Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade36
Mobilspel
Pågående18 948

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Plastsko2013-11-05 09:34
Antal inlägg: 12

Hur hanterar ni de som inte accepterar nej?

Jag skulle vilja rådfråga er.

Hur hanterar ni spelare som inte kan ta ett nekande utan som ansluter gång på gång, och som gör det så fort från det att de blivit kickade att ingen hinner ansluta under tiden.

Vissa nätter får jag använda nekandet mer än 25 gånger till en och samma spelare, och ibland lika ofta till flera spelare.

Det finns ju ingen admin som kan ta i det och inte sällan slutar det dessutom med att den nekande drar igång något i den allmänna chatten också. Inte sällan ett hånande.

Eftersom det vid den tidpunkten kanske bara är 20 spelare inne så känns det hopplöst att ens försöka spela, eller att försvara sig med rätten att man ju inte är tvingad att spela mot någon som man inte vill. Att nekandet bör accepteras.

Svaret blir då oftast från deras håll att det inte är förbjudet att ansluta hur många gånger som helst.

Att "inte bry sig om dem", att "nonchalera dem" funkar som sagt inte heller för deras beteende gör ju att ingen annan heller kan ansluta.

xxEyexx - Ej medlem längre2013-11-05 10:04
Antal inlägg: 60

Skaffa ett nytt nicknamn..hjälper inte de? så är det nåt skumt?

Sote2013-11-05 10:21
Antal inlägg: 3557

Bara lämna spelrummet och spela i ett annat. Eller låtbli att spela just då om det är tomt i rummen. Orka hålla på att tjata på samma spelare trettio gånger.

Plastsko2013-11-05 10:22

Svårigheten med det är att detta inträffar på natten när det är få inloggade. Att byta nicknamn och sedan neka samma spelare med det nya nicket gör att då upprepas hela proceduren igen.

Men annars är tipset bra.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-11-05 10:45
Antal inlägg: 6950

Lås spelet och bjud in de som du känner att du vill spela med.

Bitte - Administratör2013-11-05 11:26
Antal inlägg: 24199

Har väldig sällan det problemet trots spel alla tider på dygnet i många år

Bitte

Gr3en - Ej medlem längre2013-11-05 13:17
Antal inlägg: 930

plastsko du är väl inte så jädra vänlig du heller, var det inte dig jag såg inatt när du gnällde på din motståndare att du skulle minsann inte tacka för matchen för hon eller han använde övertid? en halv roman i chatten.

125478 - Ej medlem längre2013-11-05 13:20
Antal inlägg: 8332

Lås ditt spel och bjud in den du vill spela med, då slipper du oönskade anslutare.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-11-05 13:50
Antal inlägg: 2906

Jag har länge önskat en funktion att banna vissa spelare från att ansluta till mina spel. Ofta återkommande lågrankade som insisterar på att få spela, trots att de i nästa andetag antyder att de med högre rank är fuskare allihopa.
En annan liten grupp som jag inte pallar att spela med är asociala, oartiga eller fula kommentarer-människor.
Fattar man inte att det är en människa man spelar med, kunde man spela med en robot på någon annan sajt. Jag har inga krav (tvärtom) på kallprat eller varmprat, utan bara förmågan att hälsa och säga tack och adjö på något sätt. Precis som i verkliga livet.

Lotta732013-11-05 14:03
Antal inlägg: 122

Vissa spelare kan ju vara riktigt otrevliga och de vill då inte jag spela mot nån mer gång. Jag hade uppskattat en blockeringsfunktion så att man helt enkelt blev osynlig för vissa.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-11-05 14:10
Antal inlägg: 2906

På blip hade vi funktionen. Bara att klicka för namnet på den som sedan hindrades från att ansluta till ens spel. Blockeringsfunktion för meddelanden fanns också.

Bitte - Administratör2013-11-05 14:59
Antal inlägg: 24199

Åter igen jag fattar inte alla dessa problem , har snar 40 000 matcher och har under mina år kanske råkat ut för en hand full av det ni säger , och jag håller även med med Gr3en i det som h*n säger , visst man har inte rätt att ansluta x antal gånger för att " jävlas" men det är lika fel att skälla på med spelare i chatten.

En klok man/vän brukar säga att fel blir inte ett rätt

Bitte

125478 - Ej medlem längre2013-11-05 15:06
Antal inlägg: 8332

Men om man nu har problem så löser man det genom att låsa...

Minta2013-11-05 15:17
Antal inlägg: 20042

Det finns många märkliga spelare. Inte minst de som kommer med tråkiga, fördömande och förklenande kommentarer för att man dragit över tiden i ett spel, i synnerhet om det är panik. De är faktiskt ett miljöproblem i spelet.

Plastsko2013-11-05 17:07

Gr3en, du kanske ska ta med helheten.

Jag tackade inte personen för matchen och efter det skrev den personen "Tack för matchen!!!!!!!!!!"och frågade varför jag inte tackade samt började spionera på alla mina matcher vilket den gärna fick men sedan började kommentera det och då svarade jag.

kryddeluntan2013-11-05 19:50
Antal inlägg: 12360

Jag är rätt ny och har nog haft tur som inte har råkat ut för trista typer, än. Syrran fick sig en skopa ovett och bad grabben växa upp , bli torr bakom öronen etc. Men sedan blev det tyst. Hur spionerar man på andras spel, trodde inte att det gick? I wf kunde du se motståndarens matcher

Nattrafn - Ej medlem längre2013-11-05 19:59
Antal inlägg: 3575

Om det är en kvinna kan du skicka en bild på String-Emil. Då blir hon förfärad och loggar ut.

Om det å andra sidan är en man kan du skicka en bild på String-Emil. Då blir han också förfärad och loggar ut.

MiaFredrika2013-11-06 09:57
Antal inlägg: 387

Jag har råkat ut för samma sak, ett par gånger, fast inte som fortgått under lika lång tid som TS. Man blir ju lite förvånad över att människor har så tråkigt att de måste bete sig som småbarn.
Jag sa vänligt nej tack, efter dom anslöt tre gånger kanske och det är enormt irriterande att folk inte kan respektera ens val.
Har dock inte haft någon direkt otrevlig person som jag spelat med. Hade en snubbe som blev väldigt sexuell i sina frågor , men jag ignorerade bara och spelade klart.

temperance2013-11-06 10:22
Antal inlägg: 2314

Nattrafn :)
String-Emil är en "kompis" till dig?

Nattrafn - Ej medlem längre2013-11-07 00:26
Antal inlägg: 3575

temperance: Jag kommer inte på något bra svar på din fråga.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?