Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 19 920 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
bobo flux | 2014-08-16 20:04 | |
![]() | Lantbruk och agrikulturell utveckling Har sökt och inte hittat nåt svar på mitt spörsmål tidigare i forumet, så jag testar en ny tråd. Finns det bra, djuplodande informationskällor rörande lantbruk och agrikulturell utveckling? Det jag tänker på är plattformar rörande ekonomiska och sociala frågor kring djurhållning, gödsel och dylikt. Jag har redan besökt LRF:s hemsida utan att hitta mer än basal information i ämnet. | |
Trofasthet - Ej medlem längre | 2014-08-16 20:13 | |
![]() | När jag drabbas av agrikulturella problemställningar händer det oftast att jag vänder mig till lantbruksforum.se. | |
bobo flux | 2014-08-16 20:16 | |
![]() | Tack, ska kolla upp det. | |
Trofasthet - Ej medlem längre | 2014-08-16 20:16 | |
![]() | Tveka inte att be om hjälp om du hamnar i nöd. | |
Incidental - Ej medlem längre | 2014-08-16 20:18 | |
![]() | bobbo, varför är du intresserad av detta ska du skaffa djur? | |
kryddeluntan | 2014-08-16 20:30 | |
![]() | Bobo, du är nog en bonde innerst inne. | |
bobo flux | 2014-08-16 20:55 | |
![]() | Uppvuxen på landet, har funderingar i ämnet. Det är exempelvis beklagligt att se hur vissa bönder i Sverige sköter sin djurhållning, lyckligtvis finns det ju även goda exempel att lyfta fram. | |
bobo flux | 2014-08-16 21:30 | |
![]() | Det största problemet är dock ändå att vi fortsätter konsumera utländskt kött. Hittade ett ganska färskt debattinlägg i ämnet. www.lantbruk.com/deb...gr isnaring | |
Trofasthet - Ej medlem längre | 2014-08-16 21:37 | |
![]() | Jag försöker oftast att köpa lokala produkter på Hemköp, men det är inte så mycket krydda i det köttet. Vill man få bättre fläskkött blir det ibland nödvändigt att importera. Jag försöker ofta hitta bra produkter från Manor Farm, men de är ganska sällsynta. | |
bobo flux | 2014-08-16 21:49 | |
![]() | Vad gäller fläskkött är det märkligt att butikerna inte har fått större mothugg från konsumenthåll, även om det har blivit bättre på senare tid. Enligt ICA så är efterfrågan på fläskkött större än utbudet, och då säljer de således även utländskt kött. Själv kan ju jag tycka att det utländska fläskköttet i så fall inte ska säljas bredvid det svenska, utan istället föras ut i affärerna först efter att det svenska fläskköttet har tagit slut. | |
bobo flux | 2014-08-16 21:55 | |
![]() | Rättelse: Enligt ICA så är efterfrågan på kött större än vad den inhemska produktionen kan erbjuda. Fasen, man skulle haft en sån där funktion där man kan redigera sina inlägg under en kort period efter originalpostningen. | |
kryddeluntan | 2014-08-16 21:57 | |
![]() | Jag köper bara Svenskt kött, min Ica handlare säger att tillgången har blivit mindre, speciellt på fläskfilé, men då väljer jag nåt annat. Jag har tur som bor i en stad där vi har butiker med bara svenska varor. Det blir lite dyrare, men det struntar jag i. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-08-16 22:05 | |
![]() | Jag köper också bara svenskt kött oavsett pris. | |
bobo flux | 2014-08-16 22:05 | |
![]() | Svinindustrin borde ha reglerats för länge sen. Då hade svensk svinindustri kunnat etablerats på inhemska marknaden mycket snabbare. | |