Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade49
Mobilspel
Pågående18 918

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pyttisen2012-02-22 02:25
Antal inlägg: 2

attackerad:(
Har hittat en positiv vardagssyssla o har trivts toppen tills i kväll:( "Bollebumpa" lr nåt sånt kallade mig för "din gamle kärring" är ju "helt hjärndöd"! Jag fattade ingenting men tog ändå åt mig..Jag är inte så snabbtänkt längre men får en perfekt träning här.
Inte är det väl ok med någon som är rent av elak här på sajten? Som sagt; jag är lite till åren kommen men stortrivs..visst gäller det även för mig att slippa glopord och bli hånad?

email2012-02-22 02:36
Antal inlägg: 118

Hör av dig till någon av dessa

Administratörer:

claw
monk
odin

Spelvärdar/forumvärdar:

andraideal
ankiborg
Bamsefar
gubbi
Jonatoon
mammamu
Mouche
Mysthique
Nemi
SheDeVille
Sombatic
tsarraz
Tufflan
Ulice
vulcan

Mindymoo2012-02-22 02:47
Antal inlägg: 1743

Till åren kommen? Ha, jag är 60 och tål inga påhopp. Utan tvekan kan jag kalla mig en kärring med skinn på näsan :)

mönjelilja - Ej medlem längre2012-02-22 05:56
Antal inlägg: 3613

Det har inte med åldern att göra. För några dar sen blev jag kallad f***a för att jag lade ett ord som gav många poäng och en vinst. Ta inte åt dig. De är omogna drullar bara, men förstår att du blev ledsen. Man blir lite chockad när sånt händer. Men det är ju synd om dem. Kan ju inte ha det så lätt om de måste använda invektiv.

Observer2012-02-22 11:16
Antal inlägg: 266

Till spelvärdar m.fl ...
Eftersom ovanstående typ av olämliga kommentarer är ett problem som återkommer rätt ofta, så kanske en knapp "vidarbefodra" vore önskvärt bredvid "skickaknappen" på spelbordet. Det hade ju underlättat för även den datorovane att kunna skicka vidare en påpekan om olämpligt /förbjudet spårk till en spelvärd.

måzepig2012-02-22 11:29
Antal inlägg: 151

Bra idé Observer - och jag tycker admin behöver bli hårdare mot drullarna.

gudrun_832012-02-22 11:51
Antal inlägg: 12

blocka dessa spelare, har själv mött ett par och det är inte roligt!!

schmuppisch2012-02-22 11:53
Antal inlägg: 596

Kan man inte helt enkelt "banna" vissa ord i chatten? lägga in en kod som gör att du inte kan skriva svordomar med mera

schmuppisch2012-02-22 11:54

vet att om man skrev f*an eller liknande i blip.se' chatt så kom texten "du borde tvätta din mun med tvål" eller liknande upp istället

bobo flux2012-02-22 11:58
Antal inlägg: 11371

Är det inte bättre med texten "du borde rengöra ditt tangentbord med tvål"?

flunga2012-02-22 12:00
Antal inlägg: 16

Oj, lättretad eller??
Själv kallar jag gärna mig och folk i min omgivning för fitta. tycker det är ett fint ord och jag har inget övers till folk som vill inskränka på yttrandefriheten. Gillar du inte vad folk kallar dig, börja med dig själv.
När jag var yngre hade jag precis som du problem med att bli sårad övar vad folk kallade mig, därför att uppfattningen från samhället var sådant att man ska känna sig kränkt, men sedan växte jag upp.

Snoosy2012-02-22 12:16
Antal inlägg: 4273

flunga, du tycker alltså det är okej att kalla andra för könsord?
Yngre? Får man fråga hur gammal du är idag?

Snoosy2012-02-22 12:19

Observera!
Det är aldrig okej att kalla någon för skälsord. Men samhället idag är hårt. Det märker man speciellt på småtjejer som sminkar sig redan i ettan. Vilket är helt idioti.
Barn (vuxna också) har alltid mobbat andra. Tyvärr! Men orden och påhoppen har blivit grövre.
Läser man såna inlägg som ditt, flunga. Så förstår man varför det blivit så.

Snoosy2012-02-22 12:21

Mindymoo, du kan ta ordet kärring. men många kan inte det!

Hinken76 - Ej medlem längre2012-02-22 12:43
Antal inlägg: 1194

pyttisen>> Jag tycker att du ska försöka låta bli att ta åt dig. Internet är fullt av folk som bakom sin anonymitet gör saker de aldrig skulle göra ute i det verkliga livet.
För folk som stött på sådant ofta är det lättare att bara rycka på axlarna men jag förstår om du blev ledsen när du är ovan vid sådant ohyfs.

Mitt tips är ändå att strunta i det och fokusera på att ha kul. 999 av 1000 personer här är trots allt artiga.

Rapportera användaren till någon spelvärd och glöm saken sedan.

blue_moon2012-02-22 12:48
Antal inlägg: 9713

Till åren kommen? Här finns många medlemmar som är äldre. Jag är 64 och inbiten ordnörd, och jag får ibland sura kommentarer om att jag tänker för länge eller lägger konstiga ord. Bara att strunta i!

Men om du råkar ut för rena trakasserier ska du ta kopia på chattrutan och anmäla till någon spelvärd (Mouche, Vulcan med flera) eller till abuse@betapet.com
Dåliga förlorare har det värst med sig själva.

maddeh842012-02-22 13:11
Antal inlägg: 51

Stå på dig! Ingen ska behöva ta elaka kommentarer eller glåpord. Detta är till för att ha kul, sen finns det väl vissa här precis som i verkliga livet som blir sura för att de inte kan ta en förlust och säger då saker som de inte menar. Trots allt så e ju de flesta här trevliga och artiga oavsett hur matchen slutar.

bulimi42012-02-22 13:11
Antal inlägg: 104

Amen herregud. En sak har jag insett i alla fall, gnället kommer ALDRIG att dö ut.
Varför inte bara skratta där du sitter, glöm å gå vidare.
Till åren kommen? Född 1960. Det är väl knappast att vara till åren kommen!
Nä, ut på stan o skaffa dig lite skinn på näsan

kaffeflicka - Ej medlem längre2012-02-22 13:18
Antal inlägg: 915

Många människor, inte minst de som inte är vana vid internetmiljö, tar mycket illa vid sig av elakheter och fula ord.
Det är inte okej att kalla folk för könsord och kränkande tillmälen.

schmuppisch2012-02-22 13:23

Hur vanligt det än blir med att kalla varandra vid namn så kommer det aldrig bli okej. Det är folk som vägrar stoppa dåligt beteende som låter det få fortsätta finnas.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?