Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade12
Mobilspel
Pågående22 367

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mormodern492016-10-16 22:12
Antal inlägg: 8333

Tydligen misstänker de att hon kan ha smörjt in andra delar av kroppen oxå av dena salvan . För att bygga upp muskelmassan .
 
Svediska2016-10-17 07:21
Antal inlägg: 53

Givetvis är hon fullständigt medveten om effekten. Givetvis är hon fullständigt på det klara med vad hon använder. Omedelbar avstängning och redovisning av halter etc. ska ske.Tills dess får vi leva med att theres salva finns på allas läppar.
 
eländethär - Ej medlem längre2016-10-17 07:34
Antal inlägg: 67

Kryddeluntan: Ja Det stämmer, hon har haft sina aningar. Reporten Hasse Svens var än mer misstänksam efter fått fram ovanligt höga blodvärden.

www.expressen.se/spo...-f lera-ar/
 
Mormodern492016-10-17 12:28
Antal inlägg: 8333

Hennes läkare har till och med varit anställd på läkemedelsbolaget Pz som tillverkar salvan hon använt , låter mysko allt ihop .
 
Guldplate2016-10-17 13:47
Antal inlägg: 1212

Kanske dags att släppa dopingen fri?

Idag spelar det ju i princip ingen roll om du är ren eller inte. Är du bland de bästa i världen så är du mer eller mindre misstänkt för doping.

Ta 100 meter som exempel. Nio personer har varit under 9:80.

Tyson Gay (dopad)
Tim Montgomery (dopad)
Justin Gatlin (dopad)
Asafa Powell (dopad)
Ben Johnson (dopad)
Nesta Carter (dopad)
Yohan Blake (dopad)
Maurice Green
Usain Bolt

Usain Bolt är då världens i särklass bästa sprinter någonsin, inkl dopade sprinters. Han säger att han står för en ren idrott och vi vill inte heller ifrågasätta om han skulle vara ren. Anledningen är att vi vill att han ska vara det. Vi vill se de fantastiska loppen han springer och vi vill se rekorden slås.

Skulle han ta en sårsalva som är dopingklassad så finns det många som skulle kämpa för att bevisa hans oskuld.

Samtidigt. 7 av 9 sprinters under 9:80 har varit dopade och han krossar dom alla.
 
Mormodern492016-10-17 19:51
Antal inlägg: 8333

Det börjar mer ock mer otroligt att hon inte har vetat om vad krämen innehöll när hon fått tuben + kartong av läkaren , sedan ha slängt kartongen säger hon ju sig ha gjort enligt hennes advokat . Mysko.
 
ttiittii - Ej medlem längre2016-10-17 23:31
Antal inlägg: 37631

Vad heter krämen och vad innehåller den.att smörja en läpp som har sår !? Nä det skulle inte jag göra.
Jag tror inte på den här tjejen inte ett dugg faktiskt.
Jag tror inte på att läkaren gjort en blunder med krämen.
Dom kan ha gjort det i samförstånd för att söka något annat.
Ponera att hon smörja på 3 cm av läppen.det sitter inte länge fören den är borta och det är på en liten liten yta och kan inte vara mer en spår av.
Är det mer en spår av är det helt klart fusk.
En läkare som gjort fel tror....knappast
 
Guldplate2016-10-17 23:54
Antal inlägg: 1212

Att slänga en kartong till en tub salva mot sår tycker jag inte är speciellt konstigt. Jag spar aldrig på dom. De är ju ganska onödiga när man väl har plockat ur tuben och börjat använda sig av den
 
Mormodern492016-10-18 00:09
Antal inlägg: 8333

Ja , men att inte se varningen på kartongen innan den slängs är ju lite konstigt , det är ju inte en liten röd cirkel precis
 
Guldplate2016-10-18 00:35
Antal inlägg: 1212

Har hon fått kartongen borde hon ha sett varningen på den. Den är visst ganska synlig.

Tyvärr tillhör jag mer och mer skeptikerna till den mesta av denna typen av idrott. Visst finns det dom som är helt rena men det blir bara svårare och svårare att komma upp i yttersta eliten om man inte tänjer på gränserna för det tillåtna.

Ta min lista ovanför. 7 av de 9 snabbaste hundrameterslöparna har tagits för doping. Den snabbaste av alla anses vara helt ren. Hade inte de dopade funnits så hade han ansetts mer misstänkt. Han krossar ju alla oavsett om de är rena eller inte.
 
Eurobonus2016-10-18 06:36
Antal inlägg: 98

Hon var ju fulltankad med doping redan innan detta och köpte medveten dopingbalsamet för att försöka gömma sig bakom det, som den söta, oskyldiga lusekoftenorska alla tycker att hon är ^^....En dålig plan som misslyckades och genomskådades på en gång. En gång norrman alltid norrman.
 
Skedvi2016-10-18 12:19
Antal inlägg: 190

Man ska nog vänta till alla prover är tagna. Sen tycker jag att har man ett otillåtet ämne i kroppen så borde man automatiskt bli avstängd 3mån oavsett hur man fått i sig det.
Känns med rätt sjukt att friska åkare tar astmamedicin eller att NHLspelare tar pollenmedicin när dom inte har allergi som t.ex Bäckström.
 
Bobin522016-10-18 14:00
Antal inlägg: 5

Jag anser att de är doppade de är väll läskunnig varnig stod på förpackningen och astmamedecin behöver men inte inta om man är frisk så jag tycker att de ska bli avstängda. Om de hade kommit från något av de gamla Sovjetstaterna så skulle ingen komma på iden att försvara dom.
 
Mormodern492016-10-19 14:52
Antal inlägg: 8333

Nej hon skall inte frias , nu först är hon avstängd i 2 mån . Sedan får vi se vad den andra domen blir i November .
 
magnusito2016-10-19 18:38
Antal inlägg: 4866

Det är så j...a tråkigt det här. Hade sett fram emot att se Stina Nilsson ta ett kliv till och utmana samt en Kalla som kommer igen. Att de inte får mäta sig mot Johaug är så trist.
Men som norskorna åkte förra säsongen så var det något som inte stämde. Johaug åkte helt utan svackor. Misstänkt var det och jag tror inte det gått rätt till.

Jag önskar, önskar att de inte fuskar systematiskt. Verkligen!
 
Bob1002016-10-19 21:47
Antal inlägg: 854

Oj, jag är FYRA (4) minuter före de andra! Jag tror jag ska slå till på en tub läppsårssalva. I Italien!!
 
Challe_B - Ej medlem längre2016-10-20 17:46
Antal inlägg: 5853

Till hennes försvar så är det ju märkligt att ordet "doping" är överkryssat. Det skulle kunna tolkas som att det inte är doping. En varningstriangel där det helt enkelt står "doping" hade varit lite tydligare. Fast å andra sidan borde hon hålla sig borta från allt där ordet "doping" är synligt.
 
magnusito2016-10-20 19:19
Antal inlägg: 4866

Läkare hävdar ju nu att den där salvan verkligen inte är något att ha på läpparna. Den här historien blir bara mer och mer misstänkt.
 
Mormodern492016-10-20 19:24
Antal inlägg: 8333

Nej Det stämmer ! Man har så tunn hud på läpparna , därför inte lämplig . Alltså har hon haft den till kroppen kanske
 
magnusito2016-10-20 20:36
Antal inlägg: 4866

Ikväll på Opinion i SVT2 kommer Norges frågan att diskuteras och Norges förbundsordf eller någon i ledningen kommer vara med.
Måste ses!
 
Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?