Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Anon20080107 - Ej medlem längre | 2011-02-19 23:49 | |
![]() | Märkliga människor på jobbet När man jobbar så stöter man allt som oftast på andra människor, speciellt inom handels. Ibland säger och gör människor väldigt konstiga saker. Jag jobbar på ett stort möbelvaruhus (svårt att gissa vilket) och idag när jag var på lagret, där inga kunder får vistas på grund av bland annat truckkörning, så hände en märklig grej. Jag såg en man som stod och begrundade en säng inne på vårt område. Jag åkte dit med trucken och sa "Ursäkta, men du får tyvärr inte vara här". Då säger mannen: "Jag såg det" och fortsätter titta på sängen. | |
| Anon20080107 - Ej medlem längre | 2011-02-19 23:50 | |
![]() | Någon som varit med om nåt märkligt i kontakt med andra människor på era jobb? | |
| Daggdroppe | 2011-02-19 23:52 | |
![]() | haha | |
| Fru_J | 2011-02-19 23:53 | |
![]() | Jag mötte Idol-Agnes i hissen på jobbet häromdan, det var märkligt. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-02-19 23:57 | |
![]() | Jennijal: Var mannen efterbliven? Annars skulle jag sparkat ut honom med huvudet före. | |
| Anon20080107 - Ej medlem längre | 2011-02-20 00:01 | |
![]() | Egenskap: Han var en helt vanlig man. Det är långt ifrån det märkligaste jag varit med om på jobbet. En dag i informationen kom det en man som på allvar undrade när det skulle börja regna. Som att vi var världsinformationen. Vi vet ju mycket, vi i informationen. Men vi är tyvärr inga vädersiare. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-02-20 00:06 | |
![]() | Hahaha! Hur fick du ut honom sen då? :) Wtf. Måste ju vart hög eller nåt? | |
| Anon20080107 - Ej medlem längre | 2011-02-20 00:08 | |
![]() | Man tror ofta det, men det är ju bara vanliga människor. Han gick ut självmant och sa "jag får titta på den härifrån då". Ja, tänkte jag. Jag kunde inte komma på nåt att säga. Jag har hur många exempel som helst! Ingen annan som har? :) | |
| bobo flux | 2011-02-20 00:10 | |
![]() | Jag har mött (enligt deras egen utsago) såväl Jesus som "Bedragaren från Begynnelsen", vem nu det kan vara... | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2011-02-20 00:17 | |
![]() | Konstiga människor finns väl överallt. Inte minst här. | |
| Cissi81 | 2011-02-20 00:26 | |
![]() | Har hänt flera gånger på mitt jobb att folk har kommit in innan vi har öppnat. Att det är släckt och att de måste huka sig under ett galler för att ta sig in borde ju va två rätt tydliga ledtrådar till att det är stängt kan man ju tycka.... | |
| Grynkorv | 2011-02-20 00:52 | |
![]() | Bobo flux, vi jobbar nog i samma bransch... =) | |
| jona80 | 2011-02-20 01:20 | |
![]() | Jag har ganska stora logga för företaget på ryggen och mindre på framsidan av tröjan när jag jobbar. Jobbar på en catringfirma. En sommar, eller i alla fall när man inte behövde ha jacka så tog jag en massa pant i säckar och gick på affären intill för att göra mig av med skiten. När jag står där och stoppar plastflaskorna en och en i pantmaskinen kommer det folk bakom. Eftersom jag är där på arbetstid och hade en drös med säckar så avbröt jag och släppte in dom som står bakom mig före. Kommer du från badhuset frågar dom, eftersom dom såg all mängd pant jag hade? Nej jag kommer från catringfirman xxx svarar jag, jahaja nu ser jag det, står ju med stora bokstäver på din rygg till och med ser jag nu svarar dom då! Alltså folk är blinda, men tvärtom då, jag hade för flera år sedan praktik som hjälp-lastare på ett transportbolag och på grund av att jag bara var praktikant så hade jag ingen fin arbetsuniform utan vanliga kläder. Nu var det så att vi, jag och chauffören skulle till 2 ställen ganska nära varandra men på grund av att man byggde om ishallen i staden så gick det inte och köra till ställe nummer 2, men det var bara 50 meter tills fots så jag tog grejerna under armen och gick. Kom in bakvägen på lagret på butiken och lämnar lådan och plockar upp dom utgående. Hallå där, du är väl från transportfirma XXX hör jag en röst på lagret, jag bekräftar det, bra kan du vänta 30 sekunder, håller på och slutföra ett paket jag vill skicka med dig. Så där där var det tvärtom, jag går i civila kläder runt inne på ett stort lager och ändå mindes man vilken firma jag jobbade åt, man såg mig inte som en förvirrad kund eller en obehörig utan man mindes att jag varit in där tidigare med den uniformerade chauffören. Det är faktiskt vanligt, visa kunder vet inte vart man jobbar trotts det syns rejält, och man har arbetskläder, medan många som jobbar inom någon sådan bransch minns allt, trotts man bara sett en person flyktigt på många meters avstånd en gång. Fascinerande tycker jag. Ja jag har en hel del historier om dumma kunder man möter, tyvärr, så är jag säkert den där dumma kunden i en bransch jag inte jobbar. /J | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-02-20 01:30 | |
![]() | Jobba i matbutik o du får frågan: vart har ni det eller det... ungefär 25 ggr per dag. Du slå dig i backen på att varan ligger mitt framför näsan på dom 24/25 - folk är blinda, hjälplösa o helt enkelt korkade. Jobba i en Pressbyrå o få frågan när bussen går, när Apoteket stänger eller vad SL har för nummer - det tillhör ditt jobb att veta?? | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 01:32 | |
![]() | Jobbade i skobutik,en man kom in & var hysterisk över att stövlarna han köpt åt sin fru inte var vattentäta.Han provade genom att hålla dem under rinnande vatten ett tag! Han hade köpt ett par syntet stövletter... Om han hade köpt ett par gummistövlar då!!!så hade det varit en solklar reklamation! | |
| Grynkorv | 2011-02-20 01:35 | |
![]() | Tanten, jag hör till dem som ibland frågar efter en viss vara i matbutiker. Oftast har jag då letat mig halvt fördärvad efter saken utan att hitta den och överväger att skita i att köpa varan. DÅ ser jag en tant som plockar upp varor och ser henne som min "räddare i nöden"... Tror inte alls att folk är blinda, hjälplösa eller korkade. Om man har den inställningen borde man kanske jobba på reningsverket eller i på ett lager där man inte kommer i kontakt med människor. Du låter bitter. | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2011-02-20 01:59 | |
![]() | Reagerade också lite på tantens inlägg (även om jag kan förstå att det är lätt att bli irriterad i serviceyrken). För jag hoppas att jag inte har missat något när jag tror att det är butikens sak att hjälpa mig som kund? | |
| Gautama | 2011-02-20 02:11 | |
![]() | Har jobbat på systembolaget för länge sen. Varje år till jul när alla skulle ha glögg så kom ständigt frågan..." Var ä glöggen dö?" (jag bor i östergötland) Så vi ville avhjälpa detta frågande och satte pilar på golvet och massor skyltar och pilar hängande så att alla skulle se utan att behöva fråga. Det hjälpte inte ett dugg, ständigt samma fråga... "var ä glöggen dö? Nu jobbar jag inte där längre men känner flera som jobbar där än. Varje jul så skojar jag med dem med samma fråga:-)) | |
| graniten | 2011-02-20 02:13 | |
![]() | Jobbade på ett IT företag som printade och skickade ut ca 40 miljoner kuvert per år från banker etc. Träffade en liten ny kund som visade oss att adressen måste synas i brevets fönster, vi höll masken och höll med kunden ja det bör vi tänka på. | |
| Neaa2 | 2011-02-20 03:23 | |
![]() | Jag jobbar på ett tryckeri som jobbar med direktreklam! Jag blev uppringd av en helt hysterisk gubbe som inte fått sin morgontidning... Ja men vi gör inga tidningar, du har ringt fel! Han var skitarg och fortsatte skrika att han minsann ringt runt massor och nu hade han tröttnat på att bli hänvisad vidare!! Ok?? :) Han gapade, skrek och svor om hur mycket han betalade och att tidningen varit sen då och då och då och jag fortsatte att säga "Jag kan iaf inte hjälpa dig för vi varken trycker eller delar ut tidningar..." Till slut gav han upp och avslutade med: NÄHÄ, då får jag väl för faaaan gå hela vägen ner till stan och köpa min jävla tidning då om det ska vara på det viset! vrålade han (klick) :) Snacka om missriktad ilska lixom!! | |