Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vase | 2013-07-22 16:02 | |
![]() | Semester hur kopplar man av? Nu har jag semester sedan 1v o är i Sverige. Men hur gör man för att koppla av o njuta. Ja, stressa ner. Är en riktig "arbetsmyra". Känner suget av att arbeta, så det har gjort i dag. Brukar i vanliga fall inte ta ledigt under sommaren. Men så har jag gjort i år. O detta stressar mig så.... I vanliga fall brukar jag resa utomlands när jag är ledig utan vare sig mobil el dator. Men nu när jag valt att ta ledigt o vara i Sverige. Men funderar på att bryta sem o återgå i arb. Ja, ett "lyxproblem" kan tyckas men, men .... | |
| krysopras | 2013-07-22 16:39 | |
![]() | Känns som att du skulle ha nytta av att träna yoga. Jag skojar inte, är heller inte ironisk eller dryg. Yoga är ett bra sätt att lära sig "bara finnas". För det är ju faktiskt inte helt lätt att bara släppa taget och ta det lugnt. Men det är väl knappast någon quick-fix som kan få effekt den här veckan. | |
| Grau Dunkel - Ej medlem längre | 2013-07-22 16:45 | |
![]() | Gör dig av med klocka, mobil, dator och annat elektroniskt skräp. Skippa alla "måsten" som att hälsa på dryga kusiner. Nollställ ditt samvete och radera din "att göra lista". Sen bara slappa. Ligg på soffan hela dagen. Gå en långpromenad i skogen. Lägg dig på stranden i solen. Gör ingenting! | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-22 17:05 | |
![]() | jag är också lite arbetsmyra, så häromdagen när jag hade lite svårt att slappna av gav jag mig själv i uppgift att gå ut och naturfotografera och ha med mig några bra bilder hem. Det fick dock ta hur lång tid som helst, man ska ju inte stressa fram kreativitet. så jag hade nåt att fokusera på samtidigt som jag slappnade av. | |
| vase | 2013-07-22 17:58 | |
![]() | Krysopras Ja, yoga o även pilates har jag provat. Men blev stressad, var för lugnt. Dunkel Ja, att göra sig av med all elektronik vore nog bra. Men hur när jag är o Sverige? Har i dag tagit bort min "måste-lista", där jag alltid (kalender) exakt skriver vad son är inplanterat timme för timme. Jag cyklar till o fr arb-ca 2mil, går ut i skogen o badar med mina hundar- det är det mest avkopplande o stress-reducerande jag vet. Jag curlar mina barn-men nu är de bortresta. Har bokat in arb i övermorgon - känns bra | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-22 18:04 | |
![]() | nu funkar det inte riktigt att göra sig av med all elektronik,nu är det inte så att man måste tok koppla av på semestern,man kan göra saker man inte hinner när man jobbar massa roliga saker,själv promenerar jag anska långt varje dag,jag tycker det är avkopplande att kolla på kläder i affärer,sen kan jag fixa naglarna i någontimme det är avkopplande att bara ligga och inte göra någonting då får jag typ "damprus" | |
| Fesebengt2 | 2013-07-22 18:06 | |
![]() | vase... Jag vill ogärna vara elak men om du känner att du hellre vill jobba när det är så här fint väder har du antagligen fått solsting. Sätt dig i skuggan tills det går över. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-22 18:12 | |
![]() | det finns dom som älskar sitt jobb,utan att ha fått solsting | |
| SämstpåBeta | 2013-07-22 18:12 | |
![]() | Eller gör som jag, sitt vid en uteservering nedanför Akropolis och se på alla dessa vackra flickor som finns runt Monastiraki. 36 plus och inte ett moln. Detta är livet, så här kan jag tänka mig resten av mitt liv!!! | |
| SämstpåBeta | 2013-07-22 18:13 | |
![]() | Jag älskar mitt jobb, behöver ju inte utesluta att jag älskar ha semester! | |
| Fesebengt2 | 2013-07-22 18:17 | |
![]() | Jag älskar mitt jobb med men inte när det är så här fint väder. | |
| vase | 2013-07-22 18:30 | |
![]() | Jag har inte solsting men älskar mitt arb. Har alltid arb på sommaren o tagit till vara fina kvällar o helger. Men nu vette tusingen hur man gör. Ska väl stänga av elektroniken. Ska nu ut me mina hundar!! Mm | |
| temperance | 2013-07-22 22:43 | |
![]() | Läs massassa böcker eller satsa på att lära dig nåt nytt under semestern. Knyppling? Italienska? Svenska fjärilsarter? | |
| krysopras | 2013-07-22 23:46 | |
![]() | Hundar är bra. Man kan lära sig mycket om att leva i nuet av hundar. Även avkoppling är de ofta ena dängare på. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-07-23 13:35 | |
![]() | Bokläsning är absolut ett bra sätt att koppla av. Låna på bibblan så får du en anledning till en avkopplande promenad dit också. | |
| vase | 2013-07-23 14:37 | |
![]() | Ja, böcker är bra. Läser mkt. Har i morse varit ute på en längre löprunda-ja endorfin är gott!! Nu håller jag på med en "ursinnig" storstädning av huset. Rensar just nu avloppen i badrummen. Hade tänkt åka o bada med hundarna o läsa men nu är det ju mulet. Får nog bli en till löprunda i kväll. Men sen kan jag nog med gott samvete koppla av med läsning. | |