Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 20 100 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Artemis54 | 2014-10-02 04:46 | |
![]() | Exet har träffat en ny Hej kära betapet läsare! Jag har varit i ett förhållande i cirka två år. Jag var däremot tvungen att göra slut då vi inte fungerade ihop.. Visserligen älskade jag fortfarande honom men det kändes så hopplöst! Han var så pass ledsen att han tog antidepressiva..jag var också ledsen men behövde nog inte ta något piller för det...Vi gjorde slut i juni.. Idag fick jag reda på att han redan träffar En ny tjej. Ca 3 månader efter.. Jag blev chockad då jag själv inte känner mig redo.. Jag menar jag tänker på honom fortfarande ibland.. Är det normalt att träffa någon efter så kort tid? Samtidig har jag sett att han besöker mina konton på vissa sajter.. Vilket han vet att jag kan se.. Senast för ca 2-3 veckor sen... Har han gått vidare? Vill gärna höra era åsikter kring detta. Kram | |
Artemis54 | 2014-10-02 04:47 | |
![]() | Kan inte ens sova fastän jag är hur lugn som helst framför familj och vänner som även är chockade.. Då vi planerade en framtid tillsammans | |
kjdt | 2014-10-02 06:56 | |
![]() | Bryt i hop och gå vidare. | |
sasjov | 2014-10-02 07:00 | |
![]() | Det tråkiga svaret är nog att det inte finns normalt eller onormalt när det gäller sådant. Alla människor är olika. Han kanske insåg att han inte klarar sig utan någon vid sin sida, men inte vågar be dig komma tillbaka. Istället skaffade han en annan. Som sagt sådana här saker är svåra att veta. Ibland vet inte ens den som gjort något,varför hen gjorde så. Oavsett så önskar jag dig lycka till i framtiden. | |
Blasse | 2014-10-02 07:05 | |
![]() | Det kan ju vara så att han saknar dig så han tog den första han hittade för att döva sina känslor, och då håller inte det förhållandet länge men tyvärr så är det bästa för dig att gå vidare släpp några tårar för det som var och ta nya utmaningar med nya bekantskaper men rusa inte efter ett nytt förhållande. | |
-Sweetie- - Ej medlem längre | 2014-10-02 09:22 | |
![]() | Antingen är det slut. Eller inte. Är det slut har var och en full rätt att göra exakt som den vill. Man kan gräva i orsakerna till varandras val hur länge som helst. Man kan söka tröst, vilja såra sin föredetting - eller så träffar man plötsligt sitt livs kärlek. Hur ska man döma detta hos den andre? Det enda man kan göra är att sköta sig själv och sitt. Inte lägga näsan i blöt hos andra om man valt att avsluta. | |
kattamaran | 2014-10-02 09:26 | |
![]() | Har också ett ex som jag älskade, men det funkade helt enkelt inte. Han var inte engagerad, känslomässiga problem och apati, så jag gjorde slut. Jag orkade inte vara olycklig mer. Ibland räcker det inte med bara kärlek, man måste jobba för kärleken också. Du hittar säkert en ny snart men ha inte för bråttom. Lär känna honom först. | |
Mojäng | 2014-10-02 09:33 | |
![]() | På mig låter du precis som en kompis till mig som för flera år sedan var med om samma sak. De gjorde slut men hon kunde ändå inte riktigt släppa honom. Hon sa just sådana där saker som du säger nu: "Han har tittat på min Facebook!". Och det var väl inget konstigt med det, de kände ju varann. Eller har du möjligen sett Sex and the city? Där den alltid lika skönt cyniska Miranda har varit ute på en date som slutat med att mannen inte ville följa med upp. Carries pojkvän säger då att mannen helt enkelt "bara inte är intresserad". Alla tjejerna protesterar och kommer dragande med en massa saker som mannens beteende kan bero på: han var trött, han var blyg, han var....Men Carries pojkvän insisterar: "Han är helt enkelt bara inte intresserad!". Miranda tar till sig det här och efter ett tag visar det sig att Carries pojkvän haft rätt. Det är ju inte konstigt att man blir ledsen när ett förhållande tar slut. Någon gång har man ju tyckt om personen det handlar om. Men det är inte samma sak som att man nödvändigtvis vill ha tillbaka relationen. Så, ja: han har gått vidare. Gör det du också! | |
le-lou | 2014-10-02 12:57 | |
![]() | Oika människor kommer olika snabbt framåt och vidare efter ett förhållande. Det kan ju vara så att det är en rebound, en som fyller behovet av närhet och motar bort ensamheten - definitionen av ett ”rebound”-förhållande är ju den nya kärleken fungerar som smärtlindring och flykt. Det kan ju också vara på "riktigt", kärlek kan hända närsomhelt. Oavsett vad, så är det du som behöver gå vidare. Släpp honom och koncentrera dig på vad du gör. Min erfarenhet är att det faktiskt hjälper när den andra "går vidare först". Det kan göra ont men snabbar på processen att släppa taget. | |
bitley - Ej medlem längre | 2014-10-02 13:47 | |
![]() | Ja vad hade du väntat dig? Att han skulle sitta och gråta och hoppas på dig? Du skriver att ni inte funkade ihop, så hur kunde ni då planera för en framtid tillsammans. | |
Artemis54 | 2014-10-02 17:09 | |
![]() | Hej allihopa! Jag tackar er för feedbacken och ni har förmodligen rätt allihopa! Jag vill bara besvara frågan om jag förväntar mig att han ska sitta hemma och älta? Svar: nej absolut inte.. Men förväntade mig att vi båda av respekt skulle vänta ett tag med att kasta in oss i ett nytt förhållande. Jag menar jag har ju haft flertal chanser där killar bjuder ut mig på middag och vill ha någonting seriöst men jag känner mig inte redo.. Precis som kattamaran säger.. Förhasta inte dig.. Jag försöker verkligen gå vidare.. Tro mig allihopa men ibland tänker man tillbaka på allt man gått igenom med personen. Jag trodde detta skulle vara min framtid.. Var nog lite för naiv och därför är jag nog mer hjärtekrossad än vad jag borde. Dock uppskattar jag alla era inlägg! | |
kryddeluntan | 2014-10-02 17:23 | |
![]() | Du kommer att klara dig Artemis. Det viktiga, som säkert fler har sagt till dig, att du nu sätter fokus på dig själv. Tids nog kommer kärleken till ditt liv igen <3 | |
Artemis54 | 2014-10-02 17:29 | |
![]() | Kryddeluntan dina ord värmer! Tack! Ibland kan det vara så mycket enklare att skriva av sig på ett forum.. <3 | |
Blasse | 2014-10-02 19:05 | |
![]() | Det blir bra Artemis | |
kiwiskal | 2014-10-02 19:23 | |
![]() | Tog han antidepressiva för att du gjorde slut? | |
skrutta00 | 2014-10-02 20:40 | |
![]() | Det bästa sättet är nog att förlika sig med att det som varit har varit..på gott och ont.Sedan också att det är normalt att känna sorg....för det är det....livet man hoppades på blev inte som man tänkt.Så småningom kommer du med hjärtat känna att du önskar han också allt gott.Gräv inte ner dig och fram för allt jämför inte dig själv med någon annan.Du har dina unika egna färdigheter...Du är fantastisk som människa...Du har alla möjligheter att bli lycklig. Kramar och positiva tankar till dig:) | |
Minta | 2014-10-02 21:24 | |
![]() | Tänk mer på dig än på honom. Om han har träffat en ny har ingenting med dig att göra, du har gjort ditt val, han kan göra vad han vill och vad som är bäst för honom. Men människor kan bete sig "egendomligt". En svägerska till en vän till mig skilde sig från sin man på hennes initiativ. Han träffade snabbt en annan och svägerskan blev så knäckt att hon började smyga i buskar för att spionera på dem. Är det avundsjuka, ägandebehov eller vad? I denna fall tror jag hon tänkte fortsätta vara vän med honom och ha honom i sitt liv vilket plötsligt blev omöjligt. Hon hade inte längre någon kontroll över honom och det har man aldrig över en annan människa. Bara över sig själv och sina tankar. | |
häggeby | 2014-10-02 22:48 | |
![]() | Du är ju inte så gammal, du har fortfarande hela ditt vuxna liv framför dig, så glöm bort och ta nya tag, det finns massor med schysta killar därute. Du ser bara inte skogen för alla träd som står i vägen..... | |
sasjov | 2014-10-02 22:57 | |
![]() | Bearbeta sorgen i lugn och ro. Förhasta dig inte. Du har tiden för dig. | |
Artemis54 | 2014-10-02 23:24 | |
![]() | Tack snälla blasse...kiwiskal när jag frågade varför han tog antidepressiva hade han bett sin husläkare om de och hans argument till läkaren var att han hade gjort slut med sin tjej..det var under ett uppbrott vi hade månaden innan det tog slut helt och hållet.. Sedan kan flera faktorer varit inblandade.. Tack skrutta00.. Nej jämför inte mig med något..det känns bara som allting gick väldigt fort för hans del.. Eller så är jag lite gammalmodig . Tjejen han träffar nu har jag inget ag mot.. Hon har ju inte något med oss att göra.. Positiva tankar är något jag försöker att ha.. Men vid vissa moment är det som en bergochdalbana... <3 tänk att ett gäng främlingar kan vara så snälla! Ni är verkligen super snälla. Tack tack tack! | |