigare samt 1 litersburk, räcker många gånger. | |
| schmuppisch | 2010-12-17 06:47 | |
![]() | Det är väldans gott att smaksätta den klassiska köttfärssåsen med Cremé Fraiche | |
| Cuppycake | 2010-12-17 07:59 | |
![]() | Jag gör en spenatsås till pasta. Cremé fraiche, spenat, vitlök, en liten bit buljongtärning och svartpeppar. har inte creme fraiche hemma oftast, använder det inte så ofta, det är mest när det ska vara på sidan av en rätt, typ som chili con carne=) Ps. du kan ju använda mini- varianten, den är inte lika fet. | |
| slånbär | 2010-12-17 08:00 | |
![]() | Creme fraiche med chilismak i pannbiffarna är jättegott. | |
| SirMattBusby | 2010-12-17 08:16 | |
![]() | Steker kycklingfilé, gör en sås på lätt-CF, krossade hasselnötskärnor, persilja massa pressad vitök, salt och peppar. lägg filéerna i en form, täck med såsen och riv parmesan över:) Kör i ugn och servera med ris eller pasta...skitgott:) | |
| SirMattBusby | 2010-12-17 08:16 | |
![]() | jättegott låter ju trevligare...haha | |
| mrsH | 2010-12-17 08:30 | |
![]() | Världens lättaste vitlökssås, som går supersnabbt att göra: En burk med CF Pressa i en massa vitlök (jag brukar ta en 4-5 stycken) Ha i en halv till hel grönsaksbuljongtärning I med en liten klick dijonsenap (typ 1 tesked) Låt koka upp och småputtra tills buljontärningen lösts upp. I med frusen persilja Hur gott som helst. Passar perfekt till kyckling, till grillat, till kött. ja faktiskt till nästan allt! | |
| lovetorull | 2010-12-17 08:52 | |
![]() | mrsH: Den såsen brukar jag oxå göra! Den är skitgod!! =) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-17 09:57 | |
![]() | en pastasås med ceme fraich,fin riv ett kg morötter,fräs 2 lökar gulaha i 2 grönsaksbulongtärningar,1 burk krossade tomater 2 tsk oregano,2 msk tomatpure,ha morötterna och 4dl vatten kokas i 20 minuter,rör ner en stor burk creme fraich,och ha över hackad persilja, | |
| Maja G | 2010-12-17 10:08 | |
![]() | tacogratäng: 1 burk creme fraiche naturell ( jag kör med 5%) 1 pkt philadephiaost Blanda detta o häll i en form. Bryn 500 gr nötfärs,blanda i tacokryddor efter smak o tycke, häll sedan detta i formen. Skär purjolök o lägg över o toppa med god riven ost. Gratinera i 200 gr i c:a 20 minuter. Ätes med tacochips, god grönsallad o kanske nåt gott rödvin till ( eller öl, eller vatten eller läsk) | |
| ojjojj | 2010-12-17 10:19 | |
![]() | vilka härliga recept och lätta att göra tackar för tipsen | |
| Tess 08 | 2010-12-17 11:22 | |
![]() | C.F med vitlök (rosa burk) är jättegott att ha som den är till taco. Jag brukar ha den istället för annan sås och sen är den så god att dippa nacho-chips i :) | |
| Bettanse | 2010-12-17 11:51 | |
![]() | Jag brukar blanda i vanlig valfri pulversås i creme frache med lite mjölk och häller blandningen över ett torskblock. 200 grader i ca 45 minuter. | |
| nettan23 | 2010-12-17 12:09 | |
![]() | En vegetarisk sås till pasta (ska vara ketchup till) CF, riven morot, lök, tomatkross, röda linser (ska puttra i 10 min) buljongtärning, SoP och glöm INTE timjan, såååå gott | |
| Tommy 1979 | 2010-12-17 12:23 | |
![]() | mrsH: Nog för att jag älskar vitlök, men du menar väl 4-5 vitlöksKLYFTOR ändå? :-) | |