Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gnill | 2011-04-21 22:11 | |
![]() | dina förebilder? Jag är lite nyfiken på de förebilder som ni har med er från barn- ungdomstiden... Var dina föräldrar dina förebilder eller är det andra vuxna som varit förebild för dig under uppväxten? Ser du den/de personerna fortfarande som förebild? Har det varit personer av samma kön som du själv som varit förebild för dig, och i så fall tror du just det är viktigt, dvs könet eller är det mer personen och dennes handlingar som varit viktiga? | |
| gnill | 2011-04-21 22:13 | |
![]() | Börjar såklart med att svara själv: Inte mina föräldrar. Andra släktingar och vuxna. Jag ser dem fortfarande som förebild. Av båda könen, och jag tror inte kön är viktigt, det är människan. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-04-21 22:14 | |
![]() | föräldrar och vuxna som förebilder!? bevare mig väl. när jag var ung var jag ren och klar. | |
| Gautama | 2011-04-21 22:15 | |
![]() | Mamma, alltid mamma!! Hon var den starkaste och vackraste! | |
| schmuppisch | 2011-04-21 22:17 | |
![]() | Jag har alltid sett upp till min far och han har vetat om'et. Han är fortfarande en stor förebild för mig. Dock i andra kategorier idag. Könet spelade ingen roll. Utan han var där. Fixade biffen liksom. Var stark. DET såg jag upp till | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-04-21 22:22 | |
![]() | Pippi Långstrump, lätt! Annars mamma, en faster och ett gäng äldre kusiner. | |
| mrperfect | 2011-04-21 22:24 | |
![]() | Einstein Sherlock Holmes Beethoven Ulf Högberg ( ingen lär väl vet vem det var :)))) ) | |
| Maja G | 2011-04-21 22:27 | |
![]() | Min pappa var min förebild då jag var liten. Han visste allt,precis allt...tills en dag då jag kom på att han inte alls var allvetande utan bara hittade på saker för att det skulle låta trovärdigt. Han hade ju inte alls jobbat på makaronifabriken där han borrade hålen i makaronerna:( Annars har jag inga speciella förebilder | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-04-21 22:28 | |
![]() | Ginger Spice, haha. Illa. | |
| slånbär | 2011-04-21 22:38 | |
![]() | Hade aldrig några förebilder i vuxenvärlden. Jag visste redan som väldigt liten att dom vuxna inte var nåt att räkna med. Ensam är stark -det lärde jag mig. | |
| Mouche - Administratör | 2011-04-21 22:39 | |
![]() | Min far för att han alltid varit en man med stark känsla för rätt och fel och min mor för att hon är en stark och underbar kvinna och mor. En speciell kvinna som alltid finns där för mig fast jag inte alltid har möjlighet att visa henne samma hänsyn. Älskar henne gör jag dock av hela mitt hjärta. Det finns också mängder av andra människor som påverkat, och fortfarande påverkar, mig genom livet och vilket kön de har spelar då rakt ingen roll. | |
| slånbär | 2011-04-21 22:42 | |
![]() | I Betavärlden är Mouche min förebild-klok som en uggla. | |
| morsans syrr | 2011-04-21 22:45 | |
![]() | Mamma, har aldrig klarat av att leva upp till henne.... Skapat mej egna ideal, inte heller lätta att leva upp till dem..... | |
| mrperfect | 2011-04-21 22:48 | |
![]() | Min pappa var mycket allmänbildad, alla var imponerade av detta, så även jag :) | |
| SkySpy_ | 2011-04-21 22:52 | |
![]() | Har haft många förebilder. Men minns att jag såg Top gun när jag var 10. Maverick hade ju allt en kille ville ha. På äldre dagar har jag väl fått andra förebilder men maverick finns kvar där som gubben i lådan och poppar upp ibland. Försöker dock stänga locket så fort det går. | |
| lewarcher | 2011-04-22 00:12 | |
![]() | Frank Zappa | |
| Minta | 2011-04-22 00:14 | |
![]() | Mina föräldrar var inte mina förebilder, men en farbror och min farfar var mina viktigaste förebilder. Jag har många gånger tänkt på det faktum att inga kvinnor var förebilder i min barndom och ungdom. På den tiden var de flesta hemamfruar och jag tyckte de var tråkiga och ointressanta. | |
| Kirskål - Ej medlem längre | 2011-04-22 00:23 | |
![]() | Min mormor...En helt underbar kvinna. Det hon inte lärt mig är inte värt att veta... Jag längtar till henne och mitt barn och hoppas på att jag snart ska få en obotlig sjukdom som för mig till döden utan att jag själv behöver ta tag i det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-04-22 00:31 | |
![]() | har bara en förebild och det är Jesus | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-04-22 00:37 | |
![]() | Mormor o farsans nya kärring va de jag tydde mig till. Men förebilder? Näää. Aldrig haft några såna. | |