Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 18 980 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nollan464 - Ej medlem längre | 2011-07-13 10:09 | |
![]() | Bästa bilen för 6 personer 4 barn och två vuxna som åker bil kortare sträckor max 2 gånger i veckan. Vilken är den minsta bilen man kan ha då Såg en familj med en volvo med två säten bak? Är det något tro?? Är det specialbeställning på såna eller hade dom gjort en sätena själva?? Finns det inte en liten bil med två säten i?? Tänkte på ett säte fram med tre platser och ett säte bak med tre platser... Eller finns det inte såna bilar?? | |
| Tess 08 | 2011-07-13 12:10 | |
![]() | Gamla Volvobilar (tex 945) kan ha ett bakvänt säte i bagageutrymmet, men vet ej hur det är på nya. Däremot finns en uppsjö av bilar med en tredje sätesrad i bagageutrymmet. Ford S-Max och C-Max (eller om det är Grand), Qashqai +2, Volvo (vad de nu har för siffror) och en hel drös andra... Men då är de något större än vanliga bilar iofs. Den här verkar finnas: www.expressen.se/mot...ho nda-fr-v | |
| kompiskarin | 2011-07-13 12:20 | |
![]() | Det finns en 3+3 bil, men vet inte om den görs längre. Minns inte vilken tillverkare, men rätt säker på att den var fransk. Låter som om en renault scenic skulle passa er. Vi har en gammal Avensis Verso som ska bytas och jag har kollat på massor av 7-sitsiga bilar. De flesta små bilar har säten längst bak som passar upp till 150-160 cm långa passagerare. Scenicen var en av de bästa tyckte jag, men våra barn börjar bli för stora så vi fick ta modell större... Lycka till! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-13 12:47 | |
![]() | att krångla och åka trångt är inget kul sattsa stort köp en buss | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-07-13 12:54 | |
![]() | "3+3 bil" Det är nog Fiat Multipla du tänker på. Bland det fulaste jag sett faktiskt =) sv.wikipedia.org/wik...t_ Multipla Annars är det så att väldigt många biltillverkare nu erbjuder antingen framåtvända eller bakåtvända säten längst bak i en kombi. För barn är det ju inga problem. | |
| slånbär | 2011-07-13 13:42 | |
![]() | att skaffa en buss för endast sex personer känns ju riktigt krångligt. Åk in till en storstad och fickparkera den du. Nä då ska man vara en sån där stor familj som kompenserar bristen på preventivmedel med stor buss istället En normal storfamilj klarar sig med en "vanlig"familjebil som har några extra säten i skuffen bara. | |
| wildman | 2011-07-13 13:48 | |
![]() | Särskilt med tanke på att TS skriver "vilken är den minsta bilen man kan ha". En av dom snyggaste familjebilarna med 7 säten tycker jag är Mitsubishi Grandis. www.mitsubishimotors...sp x#/Intro Däremot vet jag väldigt lite om den i övrigt. | |
| Kirkelina | 2011-07-13 13:49 | |
![]() | Vi har haft en Fiat Multipla. Fantastiskt bra bil för det du beskriver. Alla har en varsin likvärdig stol att sitta på, vilket minskar risken för konflikter mellan barnen. Det är stora fönster runtom vilket gör att alla också ser ut bra. Den är väldigt flexibel inuti och sätena är lätt att fälla respektive ta ut för att få mer plats för bagage. Men även med alla sex sätena på plats så är det ett mycket rymligt bagageutrymme. Det är dock ingen vacker bil och den finns endast som importbil. Reservdelarna blir också rätt dyra då de måste tas hem från Italien. Den vi hade var direktimporterad från Danmark, vi köpte den begagnad i Sverige. | |
| Kirkelina | 2011-07-13 13:53 | |
![]() | Tilläggas kan att Multiplan är en utmärkt stadsbil eftersom den är kort och därmed lätt att fickparkera. Den ska även finnas i en nyare, lite snyggare, modell. | |
| Kirkelina | 2011-07-13 13:55 | |
![]() | Här är en länk till den nyare modellen: www.fiat.com/cgi-bin...10 73763031 Men tyvärr måste den direktimporteras om man inte hittar den begagnad i Sverige. | |
| 3ninhos | 2011-07-13 14:26 | |
![]() | Vi har den här,iofs 7-sitsig men kan ju va bra med en xtra plats=). Vi är supernöjda,just att sätena längst bak är fasta sas. Inga nödsäten och därmed lika bekväma som övriga säten. Förvisso är det en transportbil men känns inte alls "burkig" utan känns väldigt ombonad. Lycka till=) www.volkswagentransp...dp 0007.jpg | |
| Rapé1 | 2011-07-13 15:28 | |
![]() | Jag skulle nog satsa på en Chevrolet Caprice Classic. Dom kan du ha 9 pers i. Ganska dyra i drift dock och dom fina modellerna gjordes fram till 1989så dom börjar bli mot åren. Annars är helt underbar v8 motor iden :-) | |
| _kicki_ | 2011-07-13 15:53 | |
![]() | En Toryota Corolla Verso skulle jag satsa på. sv.wikipedia.org/wik...ol la_Verso Inte större än en vanlig kombi men rymmer 7 personer om man önskar | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-07-13 19:05 | |
![]() | Jag undrar lite vad anledningarna till minsta bilen är. Kan det vara så att man är ute efter bensinsnålaste bilen? Eller är man ute efter den mest kostnadseffektiva bilen? Eller är pengarna helt ovesäntliga och man helt enkelt har dåligt med utrymme/är usel på att fickparkera? Hur långa är kortare sträckor? Och hur viktigt är det med säkerhet? Med en familj på 7 personer (var i samma konstellation som ts sedan i November) sedan 5 år tillbaka så har jag testat följande bilar: Wolksvagen Touran Ford S- Max (finns numer bara i den något mindre C-Max) Renault Grand Espace Mercedes Viano och ännu en Wolksvagen Touran Beroende på vilken typ av finansiering så har de olika bilarna varit olika prisvärda. Mest prisvärd är Touran med gasdrift som firmabil. Mest ekonomiskt privat är Espacen. Absolut i särklass härligast underbarast hela vägen är Vianon. Av de jag provat då. Säkerheten är viktig, skippa tankar på bakåtvända säten i en Volvo. | |
| Bim1964 | 2011-07-13 19:21 | |
![]() | Skulle köpa en Toyota Verso, helt underbar att köra. Och gott om utrymme för alla. | |
| Tess 08 | 2011-07-13 19:29 | |
![]() | Tvålis- Nej, S-Max finns fortfarande! Vi har i alla fall en sån... | |