Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hjärtevännen | 2011-07-09 21:59 | |
![]() | Nu är du frälst Besökte en mindre stad häromveckan. På gågatan såg jag en pojke/man ca 25-30 år som pratade med två pojkar 10-12 år gamla. Han bad dem upprepa "Jesus är min herre-halleluja". Pojkarna verkade smått förlägna men mumlade med. Varpå mannen sade " nu är ni frälsta, och om ni redan var det så är ni nu starkare i er tro". Har ingen aning om han var från kyrkligt/frikyrkligt eller annat håll. Utan att på nåt sätt ta avstånd från gudstro o religion blir jag ändå upprörd över sånt. Tror att han fick pojkarna att fundera mycket på vad som egentligen hände. Vad tycker ni om sånt | |
| vigren | 2011-07-09 22:01 | |
![]() | Låter ju mer än lovligt skumt i mina öron... Betydligt värre än "dop-övergrepp" som diskuterades i en annan tråd här på beta... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-07-09 22:03 | |
![]() | Låter som samma visa man själv har upplevt? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-09 22:04 | |
![]() | Ja, osympatiskt och ytterst olämpligt att sätta den sortens griller i huvudet på ungdomar i en skör, formbar (och okritisk) ålder. Stryk skulle han ha! | |
| hjärtevännen | 2011-07-09 22:29 | |
![]() | Precis, och vilka kyrkor/frikyrkor jobbar på det sättet? Nån som vet? | |
| morihei_79 | 2011-07-09 22:34 | |
![]() | det märkliga är att sådana övergrepp är helt okej ... vi tillåter folk säga och avtvinga barn och ungdomar vad för strunt som helst.. Om jag som ogudfruktig person - och således den som har rätt i frågan - skulle avkräva eller ifrågasätta ett sådant beteende så är det jag som gör fel. usch och fy om jag skulle ifrågasätta en troendes rätt att sprida sin galla i sin omnejd. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-09 22:37 | |
![]() | Ingen aning. Don't they all? Eller rättare sagt: jag vet inte om det finns systematiserat inom någon speciell falang men kan tänka mig att det överallt finns gott om individer som blir omdömeslösa i sin iver att frälsa. Om de verkligen tror, så tror de ju också att de gör gott som lockar in någon i religionens varma famn. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-09 22:37 | |
![]() | morihei, vi ifrågasätter det just nu, don't we? | |