Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 18 692 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Fru_J | 2011-02-07 15:49 | |
![]() | Bevakad En kompis kille har skaffat en app till sin iPhone som gör att han kan gå in på deras gemensamma dator från sin telefon. Han kan, utan att lämna spår ifrån sig, se exakt vad som händer på skärmen i realtid. Vart han än befinner sig. Det råder meningsskiljaktigheter dem emellan där han absolut inte kan förstå att hon tycker detta är obehagligt och tror istället att hon har något att dölja. Vilket syfte han ska använda den i är skit samma, hur hade ni reagerat på detta? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-07 15:51 | |
![]() | Jag hade gjort slut. | |
| Venatici | 2011-02-07 15:51 | |
![]() | Jag hade blivit vansinnig. Inte för att jag har något att dölja, utan för att det är en principsak att lita på varandra och det gör inte den andra parten i denna fråga. Svinigt. | |
| schmuppisch | 2011-02-07 15:52 | |
![]() | Även om jag bara spelade betapet och kollade aftonbladet så hade jag inte viljat vara "övervakad" på det sättet. Varför behöver han ens appen? | |
| Fru_J | 2011-02-07 15:52 | |
![]() | Men han använder den inte för att kontrollera henne utan för att kunna använda telefonen som en fjärrkontroll. Däremot att han har möjligheten är för henne inte okej och det vill han inte riktigt förstå. | |
| Venatici | 2011-02-07 15:53 | |
![]() | Då får han ju välja huruvida den typen av fjärrkontrollen är nödvändig i hans liv. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-07 15:54 | |
![]() | word. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-07 15:59 | |
![]() | jaså, mitt ex har gått vidare...:) | |
| Fru_J | 2011-02-07 16:00 | |
![]() | Jag skulle vilja jämföra det med att sätta upp en kamera i köket. Jag gör ju inget där som är oanständigt när jag är ensam hemma men tanken på att vara iakktagen är ändå mycket obehaglig. | |
| Paradispesso | 2011-02-07 16:06 | |
![]() | Tycker sånt där e helt sjukt. Har tillomed problem med att det ibland ska läsas sms. Inte heller för att jag ahr något att dölja när sånt har hänt utan just frö att det e störande. | |
| vildman | 2011-02-07 16:07 | |
![]() | Jag väljer att citera Venatici som satte ord på min känsla: "Jag hade blivit vansinnig. Inte för att jag har något att dölja, utan för att det är en principsak att lita på varandra och det gör inte den andra parten i denna fråga. Svinigt." | |
| Fru_J | 2011-02-07 16:07 | |
![]() | Eller nej förresten jag tar tillbaka det där, man HAR saker att dölja i sin dator. Man kanske vill skriva av sig i ett forum, ställa en anonym fråga till sjukvårdsrådgivning, kolla på en present till sin partner, lyssna på sina vänners problem, prata om sin hygien med sin bästa kompis som man känt hela livet, lyssna på en skämslåt eller se ett avsnitt av Ellen Degeners Show. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-02-07 16:07 | |
![]() | "en kompis" jo tjena | |
| Eiralicious | 2011-02-07 16:10 | |
![]() | För min del har jag inga större problem med saken. Tror ingen gillar att vara övervakad men råder det osäkerhet i relationen med tilltro av olika orsaker så ser jag ingen anledning att inte visa att inget otillbörligt sker. Att bli rabiat o göra slut o överdriva skulle aldrig falla mig in, det är knappast så man löser problemen. | |
| napz | 2011-02-07 16:12 | |
![]() | var kan man ladda ner appen? | |
| Fru_J | 2011-02-07 16:13 | |
![]() | Så att helt och hållet utplåna den personliga integriteten löser problemen då eller? | |
| Fru_J | 2011-02-07 16:13 | |
![]() | Ovanstående post till Eiralicious. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-07 16:17 | |
![]() | om min partner skulle ha ett behov av att kolla igenom min dator mm så skulle jag inte vilja vara ihop med den personen längre, det handlar om tilltro och integritet, inte om att bli rabiat. | |
| Guldplate | 2011-02-07 16:20 | |
![]() | Personligen gillar jag inte det övervakningssamhälle vi håller på skapar med ursäkter som att om man inte gör något olagligt så har man inte heller någon anledning till oro. Sen att det nu gått så långt att "storebror" kan hålla koll på vartenda steg du tar, varje knapptryckning du gör och vart du väljer att spendera varje krona du äger är lite otäckt. För i orätta händer så kan det användas väldigt illa. Däremot har jag ofta fått känslan av att "personlig integritet" för många handlar om att de inte vågar stå för det dom håller på med när andra inte ser. Där handlar det mer om att de som vi dagligen möter kan få reda på våra hemligheter vi har för dom. Jag tycker spontant att hans förklaring om fjärrkontroll till datorn räcker bra. Är de tillsammans och hon inte har några hemligheter som hotar deras relation så skulle jag tycka att hon bör se det som okej. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-02-07 16:22 | |
![]() | Jag hade blivit smått faschinerad av en man som hade orkat spionera på mig på datorn. No offence, kära betapetare, men så spännande är det inte. Engagerande för mig och intressant för mig är det ju, men jag tvivlar på varför min man skulle ha någon som helst behållning. Jag kan se ett visst, om än så tvivelaktivkt, nyttovärde i att kunna se vad ens barn gör på datorn. För övrigt borde det vara en av dom värdelösaste apparna av många värdelösa appar. Jag köper alltså fjärrkontroll tanken. Tycker den verkar rimlig. Om min man hade spionerat på mig oavsett hur så hade han åkt ut med huvudet före, däremot är han välkommen att ta del av ungefär allt. | |