Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 885 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kiwiskal | 2014-07-16 19:26 | |
![]() | Superspararna - Beta edition Knasbollarna på tv kan ju gå och lägga sig med sitt ketchup-tjuveri, här delar vi tips man verkligen sparar på (även om vi hört det tidigare är et bra att påminnas)! Tips från mig: Köp matvaror med kort datum. Är inte något fel på grejerna och det håller längre än vad som står oftast. | |
kryddeluntan | 2014-07-16 19:38 | |
![]() | Tips: återanvänd plastpåsar som du bär hem från affären. Mitt konto för inköp av plastpåsar är minimalt. | |
Bitte - Administratör | 2014-07-16 19:41 | |
![]() | Senap på flaska om man skär flaskan tvärs av så finns det massor kvar som man kan skrapa ut med en kniv/sked Bitte | |
Sote | 2014-07-16 19:41 | |
![]() | Kiwi- var bara försiktig med kyckling och köttfärs. Jag skulle aldrig chans där men det mesta annat är oftast inga problem med särskilt inte mejeriprodukter och rökta grejer. | |
mollee - Ej medlem längre | 2014-07-16 19:42 | |
![]() | Tips: Istället för att slänga era småäckliga disktrasor, tvätta dem i 60 grader och använd dem när ni rengör toaletten och dylikt. | |
Linders - Ej medlem längre | 2014-07-16 19:50 | |
![]() | Skaffa ett jobb direkt när du slutat gymnasiet. Spara hela lönen i aktier (i stora bra bolag). Ha en miljon i aktier efter tre år (om du lägger 20 000kr). Börja studera. | |
Sote | 2014-07-16 19:51 | |
![]() | Mollee- tvättar man dom i nittio grader så går dom som nya. Vi gör det på jobbet varje vecka. Bi byter ju trasor varje dag så det skulle bli ruin för kommunen om vi slängde dom. | |
mollee - Ej medlem längre | 2014-07-16 19:54 | |
![]() | Åhå, man kanske ska börja tvätta dom på 90 då :-) Jag hatar smutsiga disktrasor och byter flera gånger i veckan, därav tvättningen | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-07-16 19:57 | |
![]() | En kompis till mig kör disktrasan i diskmaskinen tillsammans med disken. Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka om det. | |
Labret | 2014-07-16 19:59 | |
![]() | Linders; Och om aktierna går åt helvete? :P Mina tips: - Under sommaren; Ha picknick istället för att fika på café! (Billigare att köpa i butik och ta med sig, än billigare att baka själv) - Tvätta dina kläder först när de verkligen är skitiga och/eller luktar illa, ofta räcker det att vädra de. Du sparar både pengar och på miljön genom mindre tvättande och i längden även pengar på att du inte tvättar sönder dina kläder. - Secondhand! - Panta. Seriöst, hur jobbigt är det att spara sina flaskor och panta ibland? - Handla så mycket som möjligt på extrapris eller efter vad som är billigt under veckan som är. - Storkok. Att laga och frysa in mat blir mer ekonomiskt i längden. Dessutom sparar du tid på matlagning emellanåt då du bara kan värma det du rotat fram. -Matlådor istället för att käka lunch ute. Yeah, vi snålänningar kan detta ;) | |
Linders - Ej medlem längre | 2014-07-16 20:00 | |
![]() | Labret: Det gör det inte om man köper bolag som tex Cocacola. | |
Labret | 2014-07-16 20:00 | |
![]() | Justja, kanske viktigaste av allt: - Gå inte blint efter ''bäst-före'' stämplar. Använd dina sinnen; lukta, känn och smaka. Ofta håller varor flera dagar efter vad datumstämplarna säger. | |
Labret | 2014-07-16 20:01 | |
![]() | Linders: En kan ju knappast få mycket vinst i så stora bolag eftersom det är så stort? Dessutom, vem har råd att spara hela sin lön? Skulle möjligen vara om en fortfarande bor gratis hemma. Mutter, bortskämda ungar. | |
Lill-IT | 2014-07-16 20:02 | |
![]() | Nora, diskmaskinen räcker oftast inte. Den blir inte tillräckligt varm. De flesta vanliga program ligger på 50-55 grader. Många baciller kräver iallafall 10 grader varmare innan de styker med. Resultatet blir istället äckeldisktrasebaciller på all disk. Mysigt. | |
dinodog | 2014-07-16 20:05 | |
![]() | Jag lägger min disktrasa i kokande vatten och med lite disk eller tvättmedel. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-07-16 20:07 | |
![]() | Lill - it. Bra att du säger det jag misstänkte. Nu kan jag släppa den tanken. Vad händer med bacillerna om man lägger trasorna i vatten med klorin? | |
Lill-IT | 2014-07-16 20:08 | |
![]() | Bättre att koka upp dem i en kastrull. Du behöver inget medel ha i. Passa på efter du har kokat nåt annat och plattan ändå är varm. | |
dinodog | 2014-07-16 20:10 | |
![]() | Brukar passa på när jag kokat ägg. Är man snål så är man:-) | |
Linders - Ej medlem längre | 2014-07-16 20:14 | |
![]() | Labret: Du får ju dina 2-3% i utdelningar varje år samt att aktierna stiger i värde. Cocacola har ju inga direkta konkurrenter så försäljningen ökar ju varje år. | |
kiwiskal | 2014-07-16 20:14 | |
![]() | Brukar koka mina disktrasor ibland, verkar funka fint. Sen sköljer jag dem alltid i kallt vatten efter användning för att hämma bakterietillväxten + låter dem torka mellan användningarna. Blir galen på folk som har sin disktrasa liggande i diskhon och jäser ;( blä. | |