Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 983

Forumkategorier

Användare Inlägg  
YamahaJet2011-07-09 21:01
Antal inlägg: 2239

Vattenskoter
Nån som vet om man blir lycklig av vattenskoter?!?! Köpte nyligen båt och det är jättekul att komma ut på sjön men båten i sig är rätt svennig och osportig. Kollar istället med beundran på alla vattenskotrar som flyger förbi, men är det något att ha?

Ser kul ut men enda gången jag provat var en hyrskoter i Grekland. Det var rätt trist för man åkte i cirklar och det var dessutom rätt vågigt så man var helt utmattad och förstörd efteråt. Det måste väl vara roligare med lugnare vatten och Stockholms vackra sjösystem?

Hade gärna hyrt för en dag och provat här men det kostar 4000 kr för "en dag", som är sex timmar. Plus bensin. Fyra gånger mer än att hyra en dubbelt så dyr bil i 24 timmar...

promenad - Ej medlem längre2011-07-09 21:09
Antal inlägg: 3995

Det tror jag verkligen. Det ser ju hur kul ut som helst. Men man måste tanka ofta.

promenad - Ej medlem längre2011-07-09 21:10

Annars finns ju vattenskidor.

YamahaJet2011-07-09 21:15

Nja, vattenskidor är överskattat. Föredrar såna på snö alla gånger. Vattenskoter än nog kul men då måste man ha en kompis som också äger en vattenskoter. Vill inte att mina killkompisar ska hålla mig runt magen och trycka sig mot mig i flera timmar liksom...

promenad - Ej medlem längre2011-07-09 21:22

^^ Därför du ska ta med en dam istället och köpa 2 st så kan du ju HYRA ut den andra för 200kr/h

meimse2011-07-09 21:23
Antal inlägg: 733

Vattenskoter blir ingen lycklig av. Köp en trampbåt, nästan som att cykla fast i vattnet dåda.

promenad - Ej medlem längre2011-07-09 21:25

hehe trampbåt. Vattenaktiviteternas sj-tåg

vigren2011-07-09 21:33
Antal inlägg: 1146

Tror säker att du kan bli lycklig med en vattenskoter... De är så irriterande för andra som lever strandliv så du skulle säkert njuta av att kunna reta upp en hel strand... Och- cirkar i detta sammanhang är inte att förakta...

mrperfect2011-07-09 21:43
Antal inlägg: 11437

Problemet med vattenskoter är ju att man inte får köra varsomhelst, det är alltså inte et transportmedel utan ett sportfordon. Länsstyrelsen i varje län bestämmer var man får åka, på andra ställen är det förbjudet.

YamahaJet2011-07-09 21:44

Hur stör den strandlivet? Det är en inställningsfråga - jag blir själv mest genuint glad när jag ser en skoter, typ som att se en kul sportbil på vägarna. Sen finns det massa gamla missunnsamma, bittra människor som låtsas bli störda av skotrarna för att införa ett förbud. Samma typ av människor som ska sitta och överklaga bygglov/infrastrukturproj ekt och annat för att det "stör" och "förstör" och jag vet inte vad. Ja, plus alla människor som går till sin båt på båtklubben och sedan dricker termoskaffe i den, istället för att åka med den, och gestikulerar åt alla andra förbipasserande att de ska sakta ner. Stanna hemma och drick kaffet i lägenheten om ni inte klarar vågor på vattnet.

Vattenskotern låter mindre än många andra båtar på sjön och drar upp minst svall av alla vattenfarkoster segelbåtar borträknat. Stör gör de bara personer som avundas förarens ungdom och farkostens förträfflighet.

promenad - Ej medlem längre2011-07-09 21:46

farkost!

mrperfect2011-07-09 21:48

Yamaha

det beror på , ifall man sitter ute en kväll på verandan och det samtidigt åker en vattenskoter fram och tillbaka som åstadkommer en massa motorbuller från en annars knäpptyst havsvik så blir man störd, det kan va kul att titta på några minuter men sedan tröttnar man..

Tvålis - Ej medlem längre2011-07-09 21:52
Antal inlägg: 4429

TRor det är så här. Båt är antingen bil eller husvagn till sjöss och scooter är motorcyckel.

YamahaJet2011-07-09 21:55

Hur ofta åker det en vattenskoter i cirklar framför ens veranda? Större risk att en vanlig båt som drar vattenskidor åker i cirklar framför en. Åstadkommer lika mkt buller och ännu mer svall men ingen klagar lika mycket.

Som när en svensk begår brott, ingen bryr sig. Men så fort det är en serb så bombar dom hela vårt land

skogstorparn2011-07-09 22:10
Antal inlägg: 2287

"Som när en svensk begår brott, ingen bryr sig. Men så fort det är en serb så bombar dom hela vårt land"..japp.en gör så gött en kan!

Tvålis - Ej medlem längre2011-07-09 22:16
Antal inlägg: 4429

Intressant hur man kan jämnföra en scooter med bombning av ett land? Vad följer sen? Föredra ett tvättmedel och etnisk utrensning?

-FaMo- - Ej medlem längre2011-07-09 22:21
Antal inlägg: 2999

Scooter e kul, nån dag. Men som sagt, mer en leksak.
Som fortskaffningsmedel blir det rätt trist efter ett par timmar.

Lite som när man cyklar, det går fortare än att gå... men sen då; vart ska vi åka nu? Man blir trött i kroppen av att styra en längre stund.

blue_moon2011-07-09 22:46
Antal inlägg: 9713

Vattenskoter har jag inte prövat men det ser kul ut. Något man leker med en stund när det är badvänligt väder.
Segling däremot går utanpå det mesta. Det kan man ägna sig åt timmar i sträck och komma väldigt långt med under gynnsamma omständigheter. Mitt livs häftigaste upplevelser har varit spinnakerseglingar över Östersjön med kuling i häcken och grymma surfar på jättevågor.
En smäcker segelbåt är varken svennig eller osportig YJ, den blir vad man gör den till.

mrperfect2011-07-09 22:48

I "min" havsvik så förekommer det någon gång per år att någon kör fram och tillbaka, men eftersom det är förbjudet så brukar de sluta efter ett tag, det är jobbigt at sitta och meta i en roddbåt samtidigt...

ttiittii - Ej medlem längre2011-07-09 23:13
Antal inlägg: 37631

jag bor 10 meter från vattnet,i bland kommer det en skoter dom låter för högt,det kommer båtar ganska ofta och dom låter inte lika högt,vi har 3 båtar som ska upp varje höst,cervas och botten målas en av dom står på trailer om vi skulle få lust att åka till ett annat vatten,men det får vi aldrig,alla är fiske galna utom jag. tröttnade på båt efter 1 år,har funderat på en jerry till ungarna men kommer aldrig till skott,tror du kommer tröttna fort på skotern men du kan alltid sälja den på blocket

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?