Spelrum
Giraffen | 42 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 69 |
Mobilspel
Pågående | 20 215 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Kokonut | 2014-12-28 19:26 | |
![]() | Hundbajs och kiss! Ja nu har snön fallit i gbg området. Ungarna åkt snowracer och pulka i backen. Massa ungar åker här å man blir inte direkt förvånad över dessa människor som äger hundarna. Piss å skit i backen. Alla snövallar är gulspräckliga å det ligger emellanåt bajhögar. Ej hundarnas fel utan matte å husses oansvarliga egoistiska handling. Ett barn hade inkletad skit i sin overall. Skiter dessa människor i soffan å i sängen mm hemma med? Förbannad... | |
mz_lzrd | 2014-12-28 19:46 | |
![]() | Jag har hund och vi går aldrig i pulkabackar, jag tycker det vore både besvärligt (hunden kan glatta och ramla, så även jag) och på alla andra vis onödigt. Men andra tänker kanske annorlunda. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-28 19:47 | |
![]() | Klart ingen skiter i soffan hemma. Funderar hur en del hundägare är funtade.Här lägger dom ofta skiten i en påse och slänger iväg påsen på sidan av vägen | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-28 20:15 | |
![]() | Att inte ta reda på saker efter sig är inte specifikt för hundägare. Finns gott om icke-hundägare som skiter totalt i att ta reda på glassplitter och annat efter sig. | |
dinodog | 2014-12-28 20:22 | |
![]() | Ja och inte plockar glada nyårsfestande nötter upp raketpinnar och bombtårtor efter sig. Ser ut som fan när nyåret är över. | |
Kokonut | 2014-12-28 20:56 | |
![]() | Hellre en raket i en snödriva än en hundskit | |
kryddeluntan | 2014-12-28 21:20 | |
![]() | Jag hade hund i 20 år och det var inga problem att plocka upp skiten. Värre var det med grannens kattaskrälle som sket i barnens sandlåda. | |
dinodog | 2014-12-28 21:29 | |
![]() | Jag har hund och plockar upp efter mig. Och går definitivt inte i några pulkabackar, är alldeles för halt där. Däremot är raketer ett elände för alla skotträdda. Borde förbjudas för vanligt folk. De flesta är på lyset och skickar iväg raketer högt och lågt, har ingen som helst urskiljning. Väldigt få som skjuter med omdöme och säkerhetstänk. | |
kryddeluntan | 2014-12-28 21:53 | |
![]() | Jag håller med dig om raketerna Dinodog, många hundar är tyvärr fruktansvärt rädda också för allt smällande. Våra jyckar brydde sig inte ett dugg. Det värsta är att det inte tar slut utan smällandet fortsätter en vecka till. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-28 21:56 | |
![]() | "Irritationen över hundägare som inte plockar upp efter sina djur når nya vetenskapliga höjder. Ett bioteknikföretag i USA erbjuder spårning av de skyldiga via dna-register. " www.svd.se/nyheter/u...21 5499.svd | |
KJA82 | 2014-12-28 22:35 | |
![]() | Raketer som skjuts en gång om året kontra hundar som skiter konstant. Hmm.. | |
kiwiskal | 2014-12-28 22:56 | |
![]() | Tror att vissa hundägare är trötta på att vara just hundägare och mest går ut med hunden för att den inte ska skita hemma. Fyrverkerier för privatpersoner borde förbjudas pga säkerhetsrisken. Eller för att folk är för dumma helt enkelt och inte bryr sig. Dessutom är det inte speciellt kul att titta på två tragiska raketer som flyger iväg. Tittar hellre på ett arrangerat fyrverkeri som faktiskt är fint och håller på en begränsad tid. | |
dinodog | 2014-12-28 23:01 | |
![]() | Ny skjuts ju raketer mer än en gång om året. Just nu är det ett miffo ute och skjuter i mitt område. Började skjutas med raketer i fredags. Sedan är ju påsken som det ska skjutas på. | |
kryddeluntan | 2014-12-29 08:49 | |
![]() | För en hel del år sen läste jag om att man införde dyra skatter för hundägarna i Reykjavik, just för att stan höll på att drunkna i hundskit. Vet inte om det gäller fortfarande. Sen är det en självklarhet för mig att man plockar upp efter sin jycke och lägger påsen i en soptunna. Tyvärr finns det inte hundlatriner i så många städer, här har jag inte sett en enda, däremot i Lund var det välordnat på den punkten. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-29 10:30 | |
![]() | Man kan sätta en lapp på sin soptunna. " Lägg din hundskitpåse här" | |
mz_lzrd | 2014-12-29 10:39 | |
![]() | Jag plockar alltid upp efter min hund. Det är en självklarhet och ingår i handhavandet av hund. Jag tycker inte att det är svårt. Om jag är på ställen ute i naturen där inga papperskorgar finns puttar jag ut hundbajs i diket eller annan plats där människor inte kliver. Det gäller även ute i skogen. Där jag bor är det vanligt att bilförare kör som jävla dårar. Därför måste alla bilägare bestraffas kollektiv, såklart. För de är ju likadana allihop, de där bilägarna. Koko, hundskit är inte giftigt som metallerna i nyårsraketer. Men miljögifterna man liksom inte ser finns inte. Barnens overaller är fläckfria men luften är skadlig att andas. Alla är nöjda. Är det inte du som sysslar med streetracing förresten? På tal om att förpesta livet för omgivningen. | |
Minta | 2014-12-29 10:50 | |
![]() | Hundarna måste väl pinka någonstans i snön, eller ska de ha urinkateter? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-29 11:23 | |
![]() | Lol,uriurinkateter.En gubbe kommer gående på vägen han har en bullterier,hunden trycker upp bakdelen mot min soptunna,och limmar en horisontell korv på min tunna .Vad skulle jag göra ? Slåss gör jag inte ,men jag spånade tidningsrubriker ,jag tog min tunna och gick och böt tunna med gubben ,Det blev inget mer med det ,Jag fick en tunna som var fri från hundskit iaf | |
mz_lzrd | 2014-12-29 11:25 | |
![]() | Men Minta, hundar får inte pinka alls, hundar betalar ju inte skatt! (Det var faktiskt en läsarkommentar i min lokaltidning som hävdade att hundar inte har några rättigheter eftersom de inte betalar skatt.) | |
Sote | 2014-12-29 12:05 | |
![]() | I mitt bostadsområde finns ingenstans att slänga skitpåsarna för folk. Imga såna där bajstunnor och endast två, tre vanliga papperskorgar. Det gör nog att folk drar sig för att plocka upp skiten tror jag. Vi plockar alltid upp om hunden skiter längst gångvägar men i skogen får det ligga kvar. Att hunden pinkar är ju svårt att göra så mycket år speciellt om man har en hane som har som naturligt beteende att svätta överallt men jag låter ju självklart inte hunden pinka på folks brevlådor eller soptunnor. Jag tycker det är ett mycket värre problem med folks katter som gör lite som dom vill precis var dom vill. Att snön är gul här och där längst gångvägar kan jag ju bara gå förbi men att grannarnas katter intar min altan eller skiter i min rabatt , går på min bil och ligger och hårar ner mina utemöbler är mycket mer störande för jag har inte valt att ha katt men får ändå städa efter dom. Jag kan inte ställa ut mat på avsvalning ens en gång för det är alltid nån katt som kommer och krafsar i sig mat då. Fan dom får väl äta hemma åtminstone!!! Om jag inte var rädd för grannbråk så skulle jag gärna låta min hund ställa sig och skita på grannarnas (som äger dessa katter) tomter men min hund skulle aldrig ställa sig sådär öppet i alla fall....... | |