Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
38
Inloggade78
Mobilspel
Pågående21 683

Forumkategorier

Användare Inlägg  
llvv - Ej medlem längre2016-10-12 23:21
Antal inlägg: 104

Har ni varit el. brukar ni vara Disträ ibland? ;P :)
Hej!
Skulle vara skoj att läsa om ni här på sajten har att dela med er av nåt tokigt/komiskt ni gjort pga. att ni kanske nån ggn. i ert liv,eller kanske rentav fortfarande idag kan vara Disträ av er? :)
Själv har jag tidigare i livet haft perioder då jag kunnat vara ganska så disträ av mig,och gjort heltokiga grejer ;P
Och de uppstod förstår jag pga. att jag speciellt då under den perioden i mitt liv hade extra mkt. att göra och tänka på.Så när jag då skulle göra nåt,så tänkte jag samtidigt på nästa grej jag måste göra osv. Och de var nog orsaken,och är nog säkert också oftast orsaken till varför vissa människor lätt kan bli disträ av sig,och också göra heltokiga/komiska grejer,iaf. så känner jag om de jag gjorde såhär nu i efterhand när jag tänker tillbaka :)

Vid ett tillfälle så skulle jag in och handla lite på macken,tog en matkorg runt armen,gick runt och tog det jag skulle ha,satte upp sakerna på disken och betalade och som kassa biträdet satte i en påse.Sedan gick jag ut från mackenoch upptäcker att jag fortfarande har plastkorgen/matkorgen runt armen och bär min påse med de jag handlat i andra handen! jaja..? ? då känner man sig lagom rolig när man måste in med korgen in i butiken igen ;D

Kommer mera jag har att berätta om ;)
 
Valtiel - Ej medlem längre2016-10-13 03:48
Antal inlägg: 52

Givetvis, alla gör sånt. Jag har dragit SL-kortet mot porten och tagit upp nycklarna vid tunnelbanespärrarna. Råkade snatta en Cola av misstag också, hade den under armen.
 
kryddeluntan2016-10-13 07:11
Antal inlägg: 12360

Alla gör nog sånt. En gång hade jag åkt till 4:e våningen istället för 3:e, där jag bor. Jag fumlar med nyckeln som inte passar och fattar inget, tills jag kom på det.
Tur att gumman som bor där hör dåligt.
 
ttiittii - Ej medlem längre2016-10-13 07:31
Antal inlägg: 37631

Mm,flera gånger i veckan,letar och glömmer.
 
Tindris2016-10-13 08:26
Antal inlägg: 3510

Gudja, ofta man gör konstiga saker när man har annat i tankebanorna.. småbarnsåren när man gick med vagn så stod jag och drog varuvagnen fram & tbx fast jag var ensam och utan barn..
Och då o då som det skrivs här använder man fel kort på fel ställen..
 
SmålandsMira2016-10-13 09:49
Antal inlägg: 22247

Haha, det där minns jag att jag också gjort Tindris, kom på mig själv med att stå och "vagga" några liter mjölk i kundvagnen på Ica under småbarnsåren flera gånger....(Barnen var hemma...)

Har också visat busskortet i kassan på samma Ica. (Funkade inte som betalning konstigt nog.)

För att Inte tala om alla gånger man blandar ihop barnens, mannens och katternas namn.(Killar allihop.) Kan bli lite förvirrade konversationer emellanåt.
 
toonfisken2016-10-13 12:49
Antal inlägg: 726

Absolut , massor med gånger . Det senaste är , satte kaffekannan i kylen tillsammans med mjölken ... Skulle ringa ett viktigt samtal så det blev lite för bråttom .
 
Boel73 - Ej medlem längre2016-10-13 13:31
Antal inlägg: 1980

Jaa, massor av gånger,, sist slängde jag mina goa "jobbmackor" och så följde soppåsen med till jobbet istället!!!
 
Tindris2016-10-13 17:54
Antal inlägg: 3510

(Hihi SmålandsMira, lite charmigt på sitt sätt.. men retligt när man kom på sig *s*...)Jag var nog disträ som barn också, som vana när man skulle hämta posten tog man farsans stora träskor så hälen var i mitten av skon och man fick liksom hålla upp tårna för att klara att gå den där lilla biten... det var inte kul när jag upptäckte i skolan att jag hasade fram i dom..hade gått hela vägen utan att märka det... smög hemåt snabbt igen och hoppades att ingen hann se :-O
 
Tindris2016-10-13 17:57
Antal inlägg: 3510

Sen har jag mer än en gång gått ut från tex dagis el Tandläkaren med såna där blå skoskydd... en gång hamnade jag på bussen innan jag märkte det.. rädd om skorna typ ;)
 
llvv - Ej medlem längre2016-10-13 22:28
Antal inlägg: 104

alltså,,hur skoj somhelst att sitta och läsa era hittils inkomna inlägg :) Riktigt roande,och som det vanligtvis blir är ju ofta nåt komiskt också,som man efteråt får le åt,men såklart många ggr. just i den aktuella stunden då detta sker också,om det nu villsäga inte är `alltför´´ pinsamt ;D `

okej! Då tar jag och berättar om nästa grej jag gjort pga. disträ :)

Jo.. detta är nu säkert nästan 20år sedan nu,men detta glömmer man såklart aldrig ;P
Och det var så att jag var iväg en fredag och storhandlade hem livsmedel och lite andra tillbehör till hemmet,och lade upp allt jag skulle ha på varubandet,betalade,och notan vart dessutom på Hela dryga 2000kr också! Och vad gör jag!? Jo, jag betalade och gick ut utan att packa varorna i påsar,och allt jag handlat och betalat låg kvar på bandet! Jaha!? De första jag berättade om var väl sisådär pinsamt? Men detta slår nog givetvis lite av ett rekord må jag säga!

Jag glömde helt enkelt att ta med mig allt jag handlat och betalat,och fick åter gå in i den dessutom lite större varubutiken och se hur kassabiträdets blickar och givetvis andra som stod där och också uppmärksammat alltihop ;P ,D ;D fyyyy..så skämmigt alltså! Och fick som en liten tröst iaf. efteråt höra att en granne till mig faktiskt gjort ``Presis´´samma sak hör och häpna!? ;D
Men hon hade sina barn med sig sa hon,som då var i runt 10års pldern då,och hon sa till mig att HON helt enkelt `´Vägrade gå in i butiken igen för att hämta varorna på bandet. Så hon skickade in sina barn för att hämta varorna den ggn. Och hon sa att om inte hennes barn gått in och hämtat varorna? Ja..då hade hon faktiskt lämnat varorna därinne som hon dessutom betalt,bara för att då slippa bli till åtlöje ;D ;D Ja..sååå.. Disträ kan man t.o.m. tydligen bli!?? ;D
 
yora - Ej medlem längre2016-10-13 22:55
Antal inlägg: 251

När jag fick cellgifter blev jag så disträ att jag var tvungen att stå bredvid kastrullen hela tiden när jag kokade gröt för att inte glömma den. Lite väl korkad kände jag mig den gången jag efter sådär tjugo minuter började undra varför den aldrig kokade upp och upptäckte att jag inte satt på plattan.....
 
Bitte - Administratör2016-10-13 22:58
Antal inlägg: 23905

Disträ eller stressrelaterade för min del blir det så med saker då jag är stressad


Bitte
 
kryddeluntan2016-10-13 23:30
Antal inlägg: 12360

Min lillasyster, nyinflyttad Kirunabo i storstan, skulle ta t-bana själv till city och shoppa. Hon kom hem och kunde konstatera att alla expediter på HM vid Hötorget såg likadana ut
Hon hade sprungit in och ut genom olika dörrar till samma butik .

En annan gång fick jag leta efter henne på Åhléns, hon hade gått vilse, så jag efterlyste henne.
 
Tindris2016-10-13 23:59
Antal inlägg: 3510

Lagt varor i någon annans vagn när man handlat har man ju gjort några gånger.. retligt ;)

och gått ifrån varorna på bandet har jag med gjort.. mer än 1 gång :-O
 
SmålandsMira2016-10-14 00:13
Antal inlägg: 22247

I tisdags höll jag på att ta en springnota hos tandläkaren. Traskade snabbt och bestämt förbi tandsköterskan som satt redo i receptionen för att ta betalt...Jag hann ända ut innan jag kom på själv vad jag gjort och vände om...Något generad...Synd jag inte bara drog..blev 5000 kronor fattigare på kuppen. :(
 
snurremurre2016-10-14 00:28
Antal inlägg: 402

När det är mycket runtomkring i livet händer det att jag vill ringa ett snabbt samtal innan jag sticker iväg eftersom jag inte vill prata när jag kör. Har inbyggt att alltid ha med vissa saker när jag ska iväg, som nycklar, plånbok och telefonen. Händer ibland då att medan jag pratar i telefonen även letar efter den, för utan den kan jag ju inte åka och är den inte på sin plats i fickan, ja, var är den då??? :P :D
 
Tindris2016-10-14 00:34
Antal inlägg: 3510

Och solglasögonen som sitter på skallen, letar o letar.. och nycklarna som faktiskt är jätteborta...tills man märker att man håller i dom..
 
snurremurre2016-10-14 00:39
Antal inlägg: 402

Jajamän :D
 
llvv - Ej medlem längre2016-10-15 00:45
Antal inlägg: 104

ja,känner igen dedär med att t.ex. söka solglasögonen som man faktiskt redan har dragit upp på huvudet en bit.Och detta är nog säkert en klassiker bland de som vid vissa tillfällen är stressade/disträa och liknande, samt detta med nycklar man kan gå omkring och söka,och somsagt som man redan håller i handen ;)

Ja..nästa grej jag vill berätta om är en grej som jag faktiskt gjort mer än en ggn. vid nåt tillfälle då jag k'ännt mig stressad pga. att jag är på språng till nästa grej som jag måste göra eller hinna iväg till i nåt ärende.Visserligen även detta några år sedan nu,men ändå.
Jo, jag är en kaffemaja och dricker endel kaffe då såattsäga.Och har även hänt att jag är på väg nånstans för att ta bilen,och har hällt upp en kopp kaffe,som jag tänker att jag ska ta med mig och ställa mellan sätera i ett fack som finns där för en mugg,för att då kunna dricka lite kaffe under färden. Men? Har då hänt mer än 1 ggn. att jag då ställt kaffemuggen på biltaket för att lägga in nån grej jag ska ha med mig,eller för att läsa upp bilen.Och vad händer? Jo..jag kör iväg med kaffekoppen på taket ;P

Och detta hände mig även en ggn. när det var -25 grader ute, och då kan nog vemsomhelst förstå vad som kan inträffa när muggen välter och kaffet rinner ner över bilen :P jo..kaffet fryser till is såklart , och ja, detta hände mig och jag fick då en snygg fartrand efter hela ena sidan på bilen av kaffe som frysit till is ;P
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?