Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 722

Forumkategorier

Användare Inlägg  
boyakasha2011-11-20 19:10
Antal inlägg: 526

Lingerie football
Man kan läsa lite här och var att förgubbade syner råder inom damidrott. Utövarna uppmanas att klä sig med tjatare kläder bland annat. Allt för att locka åskådare.
Man kan väl undra om inte Amerikansk fotboll har nått lågvattenmärket genom att bedriva en liga med kvinnor som spelar iförd endast skydd och underkläder.
Men vá fan tänker dom med! Ni får själva ha en åsikt men jag tycker att dom kan spela minst lika bra med mer kläder på sig.

Empty Sky - Ej medlem längre2011-11-20 19:51
Antal inlägg: 29

Ser det precis på sporten nu. Sick. Handlar inte om football ett dugg. "Samhället idag säger att det är vad som krävs för att den kvinnliga sporten ska synas". Jaså? Vem/vilka är samhället? "Ingen" och "Någon"? En tråd som passar bra ihop med "Skillnad män och kvinnor" under seriösfliken.

Lindqvist_2011-11-20 19:51
Antal inlägg: 156

Inte mig emot, men jag kan förstå folk som tycker det är illa. Sen kanske man är mansgris, men en del sporter kanske skulle bli mer intressanta och få mer folk att gå dit. Samtidigt tar det ju bort mycket fokus från själva sporten, som är huvudanledningen till att de håller på.

Blev visst lite rörigt, men är lite kluven där.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-11-20 19:57
Antal inlägg: 5801

Objektifiering när den är som bäst. :(

boyakasha2011-11-20 19:58
Antal inlägg: 526

"sporten" har ju redan från, vad jag förstår, varit lättklädd. Då ser jag inget annan orsak än att den ska spela på kvinnors kroppar och inte på något sportsligt ideal

Uprisingsun - Ej medlem längre2011-11-20 20:03
Antal inlägg: 31

Verkar ointressant men om de själva vill göra det och andra gillar att se på det, så varför inte? Såg ut att vara rätt kraftiga smällar ändå så vi ska nog inte förakta dom förrän vi själva står där och tar samma smällar

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-11-20 20:05
Antal inlägg: 5801

Men det betyder att vi accepterar det mer och mer. Vad ska jag säga till mina döttrar? "Det är ok att ni spelar fotboll, men ni måste spela i underkläder, annars tycker inte pojkarna om er . . . " Helt galet.

Empty Sky - Ej medlem längre2011-11-20 20:05
Antal inlägg: 29

Grejen med att de själva gillar det är ju för att de får utöva sporten öht. Finns det en liga och sponsorer så blir det förmodligen betydligt enklare/roligare.

crooked rain - Ej medlem längre2011-11-20 20:12
Antal inlägg: 6334

Fast grejen är ju att de flesta som tittar på football är män, och de flesta män verkar föredra lättklädda kvinnor. Och eftersom marknaden styr får alltså de kvinnliga spelarna spela i minimala kläder, för det blir helt enkelt fler tittare då.

Så för att lösa problemet räcker det med att kvinnor faktiskt sätter sig och titta på IWFL-matcher där de kvinnliga spelarna klär sig som de manliga. Då skulle tittarsiffrorna gå upp och sponsorerna vakna. Men så länge kvinnor inte tittar på football kan de inte klaga över att den manliga marknaden styr.

Cardis2011-11-20 20:19
Antal inlägg: 373

Samtycker med Crooked Rain, sponsorerna och alla mediabolag gör ju helt enkelt det som drar in mest pengar. Om det är moraliskt eller ej struntar dem i.

Är ju samma sak med "skvaller tidningar". Om ingen läser dem så kommer media lämna alla stjärnor i fred till slut.

Så länge det säljer..

Tvålis - Ej medlem längre2011-11-20 20:24
Antal inlägg: 4429

Så utomordentligt fånigt. Det finns ju liksom redan en gengre som visar lättklädda eller avklädda kvinnor, vill man se naken hud så bör det ju vara bättre. Vilken usel kompromiss...

SämstpåBeta2011-11-21 02:46
Antal inlägg: 1760

var väl samma som när volleyboll för damer skulle tas bort från OS-programmet. Antingen tajtare kläder eller ingen OS-status på sporten. Tjejerna satte på sig tajtare kläder och blev klar. Beachvolley för damer i senaste sommar OS var det särklass mest sedda sporten av tv-tittarna. Undrar vad dette kunde bero på?? Det är för djävligt att det är så, men det är kåta 80-åriga gubbar som sitter och bestämmer i dessa IOK styrelser.

Lillstölla2011-11-21 10:12
Antal inlägg: 23831

Only in america........
Det är så jäkla löjligt att de ska behöva spela i underkläder för att uppmärksammas, då är det ju inte sporten i sig som lockar. Tycker det är tragiskt!

Hör för övrigt till de som aldrig köper skvallertidningar heller..... Tror dock i detta fallet att det inte kommer vara särskilt mycket kvinnor på matcherna :O

Träsmak2011-11-21 10:25
Antal inlägg: 882

Fattar inte vitsen alls. Idrottande kvinnor är sällan vackra och är ännu mer sällan kurviga. Det är alltså inte så mycket att titta på och de blir inte sexigare i underkläder. Nej, täck hellre över dom mer, tack.

klobba2 - Ej medlem längre2011-11-21 10:56
Antal inlägg: 2332

Idrottande kvinnor är sällan vackra och är ännu mer sällan kurviga.

Har du sett friidrott nån gång??

recidivfara - Ej medlem längre2011-11-21 11:55
Antal inlägg: 2385

gud så porrigt! hade man fått klätt sig så där på gympalektionerna hade man ju inte behövt skolka.

Nasty Nimrod2011-11-21 15:19
Antal inlägg: 1063

Haha! Det var ju också en poäng!

Aquila12011-11-21 15:29
Antal inlägg: 2463

rec- lol.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?