Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
38
Inloggade69
Mobilspel
Pågående22 402

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bob1002016-10-14 16:39
Antal inlägg: 854

Ska man inte få andas normalt? Va? Ska man inte få använda läkande läppsalva? Gör JÄÄÄVLITT ONT att ha läppsår (solsprickor, red. anm.). Det finns faktist oxå en anledning till att skäggbeprydda mamseller från gråa städer utan Nobelpris råkar åka fast. Dom har inget att LEVA för och kan chansa. Idealen dör i Putinsk.

Ska man behöva få HELA LIVET förstört för att att nån kemist blandat i SPRUTTIFIERINGSBALSAM i dasspappret?
 
Bob1002016-10-14 16:40
Antal inlägg: 854

Nu skrammlar vi ihop till Sundbys böter!
 
försök då2016-10-14 16:53
Antal inlägg: 5

knappast hela hennes liv som är förstört, hon blir avstäng ett tag sen kan hon ta nya droger och komma tillbaka. heia norje...
 
gubri2016-10-14 17:26
Antal inlägg: 2059

Klart att hon är skyldig. Hon vet att hon ska kolla allt.
 
åskarl2016-10-14 17:35
Antal inlägg: 5826

knutturban: det där va ironiskt va? uthållighetsträning på elitnivå är alltid en balansgång mellan rätta mängder träning och vila. träning bryter ner muskler och vila bygger upp dem igen. lite intag av anabola stereoider medför att t.ex dyrbar träningslägertid kan ägnas mer åt maxträning och inte slösas bort på viloperioder. stereoiderna reparerar musklerna ändå.

och musklerna finns nog där. finns ju en välbekant bild på johaug och björgen i aftonklänningar från nån prisgala. många gymmare som blev avundsjuka på de där bicepsen....
 
knuturban2016-10-14 17:50
Antal inlägg: 3

Ok, Åskarl, jag hade fel..... antagligen
 
ttiittii - Ej medlem längre2016-10-14 18:11
Antal inlägg: 37631

Att ta astma medicin och inte ha astma idiotiskt,behövs så lite för att börja tok skaka.
Det finns tusentals cremer som inte är dopingklassade.
Varför just denna kräm !?
Tyvärr jag tror inte på henne
 
totravel - Ej medlem längre2016-10-14 19:06
Antal inlägg: 4735

Hon har munsår och hennes förmodligen mycket kunnige läkare åker till ett apotek i Italien och köper en förpackning med kräm som tydligt är märkt doping i rött på och ger till henne? Han skiter dessutom i att läsa bipacksedeln som förmodligen finns på engelska även på italienska mediciner och chansar på att allt är ok? Hon är medveten om att hon själv är ansvarig för allt hon stoppar i sig och allt hon använder i vad gäller mediciner men skiter i att kolla upp krämen?

Hon var extremt överlägsen förra året trots att många av de andra åkarna tränar så att de kräks och har full uppbackning både från alla möjliga håll. Hon pinnade på uppför Alpe Cermis med sådan fart att hon tidsmässigt slog alla svenska män och flera av de norska männen i backen. Rena Johan Muhlegg i Salt Lake City.......

Perfekt att ha en hudkräm och en doktor att skylla på när hon åker fast för anabola sterioder.......så att vi alla i evighet kan förbli osäkra om hon var skyldig eller inte.
 
Odygdig2016-10-14 20:40
Antal inlägg: 14

Jag tycker det är fascinerande att folk är så snabba att döma. En utredning kan lätt visa huruvida hennes historia faktiskt är rimlig eller ej.

Jag tycker även det är fascinerande att inte fler toppidrottare åkt dit. Listan på förbjudna preparat är väldigt lång. Inte bara det att de kan finnas med i varierande mängder i olika medicin, har du otur kan du få i dig det via födan också. Sedan som känd idrottare så kanske man är impopulär hos vissa som gillar att förstöra. Dessa personer kan lätt om dom har den avsikten se till att förbjudna preparat hamnar i maten hos idrottarna.

Toppidrottarna är människor, dom gör också misstag. Att man t.ex snabbt smetar på första bästa vid sprickor på läpparna, utan att läsa texten på tuben är absolut ett sådant misstag. Att en läkare en gång i all hast inte tänker på att en simpel salva kan innehålla doping är ett annat sådant.

Flickstackarn var absolut förkrossad. Hon uppfyller ingen bild på något vis av en person som systematiskt dopat sig. Avvakta utredningen.

Det blir så hätskt, så mycket hat, även innan utredningen. Även om hon vore skyldig till systematisk doping(vilket jag ser som ytterst osannolikt) har hon trots allt fuskat i sport för att bli bäst. Hon har inte kastat sten på blåljuspersonal, inte förstört någon annans liv genom att begå inbrott, råna någon eller våldta. Spar ert hat tills det är bevisat, och rikta det åt ett håll där det är befogat.

 
ttiittii - Ej medlem längre2016-10-14 20:48
Antal inlägg: 37631

Hon litade på sin läkare.
Läkaren blundade inte och pekade ut vad han ville ha,så dum kan han inte vara
 
Odygdig2016-10-14 21:03
Antal inlägg: 14

Ttiittii, om han inte kan vara så dum att han gjort ett misstag återstår två alternativ. Han hade för avsikt att sabotera för henne och sätta dit henne(för att sedan själv få skulden). Alternativt, han har systematiskt dopat henne, och nu gjort ett misstag för att dölja att preparatet syns i dopningskontrollen. Kan han vara så dum?
 
totravel - Ej medlem längre2016-10-14 21:10
Antal inlägg: 4735

Odygdig,

Ja, det påminner nästan om hur en vissa människor direkt blir dömda i hatmedia när det dimper ner en våldtäktsanmälan i media. Där avvaktas det inte några utredningar eller domar. "Häng ut dom jävlarna bara!"

Men det är klart; det rör sig inte om rätt sorts människor så det är inte så viktigt.
 
Odygdig2016-10-14 21:44
Antal inlägg: 14

Totravel, jo visst är det sjukt. Våldtäkt är ett av de värsta brotten vi har. En intuitiv extremt stark reaktion och olust i såna fall bör inte vara annat än normalt. Däremot måste man ju såklart även där kunna behålla kylan och avvakta utredning. Doping är ett brott bra många snäpp ner på skalan.

Även om folk ända sedan Sverige öppnade gränsen lite på glänt, och övergreppsvågen började, blivit kuvade av hatmedia är det svårt att förstå. "Ge norska skidstjärnor skit är än så länge okej, men säger ni fel saker om den nya övergreppskulturen är ni rasister och vi kan hänga ut er". Men ändå, det är så otroligt svårt att förstå.
 
Bob1002016-10-14 21:49
Antal inlägg: 854

Rent hiskeliga mängder DOPINGSPRUTT i den tunna hinnan av anabol-steroid-DRÄNKT läppglans!

Hon KANSKE (maaaaaaayyyyyyyyyybeeeee eeeeeeee) blir bättre på att KYSSAS!
 
totravel - Ej medlem längre2016-10-14 21:53
Antal inlägg: 4735

Odygdig,

Jag tror de som offras på "övergreppsvågens" altare ser det på ett diametralt motsatt sätt än du gör.

Om man diskuterar själva uthängningen så är det givetvis värre att bli uthängd för ett grövre brott än för en lindrigare. Konstigt att du verkar tycka tvärtom.
 
totravel - Ej medlem längre2016-10-14 21:56
Antal inlägg: 4735

Odygdig,

Eller tycker du att det är rätt att folk som inte egentligen är inblandade rent personligen i ett grovt brott agerar prima facie bara för att brottet är grovt?
 
Odygdig2016-10-14 22:24
Antal inlägg: 14

Totravel, jag har inte tänkt ingå i en evighetslång off topic-argumentation med dig där du tolkar det jag skriver lite som du vill för att sedan kunna tillskriva mig en åsikt och sedan bemöta det med något helt annat. Så jag gissar att du trollar, och redan har ett koppel "ärkefiender" som till slut tagit illa vid sig av dina argumentationsmetoder och börjat ot-gnabbas med dig. Så bra trollande får man väl ge dig cred för isf ;)

Om du däremot förhåller dig till ämnet, sakfrågor och till vad jag faktiskt säger så kommer jag absolut svara dig. I detta fall Johaug. Jag försöker alltid representera sunt förnuft, såklart även nu gällande henne. Är det något du inte håller med om där är du välkommen att argumentera det vidare i denna tråd, så ska jag försöka svara.
 
totravel - Ej medlem längre2016-10-15 07:24
Antal inlägg: 4735

Odygdig,

Ok
 
totravel - Ej medlem längre2016-10-15 08:37
Antal inlägg: 4735

www.expressen.se/spo...-e n-bluff/

Frågor som jag tycker kräver svar.......
 
totravel - Ej medlem längre2016-10-15 08:39
Antal inlägg: 4735

....och då utan att relativisera dem mot riktiga brott. Therese Johaug har, om hon fälls av granskningen, inte begått något brott. Hon har brutit mot dopningsreglerna.
 
Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?