Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 58 |
Mobilspel
Pågående | 19 575 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mollee - Ej medlem längre | 2015-09-15 22:35 | |
![]() | Frågetråden I denna tråd kan vi ställa oss frågor som vi undrar över. Det behöver inte vara seriösa frågor Jag börjar: Hur kommer det sig att rå svamp är sjukt äckligt medan tillagad svamp är sjukt gott? | |
EricaJong | 2015-09-15 22:50 | |
![]() | Tror det är smöret. Eller grädden. Och saltet. Eller vad för gott man nu väljer att tillaga svampen med. Mums! Själv undrar jag hur det kommer sig att man är barnsligt fascinerad av hur ens fisar ibland kan lukta. Så där på ett "ooh...aahahaha...omeeehb leeeh!-sätt", liksom. Alternativ fråga: varför JAG är så barnsligt fascinerad av ovanstående...pervo much? | |
BetaBAM | 2015-09-16 14:04 | |
![]() | Jag skulle tro att du tillhör en minoritet i fråga om fisluktsfascinationen. :) Det kanske beror på någon form av trygghetskänsla från barndomsåren? Varför fortsätter SD gå framåt när ingen säger sig sympatisera med dem??? | |
Keyzer Söze - Ej medlem längre | 2015-09-16 15:45 | |
![]() | Jag sympatiserar med dem! Vi är fler än du tror! Varför blir man beroende av betapet? | |
Sten_Saxpåse | 2015-09-16 16:21 | |
![]() | För att när man vinner i ett spel där man får använda hjärnan lite så utsöndras kemikalier i hjärnan som får oss att bli nöjda och belåtna med oss själva. Detta är beroendeframkallande då de flesta av oss tycker om den känslan och har hittat ett underhållande/avslappnand e sätt att framkalla den. | |
Sten_Saxpåse | 2015-09-16 16:33 | |
![]() | ah en fråga också... varför heter det rusningstrafik när allt egentligen går mycket långsammare än vanligt? | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-09-16 17:02 | |
![]() | P.S Man behöver inte känna sig manad att besvara frågan ovanför Just saying. | |
temperance | 2015-09-16 17:26 | |
![]() | Jag undrar hur man kan vara SD:are och samtidigt hävda att man inte är rasist. Det är ju som att påstå att man inte har alkoholproblem när man bälgar Koskenkorva till frukost. | |
kryddeluntan | 2015-09-16 21:40 | |
![]() | I deras huvuden är de inte rasister temperance, det är vi andra som är knäppa. Hjärntvätt har alltid fungerat på lägre begåvade människor. Undrar hur det kommer sig? | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-09-17 11:40 | |
![]() | Varför har skrock stor betydelse inom t.ex. teatern? Man "får" inte säga tack när någon önskar lycka till. | |
agnez53 | 2015-09-17 12:25 | |
![]() | Ordet rasist är urvattnat och används på ett felaktigt sätt. Jag delar inte SD:s åsikter men kan konstatera faktum. Man ska kalla någon rasist när det är befogat, vilket dessutom ger mer tyngd åt begreppet och inte kan avfärdas med,"det spelar ingen roll hur välgrundat ett påstående är så blir man ändå kallad rasist". | |
yariss | 2015-09-17 12:40 | |
![]() | -Varför används ordet "sjukt" om något som är bra ? Sjuk är väl inte bra !! | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-09-17 12:50 | |
![]() | Haha ja det är ju för att verkligen förstärka betydelsen av något. Som att det är "vansinnigt roligt", för det är ju lika lite "vansinne" som det är sjukt roligt. Jätteliten är ett roligt uttryck också. | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-09-17 12:53 | |
![]() | Jag vill dock gärna, om någon vet, ha svar på min fråga... Varför har skrock stor betydelse inom t.ex. teatern? Man "får" inte säga tack när någon önskar lycka till. | |
kryddeluntan | 2015-09-17 16:36 | |
![]() | För att man är skrockfull, säger du tack, kan det gå illa. Man ska också säga tvi tvi tvi om man ser en svart katt, annars kan man drabbas av olycka. Kan kanske härstamma från tider när man trodde på tomtar och troll, fast jag vet inte. | |
yariss | 2015-09-17 17:41 | |
![]() | Skrock har betydelse för den som tror på det , inte för andra . Det finns ju hur mycket som helst som man "ska " eller "inte ska " . | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-09-17 17:49 | |
![]() | Men just detta med att inte få tacka, det måste ju ha någon "grund" från något. Liksom talet 13 har blivit "olyckstal" p.g.a religiösa historier. Men jag får forska vidare på det. ;) Varför är mat och dieter ett sådant "hett" ämne, som väcker så starka känslor? | |
kryddeluntan | 2015-09-17 18:22 | |
![]() | Mat och dieter försöker att få oss att se ut på ett visst sätt, dvs. det smala idealet. Sen är det hälsotrenden, alla ska tugga maskrosblad och leva hälsosamt. De som mår bra av det, ok för dem. Hur kommer det sig att vi är så lättpåverkade? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-17 18:37 | |
![]() | Kryddeluntan, Vi blir utsatta för påverkan vart vi än vänder oss. Frågan är om vi är lättpåverkade eller om påverkanskraften är så stor att den är omöjlig att stå emot i det långa loppet. Varför är det så svårt att gå under par i golf? | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-09-17 18:49 | |
![]() | Jag tror som totravel angående påverkan. Varför är inte tandvård gratis? | |