Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 18 554 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| myntan | 2011-02-12 10:26 | |
![]() | Jag är r trött på facebook, är du? En vän ville visa mig en bild på henne med familj. Den finns på Facebook, sa hon. Hehe javisst var man tvungen att vara medlem för att kunna kika på den. Okej tänkte jag, eftersom många i min familj och vänner var med där så varför inte jag med. Oj det bara rasade in en massa vänförfrågningar, många av dom känner jag inte ens. Efter att varit med någon månad (utan att fatta hur man riktigt gör) så hade jag tröttnat. När jag hittar bilder på mig där utan min tillåtelse, med namn och allt. Jag är av den natur att ha något för mig själv, vill inte att alla ska veta allt om mig. Jag har en familjemedlem som skriver hela sitt liv på Facebook och då menar jag allt. Jag ville lägga ner min sida och avsluta medlemskapet. Men det är ju lättare än gjort. Att man finns kvar fast jag inte vill vara med längre är idiotiskt. hur vet jag att min sida inte finns där? vågar ju inte gå in. Ni tycker säkert jag är löjlig, men om jag säger upp mitt medlemskap så vill jag att det ska försvinna helt. Är så fruktansvärt trött på att vill du se eller läsa om något, så ska mycket gå via Facebook. Känns som man inte har rätt att välja själv. Vad tycker ni? | |
| EweH | 2011-02-12 10:32 | |
![]() | Alltså... Facebook är överdrivet! Det är skitbra för de som har kontrollbehov och måste veta allt om alla! - Jag har FB själv, men bara för att ha kontakt med de jag verkligen känner! Tycker det börjar bli en slags "jag ska ha så många vänner som möjligt!" Vissa ha 700 vänner, man KÄNNER inte så många VÄL! - Inte en chans! Till exempel, en bekant till mig som jag inte träffar ofta skickade vän förfrågan till min morsa igår! Det är fan sjuk... Det hemska är, om du vill ta bort FB.. Så finns all info kvar. Mamma tog bort den men startade upp den några månader efter igen! ALLT fanns kvar, bilder, info ALLT! Det var som att det bara hade stått still! :O Hemskt... | |
| Snoosy | 2011-02-12 10:35 | |
![]() | ''Jag har en familjemedlem som skriver hela sitt liv på Facebook och då menar jag allt.'' Och det har jag sagt till denne också. En gammal klasskompis till mig gick bort i förra året. Jag fick en chock då jag såg att han fortfarande finns på facebook. Det är ju inte svårt att radera något med en dator. Så nog borde det väl kunna finnas ett enkelt system för det? Även med facebook. | |
| myntan | 2011-02-12 10:38 | |
![]() | Ja och det värsta är, hur säker är jag på att min sida inte finns där. Vågar ju inte gå in och kolla.... | |
| EweH | 2011-02-12 10:39 | |
![]() | Har du raderat den? | |
| bobo flux | 2011-02-12 10:41 | |
![]() | www.metro.se/se/arti...2/ 5223-45/ | |
| Miss_jk | 2011-02-12 10:41 | |
![]() | www.betapet.se/forum...=- 0#886500 | |
| myntan | 2011-02-12 10:41 | |
![]() | Snoosy, Vad otäckt, sjukt synd om er vänner och familj. Håller helt och hållet med dig. | |
| E_Cantona | 2011-02-12 10:44 | |
![]() | För mig som har mycket vänner i England har FB varit kanon, jag gillart men sen håller jag med om att man ska vara försiktig med vad man skriver och lägger ut. Jag lägger inte ut bilder på mina barn tex, det är de stora nog att sköta själva:) myntan// Har du blivit "taggad" i en bild kan du alltid plocka bort "taggen" då kan man inte sätta ut ditt namn på den aktuella bilden igen. | |
| myntan | 2011-02-12 10:47 | |
![]() | Tack för hjälpen E_Cantona | |
| Bitte - Administratör | 2011-02-12 10:48 | |
![]() | Håller med E_ Cantona ,, jag har vänner utspridda i många länder och på många olika orter i Sverige,, vissa som jag inte haft kontakt med på typ 25 år,, men idag så har vi åter upptagit vår kontakt,, Sedan väljer man ju själv vem och vilka men blir "vän" med Bitte | |
| wertigo | 2011-02-12 10:50 | |
![]() | Det är ju en form av noja att bekymra sig om man finns på Fb eller inte. Är det nu så att man skaffat ett konto och inte kan avsluta det, gå då in på din sida och ändra dina uppgifter. Skriv om allt så det inte går att känna igen dig och sen aldrig mer logga in. Sen kan du lugnt strunta i allt vad Fb heter. | |
| bobo flux | 2011-02-12 10:51 | |
![]() | 99 % av användarna läser inte igenom avtalet innan de trycker på knappen för att gå med i Facebook. Hade fler gjort det så hade nog inte Facebook varit så omfattande. De har ju i det närmaste skapat ett irreversibelt system. Det är ju nästan som när man går in i klädskåpet, hamnar i ett svinkallt Narnia utan långkalsonger och sedan upptäcker att professorn sålt klädskåpet när man ska gå tillbaka... | |
| bobo flux | 2011-02-12 10:54 | |
![]() | Jag har en kompis som inte har facebook, men som ändå har hamnat där på en massa bilder från när han är på en fest och blir fotograferad utan att ha gett sin tillåtelse. Fotografen har sedan lagt ut bilderna på sin facebook. Han är lite irriterad över det faktumet. | |
| kajix | 2011-02-12 10:54 | |
![]() | det är väl bara att regga en ny användare och kolla hur mycket man kan läsa av sin avslutade? | |
| magnusito | 2011-02-12 10:57 | |
![]() | Ingen verkar vilja föra någon spännade diskussion där. Bara tramsiga meddelanden om hur kul det är med att äta en bulle o dyl. Då är detta forum bättre med mera bett. | |
| JefautjOuer | 2011-02-12 10:57 | |
![]() | Smart wertigo! | |
| wertigo | 2011-02-12 10:58 | |
![]() | Eller hur, hur svårt ska man göra det för sig? | |
| phenningsson | 2011-02-12 10:58 | |
![]() | Men be någon annan kolla om din sida finns kvar då? Om nu alla har fb. Och appropå det att en sida ligger kvar fast att någon har gått bort, är du säker på att dennes familj inte ville att sidan skulle ligga kvar? Ibland kan det vara ett sätt att minnas och hålla kvar vid den döde och det kan i sig vara en tröst. Det är ju så med allt som skrivs på internet. Har läst ett flertal bloggar där personen i fråga har skrivit om sin sjukdom fram tills det allra sista och dessa sidor ligger kvar. Ibland är det någon familjemedlem som gör ett inlägg där den berättar vad som har hänt men jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så hemskt att det ligger kvar. För mig känns det värre att bara ta bort och radera allting. | |
| Pseudonymf | 2011-02-12 10:59 | |
![]() | När jag "avslutade" mitt konto vid ett tillfälle för 3 år sedan, fanns jag inte kvar. Elller ja, jag försvann från allas vänlistor och jag hittades inte. Sen kan du alltid fylla i att du inte ska gå att kunna söka efter. Så hade jag ett tag och jag har runt 40 vänner på FB :) | |