Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 18 926 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2013-11-12 08:58 | |
![]() | En fråga till tjejerna! Hade just en diskussion med min kompis om hur vanligt det var med att tjejer förutsätter att det skall vara killen som betalar för middagen eller fikat på en dejt! Jag själv hävdar att det inte tillhör normen men det skulle vara intressant att veta hur vanligt det är! Så om ni är en dam/tjej så skriv ja eller nej! | |
| Bitte - Administratör | 2013-11-12 09:01 | |
![]() | Det beror väl på !!Blir jag utbjuden på mat så förutsätter jag att den som bjöd mig betalar , går vi bara ut och äter så betalar jag min egen mat Bitte | |
| BenDavis | 2013-11-12 09:08 | |
![]() | De senaste åren har jag blivit bjuden av damerna. Både att de kommer hem till mig och lagar mat eller att vi äter ute. Fast jag är å andra sidan fattigare än de som går på soc, så jag antar att de tycker synd om mig eller nåt. | |
| Rultatultan | 2013-11-12 09:09 | |
![]() | I de flesta fall betalar var och en för sig när jag "dejtar". Har någon av oss rest lite längre för att ses står ibland "värden" för notan för fika eller middag. Jag förutsätter aldrig att någon annan ska betala för det jag sätter i mig, men en man som spontant betalar när jag kajkat runt i bil i en timme för att komma in till civilisationen, får ett klart plus i kanten av mig ;) | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-12 09:10 | |
![]() | Jag instämmer med Bitte och det behöver inte vara en man som bjuder ut. | |
| Howlit | 2013-11-12 09:28 | |
![]() | Ja, alltid på en dejt .:-) | |
| temperance | 2013-11-12 09:47 | |
![]() | Därför att...? | |
| Gautama | 2013-11-12 09:55 | |
![]() | Oftast inte..., beror lite på situationen som Bitte nämner. Sägs det klart och tydligt i inbjudan att man vill bjuda ut en på en bit mat så förväntar jag mig det. Men om frågan lyder..., "ska vi gå ut och käka ikväll" så räknar jag inte med. Om man är på en första dejt så betalar jag helst själv..., vill inte känna att jag står i någon skuld till någon om jag inte vill träffa personen igen. Känns lite taskigt om han har bjudit och vill kanske träffas igen och jag nekar men glatt tar emot gratis mat. Men jag tror att det är rätt vanligt att tjejer förväntar sig att bli bjudna..., dejtade en kille för ett bra tag sen, vi var ute och drack några öl och betalade varannan..., en självklarhet för mig. Han berättade efteråt att det inte hörde till vanligheterna när han dejtat..., han hade blivit väldigt snopen när jag köpte varannan. | |
| cheapblonday - Ej medlem längre | 2013-11-12 10:00 | |
![]() | Usch, jag avskyr att snylta och tycker det är fult med brudar som obviously snyltar bara för att man kan. Om han nu insisterar på en dejt, så fine. Men jag erbjuder alltid att ta min del eller sådär. Är i ett förhållande atm och han betalar oftast när vi är ute och äter men jag betalar annat eller för över lite pengar till honom för att känna mig mindre snyltig. Har inga planer på att bli lyxhustru direkt sååå. Höhö. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-12 10:10 | |
![]() | Har aldrig varit singel som vuxen, så jag vet inte hur man beter sig. När jag dejtade delade man på ett paket nudlar i studentkorridoren. Män och kvinnor tjänar ju ungefär lika mycket som studenter (dvs. nästan ingenting) så det var inte problematiskt. | |
| lesjö | 2013-11-12 10:35 | |
![]() | Håller med Bitte, blir man utbjuden, eller bjuder ut någon så betalar den som bjuder, annars delar man på notan! :) | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-11-12 11:09 | |
![]() | "Usch, jag avskyr att snylta och tycker det är fult med brudar som obviously snyltar bara för att man kan. Om han nu insisterar på en dejt, så fine. Men jag erbjuder alltid att ta min del eller sådär." Så borde såklart alla tänka. | |
| Gloria56 | 2013-11-12 11:12 | |
![]() | Oj - trodde att det var förlegat att mannen ska betala. Så var det ju på "mormors tid". Jag skulle aldrig låta mej bjudas och heller inte bjuda. Anser att; ska vi jobba för jämställdhet så gäller det också där. Blir jag utbjuden så gör jag klart innan att jag vill betala mitt. | |
| malmöiska | 2013-11-12 11:16 | |
![]() | Den som bjuder ut ska även betala | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-11-12 11:20 | |
![]() | För det första? Om någon säger att denne vill bjuda ut en på t.ex. frukost/middag/lunch ? Så är det väl klart som korvspad att denne också ska bjuda..och det tackar man ju absolut inte nej till som tillfrågad heller? För de är ju att vara oartig mot denne som då säger sig vilja bjuda?? Och vid en dejt? Ja..då är det väl jättesjälvklart att killen bjuder?? :) så ska de vara ..så de så ;) | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-11-12 11:25 | |
![]() | För det är riktigt manligt och med vett & etikett att killen bjuder vid en dejt:) Och om jag anser eller tycker så? så anser jag inte att det är att snylta av en kille som vill bjuda ut en tjej på en dejt? Det är helt enkelt Manligt :) och så tycker då jag att det ska vara :) I annat fall och sammankomster med andra vid middag etc. så är det väl självklart att jag betalar min egen mat om inget annat sagts? | |
| Gautama | 2013-11-12 11:28 | |
![]() | Tycker synd om killar som tydligen enligt vissa behöver ha en tjock plånbok för att hitta kärleken. Man dejtar ju kanske en del innan det klickar. Synd om det är pengar som ska avgöra. Nää, det är förlegat i ett samhälle där vi strävar efter jämställdhet. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-11-12 11:33 | |
![]() | Om det är uttalat att grabben vill bjuda på något så är det ok, fast jag har en känsla av att vissa tjejer tar det som en snyltgåva, även om det inte finns intresse. Det skulle vara extremt svårt för mig att gå på en dejt med någon jag inte känner och bli bjuden. Skulle känna det som jag utnyttjade, hellre betalar jag för mig själv och bibehåller min självkänsla. Om man träffats flera gånger och det finns kemi så skulle jag tacka ja till att bli bjuden, men undermedvetet finns alltid att jag kommer att bjuda igen. | |
| Megaherz | 2013-11-12 11:34 | |
![]() | Insisterar han på att betala, visst. Men jag skulle aldrig ta det för givet. Han jag dejtar nu vet hur dåligt ställt jag har det och vägrar låta mig betala.. Försöker "jämna ut" det och genom att ta med fik och småsaker när vi ses hemma hos honom | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-11-12 12:10 | |
![]() | Tycker man att det är snyltigt att ta emot en middag på en date kanske man inte ska bjuda ut alls. Det känns mest som att man ska erbjuda sig att betala för sakens skull (the check dance), såna charader orkar jag inte med. Har inte heller behov av att kräva medbetalning i självständighetens namn, jag både kan och brukar betala för mig själv men inte när jag blir bjuden. | |