Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 885

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sote2014-07-15 20:38
Antal inlägg: 3557

Superspararna
Tittade på det nya programmet på femman om folk som är snåla eller sparsamma om man så vill och delar med sig av sina spartips. En del grejer är ju bra och inte alls märkliga men några av dom som är med i programmet passerar ju gränsen för vad som är ok med råge! Att provköra en bil en hel dag och använda den till att åka runt och hämta grejer kan ju bara inte vara möjligt att man kan göra ens en gång? Och paret på Lidingö som snor toapapper och ketchup, socker och salt m.m på snabbmatsresturanger och andra ställen är ju tjuvar rakt av. Sen har dom mage att bli sura när dom blir tillsagda och utkastade! Alltså helt ärligt- kan det vara möjligt att detta är på riktigt? Kan folk verkligen vara så korkade att dom inte fattar hur detta kommer påverka deras liv och framförallt deras familjs? Killen med bilen som pratar om sin sambo som "tanten" och säger att han inte har lärt henne hur man gör för att torktumla för det är så dyrt! Hon kan väl lära sig själv? Jag hade blivit vansinning om min sambo hade pratat om mig som om jag var en imbecill och med såna ord. Jävlar vad han hade kunnat spara pengar på att leva helt ensam då!!!

Lill-IT2014-07-15 20:53
Antal inlägg: 31566

Det finns folk till allt tydligen. Såg också programmet.

kryddeluntan2014-07-15 21:01
Antal inlägg: 12360

Äsch, nu måste jag se programmet, blev för nyfiken.

dinodog2014-07-15 21:04
Antal inlägg: 4973

Haha Sote huvudet på spiken. Tänkte precis som du.
Den där tönten som tyckte han var så snål, lär aldrig få provköra en bil mer. Och när han köpte allt toapapper för ett helt år och tyckte han gjorde ett riktigt klipp.
Tycker synd om hans kvinna som han kallade tanten.
Helt allvarligt skulle hon inte begripa hur torktumlaren fungerar. Blev faktiskt riktigt förbannad på hans självbelåtna flin.
Och han som gjorde sirap på maskrosor och åter- använde kaffefiltret. Någon borde kanske tala om att det finns kaffefilter som bara spolas av.
Och det unga paret med barnet. Helt allvarligt vad sparar man på att ta salt peppar och socker. Eller ta ketchup och senap. Och att sedan ta några meter dasspapper för att det inte fanns någon rulle som hon kunde ta.
Såg bara en snutt igår men ska kolla programmet på datan imorgon.

Linders - Ej medlem längre2014-07-15 21:07
Antal inlägg: 1943

Det handlar bara om "sevärd" tv. Inte så kul att se program om hur man fryser in resterna.

Sote2014-07-15 21:11
Antal inlägg: 3557

Linders- såklart det handlar om " sevärd" TV. Det som förundrar mig är att det finns folk som ställer upp? Eller är det bara på låtsas? Kan dom verkligen vara så korkade att dom utsätter sin familj för detta?

dinodog2014-07-15 21:17

Ja den frågan ställde jag mig också. Stackars barn framförallt.
Och den ena grannen som lånar ut allt från hammaren
till gräsklipparen. Varför låna ut om han är trött på snåljåpen.

Anna Anka - Ej medlem längre2014-07-15 21:29
Antal inlägg: 38

Väntar på tipsen på hur man streamar tv/film.

Axnx - Ej medlem längre2014-07-15 21:32
Antal inlägg: 104

Det är just därför jag har valt att inte se på tv mer än möjligen nåt enstaka program nån ggn.

För just det nu undrar om? Hur fan är de överhuvudtaget möjligt att det finns personer som helt på riktigt dessutom vill visa sina värdelösa sidor som person rätt ut i etern!?

Vid ett tillfälle när jag skulle kolla in om det fanns nåt av vikt att se på tv? Så när jag knäppte runt bland kanalerna, så såg jag ett pågående program som handlade om människor som lever som Amisch.

och det handlade om 2killar & 2-3 tjejer som var amisch, och skulle testa på att bo mitt i värsta centrala city..tror de var N.Y..men inte helt säker? För jag orkade bara inte fortsätta se detta!

Såg ju genast att alla desa som var med i programmet bara var skådisar.. Såå..otroligt sjukt!
Och detta program är ju säkert ett av väldigt många fejkat ihopsatta program, bara för att alltid lurar det väl någon som inte riktigt är helt välgräddad att tro på de.?Och därmed dollar som ramlar in i fickorna hos producenterna! Vilka jävla as..och sånt skit rullar på kanaler som man tvingas betala för fast man inte ska se de ens!?

Anna Anka - Ej medlem längre2014-07-15 21:39
Antal inlägg: 38

Det här är idioti.

Axnx - Ej medlem längre2014-07-15 21:46

Eller också kanske de övervägande mest är personer som inte har nån självinsikt..som inte fattar bättre än att dessutom vara med i tv eller programserier och visa upp sig och sina ofärdigheter och tomma loft! Vilken typ av personer tycker de är roande att se på överhuvudtaget? De kan man ju verkligen undra över?

Axnx - Ej medlem längre2014-07-15 21:48

Och som någon skrev här innan? Att föräldrar dessutom drar in sina barn i detta? Ett barn har ju ingen aning om vad detta innebär ,förrän senare i livet!
Vilka idioter till föräldrar..kan faktiskt inte säga annat!

Uppspelt2014-07-15 22:12
Antal inlägg: 29

Kommer att tänka på det verkligt goda spartipset som diktats på A9-dasset i början på 80-talet: "Ni tjuvar och banditer, som sitter här och skiter. Om ni något hjärta har - lämna lite papper kvar. Och tänk på A9:s dåliga tider, använd papperets båda sidor." Det kallar jag för superspartips!

kryddeluntan2014-07-15 22:20
Antal inlägg: 12360

* gapskrattar*, det var det roligaste på länge Uppspelt, en tackar.

hfranke2014-07-15 22:27
Antal inlägg: 8695

A9..... det var tider det när stan var full av militärer ;)

Rultatultan2014-07-15 22:30
Antal inlägg: 2446

Meh! Nu måste jag också se programmet. Så jag får något att reta mig på. Och kunna gotta mig riktigt i andras idioti. Så att jag kan känna mig så där snuskigt überperfekt ett litet slag.

:/

dinodog2014-07-15 22:30

Haha ja det var ju ett av tipsen från en av snåljåparna. Att använda båda sidorna på dasspappret.

dinodog2014-07-15 22:32

Ja du måste titta Rulltan. Så vi får något att skriva om här.
Och något att reta oss på :-D

Rultatultan2014-07-15 22:48
Antal inlägg: 2446

hehe

kiwiskal2014-07-16 15:17
Antal inlägg: 2684

Tror snussnubben gjorde en deal med bilförsäljaren eftersom deras namn syntes lite väl medvetet? Känner igen honom också, har han varit med i något annat program? Fick lite Villa Medusa-feeling av honom :') Men det är han väl för ung för.

De snyltande ungdomarna måste också vara ett skämt.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?