Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| AMF | 2011-08-12 19:54 | |
![]() | Spädbarns"misshandel" Varför i hela friden hänger man filtar över sufletten på barnvagnen?! Detta stackars lilla barn som tvingas ligga i mörker och hetta och andas in sitt koldioxid. Har spekulerats om att plötslig spädbarnsdöd ev. kan ha att göra med inandning av koldioxid när barnet ligger mellan föräldrarna och inandas deras utandningsluft d.v.s. koldioxid. Är det bilavgaserna man är orolig för? Vi har så många härliga grönområden att nyttja. Ta er dit istället och använd filten till att sitta på i gräset. | |
| Tess 08 | 2011-08-12 19:59 | |
![]() | En anledning kan vara att skydda från solen (om den lyser rakt in, men då hänger nog inte filten över hela öppningen) eller så kan det vara för att skydda från lite intryck om barnet tex ska sova. | |
| bokmärke | 2011-08-12 20:03 | |
![]() | Håller med dig AMF. Sett genomsvettiga barn på stan skrikandes i dessa fula populära vagnar där paraply eller myggnät inte kan användas. Såg en barnläkarens uttalande i vår dagstidning som sa att det kunde bli uppemot 50 grader under dessa filtar. Lika hemskt som hund i en varm bil. Vill vi sova under täcket med kläder på i solens hetta??? | |
| Tess 08 | 2011-08-12 20:08 | |
![]() | Nej, det blir ju en helt annan sak. Man ska varken klä på barn för mycket eller för lite. Det viktigaste är väl att man håller koll på barnet och ser efter hur det mår. | |
| bokmärke | 2011-08-12 20:13 | |
![]() | Ja men under dessa filtar/pläder/handdukar är det syrefattigt! Man stänger ju in den varma luften. | |
| mythbuster | 2011-08-12 20:37 | |
![]() | Har man springor och har koll på att barnet har det bra ser jag ingen fara med att hänga en filt över sufletten. JA - det kan bli tokvarmt och syrefattigt där inne - men det MÅSTE inte bli det. Många är de vagnar som har vädringar i sufletten och många är det som har ena hörnet på filten uppvikt - så det blir inte så varmt och kvavt. | |
| Tess 08 | 2011-08-12 20:41 | |
![]() | Som sagt så håller man väl koll på barnet? | |
| bokmärke | 2011-08-12 20:46 | |
![]() | Då är det väl bättre med parasoll och myggnät! | |
| Lyxyacht - Ej medlem längre | 2011-08-12 20:47 | |
![]() | Har någon mätt syrehalten? | |
| bokmärke | 2011-08-12 20:52 | |
![]() | Ja barnläkaren. Ska kolla om jag kan hitta länken! | |
| mythbuster | 2011-08-12 20:54 | |
![]() | Lyxyacht: Ja det finns flera undersökningar på både syrehalt och temperatur. Både sommar- och vintertid. Jag har dom inte i huvudet - men vi har fått läsa dom på jobbet för att få kunskap i ämnet och vara medvetna om vad vi gör. Jobbet = förskola | |
| bokmärke | 2011-08-12 20:59 | |
![]() | Det är lika varmt för barnet som om vi skulle lägga oss i solen under täcket. Letar som en galning efter länken :) | |
| apbur | 2011-08-12 21:57 | |
![]() | Man lär väl märka om ungen får för lite syre i sig då barnet knappast är nöjd i en sån situation. Skynken kan skydda bra mot värmen om solen ligger på. Huvudsaken det ventilerar. Bokmärke, är det lika varmt att sitta i ett tält som att ligga i en sovsäck? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-08-12 22:03 | |
![]() | Jag skulle lätt lägga en filt över min lille kille under de passager i promenader som solen gassar in, om han får solen rakt i fejjan och vill sova. Hade det vara en längre tid hade jag givetvis öppnat ventilationen bak till i suffletten. Att kalla det misshandel kanske är rätt om man har bevis för att situationen pågår upprepat, medvetet och under en längre period. Tokerier att försöka hävda att det en förälder gör för att skydda sitt barn på det bästa sätt man känner till för misshandel. | |
| lia1133 | 2011-08-12 22:12 | |
![]() | Att lägga en filt över en barnvagnsöppning är inte misshandel enligt min åsikt, och vad som är en filt är ju disskutabelt. Har själv fyra barn och jag har använt mig av "bäbisfilten" över barnvagnen... inte en stor tjock yllefilt. Dessutom så hur du än täcker över barnvagnsöppningen blir det aldrig heltätt vilket tilllåter ny luft att komma in till bäbisen. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-12 22:19 | |
![]() | men herre gud | |
| Träsmak | 2011-08-12 22:24 | |
![]() | trådskaparen kanske överdriver en smula, men jag tycker inte heller om filtar. När det är sommar skall man väl passa på att ge ungen sol!!! Vi har ju bara ett par ynka solmånader men en herrans lång vinter att se fram emot. | |
| AMF | 2011-08-12 23:00 | |
![]() | VARFÖR gör man det? På min tid vände man vagnen för att skugga. | |
| Helena_s | 2011-08-12 23:20 | |
![]() | ngt som också är illa är de som har sitsen vänd framåt..... dels så ser ju inte föräldrarna barnet och hur det reagerar på olika saker och dels så får de alldeles för många intryck som de , till skillnad från vuxna , inte kan sortera.... nä fy skäms på er som inte vill ha den ögonkontakten med era barn !!!! | |
| Bitte - Administratör | 2011-08-12 23:23 | |
![]() | www.betapet.se/forum...am p;page=0 Passar inte barntråden till detta ämne Bitte | |