Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 300

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lexxie_2016-10-11 00:34
Antal inlägg: 2

Spela med låg ranking?
Jag har varit medlem här några år och har varit aktiv i omgångar. Nu är jag här igen men upplever fortfarande samma problem som har fått mig att tappa suget tidigare gånger.

Jag har svårt att hitta andra som vill spela mot mig, för jag pendlar i ranking kring 800-900. Jag bryr mig inte så mycket om min egen ranking - jag är här för det är roligt att spela - så jag spelar gärna även om mina motspelare har lägre rank än vad jag har. Däremot finns inte överdrivet många som vill spela mot personer med låg ranking. Jag har försökt starta orankade spel men hittar sällan någon som vill spela ändå.

Har ni något tips på hur jag ska göra? Skulle det exempelvis finnas intresse för ett spelrum som bara är avsett för orankade spel, där man kan hitta andra som vill spela bara för att det är roligt?

micro1132016-10-11 00:52
Antal inlägg: 17540

lexxie_

1) Orankade spel går man inte in i -- för de kan vara hur länge som helst och i slutändan inser man att den andra bara dragit ..

2) Jag spelar med lägre rankning .. och då pratar jag om folk med rankning från ett par hundra och uppåt ..

Poängen är inte viktig för mig .. Ibland vill jag bara utmana mig själv och spelar därför med de med lite mindre rank eller högre än mig själv ..
Andra gånger spelar jag oavsett rankning och jag vet att jag kommer att förlora poäng oavsett om jag vinner eller inte ..

3) Jag har många gånger blivit nekad av folk med marginellt mindre rankning eller högre rankning än mig själv .. för de vill spela med högrankade som ger dem bättre poäng ..

Jag gillar när folk ger en motivering, eller bara petar ut en som alternativ .. de värsta är dessa som bara vägrar starta spel, avvisa eller kommentera ..

4) Ett tips som jag har -- och som jag själv ofta nappar på med folk från låg ranking är .. bjud in ..
Du kanske inte får svar många gånger (ibland är jag inte vid datorn och både hög och lågrankade får inget svar) ..
men oftast så antar jag inbjudan om jag ser den -- oavsett rankning på motspelaren .. Jag tror (och hoppas) att många är som mig och dig -- det är kul att spela..

:)

micro1132016-10-11 01:07
Antal inlägg: 17540

Jag kan tillägga att jag oftast spelar i "Grisen" - "böjningslistan" - när jag spelar ..

Jag har barn med dyslexi som i de spelen lärt sig rätt böjning på ord ..

Det är prestige att vara mästare i oböjda ord .. men det är faktiskt mindre påläst än att kunna böja ord korrekt ..

lesjö2016-10-11 08:13
Antal inlägg: 33

Jag nekar aldrig någon, oavsett ranking! :)

volpe1964 - Ej medlem längre2016-10-11 08:19
Antal inlägg: 6106

Spela på mobilen istället och välj slumpad motståndare.

Cooldimee2016-10-11 10:38
Antal inlägg: 83

Upplever samma problem. Jag bryr mig inte alls om ranking utan jag spelar för att det är kul :)

lexxie_2016-10-11 12:08
Antal inlägg: 2

micro113, så tänker jag också. Några hundra upp eller ner i ranking spelar inte så stor roll, men om jag går ner i rank så är det färre och färre som vill möta mig eftersom de själva är rädda för att rasa själva. Tråkigt. Jag bjuder in, men det kan ändå hända att jag sitter en halvtimme utan att hitta en motspelare, även om jag ändrar typ av spel eller frågar i chatten vad folk vill spela. Då tröttnar jag och loggar ut.

Volpe1964, tyvärr kan jag inte spela på min mobil för den suger ... :)

lesjö och cooldimee, kanske ses vi i en match nån gång snart då!

sommarregn2016-10-11 13:31
Antal inlägg: 27

Jag spelar också jättegärna med dig! :-)

kryddeluntan2016-10-11 13:46
Antal inlägg: 12360

Jag spelar på plattan och det spelar ingen roll om motståndaren är hög eller lågrankad.

vassatassar2016-10-11 16:16
Antal inlägg: 204

Tycker det är synd att de förlorar så mycket i ranking även om de vinner. Vinner man tycker jag att man aldrig ska gå back.

SA20122016-10-12 13:58
Antal inlägg: 385

@ Micro113
Orankade spel varar ju bara enligt den tid som spelet är, tex hets eller stress. Du blandade ihop det med Obegränsad.

Remiremi2016-10-24 23:57
Antal inlägg: 22

Även jag ger blanka fan i rating, jag spelar för att det är kul.
Vet inte riktigt vad jag ska göra med ratingen jag har. Skulle kanske vara motiverat att bry sig om rating om den gav rabatt på Ica eller billigare bensin. Eller nåt annat.
Nu är det ju faktiskt bara ett sällskapsspel det här.

Remiremi

Valtiel - Ej medlem längre2016-10-25 00:36
Antal inlägg: 52

"Bara ett sällskapsspel". Ja, för vissa. Vi andra tycker det är kul och utmanande med rating. Det gör en bättre.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?