Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade40
Mobilspel
Pågående21 666

Forumkategorier

Användare Inlägg  
blankomblank2017-06-27 10:01
Antal inlägg: 1403

Vilka är dina fördomar om mig?
Det är ju ofta så att främmande människor tror sig veta så mycket om ens privatliv, åsikter och värderingar efter bara någon rad eller värre utifrån hur jag ser ut.
Så nu ska vi göra ett experiment.
Skriv era fördomar om personen över så får vi se hur mycket som stämmer.
Gradera bedömningen i
Stämmer inte alls
stämmer lite
stämmer bra
stämmer mycket bra

Vi börjar med mig. Vad har jag ex för familj, relation, politisk inställning, arbete, intressen mm
Vilka signaler sänder jag ut?
 
wildman2017-06-27 10:39
Antal inlägg: 3852

Oj, bara utifrån en bild, dessutom liten och lågupplöst. Men ok, vi kör. ... Du har en sambo och ett barn. Du bor i en lägenhet i en mellanstor svensk stad. Du är politiskt intresserad, kanske tom politiskt engagerad, jag gissar att du ligger till lite vänster. Kultur är viktigt för dig. Du jobbar som journalist eller någon form av kommunikatör. Så :-)
 
Tindris2017-06-27 11:04
Antal inlägg: 3510

Wildman

Familj: 2 barn i tonåren
Relation: Särbo
Politik: Höger
Arbete: Målare eller snickare
Intressen: Fiske
Musik: Rock´n roll

Något rätt? 8-)
 
blankomblank2017-06-27 11:28
Antal inlägg: 1403

wildman
kultur är viktigt och jag är politiskt intresserad, allt annat är långt ifrån.

Tindris
Du har tre barn, skulle gärna bo på landet och har ganska traditionella värderingar. Socialdemokrat och singel/skild. Har pluggat på högskolan och jobbar på kontor. Du shoppar på Coop och cyklar till jobbet
 
blankomblank2017-06-27 11:30
Antal inlägg: 1403

Wildman
Du är snickare och centerpartist. Gillar öl och rock och bor i en småstad i södra Sverige....Södermanland.. ?.
Du har hund och 2 barn i 8-12årsåldern.
Du har ett rikt fritidsliv
 
wildman2017-06-27 11:48
Antal inlägg: 3852

Antingen har jag hängt för mycket här så ni vet en del... :-)
Tindris... 2 barn, halvrätt i ålder. Fel relation, halvrätt politiskt. Arbete, *not even close* ;-) Intressen, fiske finns där även om det inte längre är så dominerande. Musik är fel... Elektronisk dansmusik i första hand :-)

Blankomblank Inte rätt yrke, inte rätt politik även om det inte är så långt bort heller. Småstad södra Sverige är rätt, men du får bege dig till Skåne :-) (Är dock importerad 08...) 2 barn korrekt, men bara 1 rätt i ålder. Har hund. Och absolut ett rikt fritidsliv :-)

Noterar särskilt att jag verkar ge ett visst intryck arbetsmässigt som inte alls stämmer (Förutom att jag är hobbysnickare hemma möjligen)
 
wildman2017-06-27 11:51
Antal inlägg: 3852

Tindris... Även här tror jag inte vi har en storstadsmänniska. Men ingen bondmora heller... Du har 2 barn i småbarnsålder. Du jobbar som lärare. Miljö är din grej.
Du är sambo, men inte gift, för du tror inte på giftermål som institution. På fritiden odlar du gärna i din trädgård :-)

 
wildman2017-06-27 11:52
Antal inlägg: 3852

Och fö så dricker jag inte öl heller ;-)
 
blankomblank2017-06-27 12:01
Antal inlägg: 1403

Märkligt att vi båda såg snickare. Jag såg inte att hon skrivit det förrän nu. :-D

 
wildman2017-06-27 12:02
Antal inlägg: 3852

Det är väl det som kallas fördomar :p
 
wildman2017-06-27 12:03
Antal inlägg: 3852

(Jag är IT chef by the way....)
 
Der Eimer - Ej medlem längre2017-06-27 12:24
Antal inlägg: 383

Det här var så kul att jag måste ladda upp en bild... Återkommer!
 
Tindris2017-06-27 12:37
Antal inlägg: 3510

Hihi det här var kul =)

Blankomblank, gud vad rätt du hade känner vi varandra? haha
Du har fel på cyklingen och COOP .. (och är väldigt osäker politiskt, velar som bara den)

Wildman, du har också så rätt, förutom antal barn och ålder..vad läskigt :-O

Jobb är inte rätt heller.. om jag fick backa bandet så borde jag jobbat inom rättsväsendet =)


 
Der Eimer - Ej medlem längre2017-06-27 15:49
Antal inlägg: 383

Tindris bor i en småstad där hon jobbar med något knutet till vård. Kanske på ett Apotek? Tindris gillar sitt jobb, men ibland blir det lite mycket med både kunder och kollegor som tjattrar. Integritet och lugn och ro är viktigt. För att koppla av från tjattret läser hon böcker och ägnar sig åt olika ordspel. Betapet är favoriten, men såväl korsord som Wordfeud går också an.

Tindris tycker inte om när det blir för mycket lull-lull i matlagningen. Det ska vara rejäla, lättlagade men välsmakande rätter. För närvarande är det thaimat som gäller, och Tidris brukar köpa på sig några extra burkar kokosmjölk när hon är i affären.

Tindris har på senare år upptäckt hur bra det är med Stavgång. Ibland tar hon en sväng själv, ibland med sina vänner. Hon föredrar egentligen att gå själv, eftersom hennes vänner är väldigt skvallriga. Tindris har aldrig riktigt gillat skvaller.

Tindris tycker om att se minst en nyhetssändning om dagen, och hon gillar att se Wallander på TV. Hon har sällar ro att se mer än en film i veckan, och TV-serier följer hon sällan. Det finns helt enkelt inte tid till det.

En hel del tid går åt till att serva barnen, som ännu inte flyttat ut. Skjutsa till träningar och matcher etc. Detta är förvisso något som Tindris gillar, då hon är väldigt familjeorienterad, men ibland sjunker hon ner i hamocken med ett glas rosé och en bok. Gärna en biografi, eller kanske något mer lättläst (här tycker Tindris att Kepler är lagom bra) bara för att slappa. Kanske katten stryker förbi och säger hej. Då trivs Tindris som allra bäst!
 
Der Eimer - Ej medlem längre2017-06-27 16:13
Antal inlägg: 383

Wildman är som både namnet och bildbakgrunden antyder en utomhusmänniska. Då han jobbar inomhus med datorer (som han redan avslöjat) innebär det tvära kast. Sätter upp en linuxserver på dagen, murar en grill på kvällen. Planerar redan nästa lite längre tur. Den här gången ska han paddla kajak. Drömmen är att fotvandra två veckor i Alaska.

Tvära kast kategoriserar Wildman även på andra sätt. Han har inga som helst problem med att ge sig in i något helt obekant. "Kan man redan något är det roligare att lära sig något nytt" är hans melodi. Det har gjort att garaget är fullt av prylar som han behövde i sina tidigare projekt, men som nu bara står och samlar damm. Bland dessa prylar hittar vi bland annat längdskidor (Vasaloppet - Check), en racercykel (Vätternrundan - Check) och en golfset som inte använts på 15 år.

Mat ska lagas från grunden, anser Wildman. Halvfabrikat gör honom butter. Även här är han binär. Antingen lagar man rejäl mat själv, gärna en gryta som tar 4 timmar, eller så köper man hämtmat.

Wildman har en riktigt fräsig TV, en bra stereo, och en egen server i hemmet där han digitaliserat all musik och kan spela upp den med ett enkelt tryck på fjärrkontrollen. Hans favoritfilm är Apocalypse Now.

Wildman läser inte så mycket. Det är helt enkelt inget han prioriterar. Det blir max 5-6 böcker om året (förutom de han måste läsa i jobbet och som är relaterade till datorer). När han läser något blir det oftast en faktabok, gärna relaterad till någon av hans friluftsaktiviteter.

Wildman är övertygad om att han skulle vinna Robinson om han ställde upp. Han har haft lite krångel med ett knä sedan de åren han försökte springa maraton, men det hindrar honom inte från att lira korpfotboll. Där är han den som får saker att hända. Han sätter ihop laget, kallar till träningar, och sköter administrationen mot det lokala korpförbundet. Det blir ofta så, att Wildman tar på sig saker.
 
Dannjol792017-06-30 00:42
Antal inlägg: 76

Der Eimer finns inte på riktigt för ingen människa orkar skriva all den texten😄

Kul läsning👍
 
blankomblank2017-07-08 14:09
Antal inlägg: 1403

Der Eimer
Du jobbar på kontor definitivt. Eftersom du tyckte det här var kul så antar jag att ditt jobb är tråkigt....konsult, IT eller försäkringskassan (take your pick)
För att kompensera ditt trista jobb som du har studieskulder för så har du en annorlunda hobby typ paragliding eller dykning.
Du velar politiskt men överväger innerst inne på att rösta på SD fast inte berätta för nån.
Du har ett teknikintresse men är minimalist i övrigt.
Nyfiken och öppen, men i slutändan vinner alldagliga beslut och trygga val
 
kryddeluntan2017-07-08 14:56
Antal inlägg: 12360

Blankomblank

Definitivt en kvinna mitt i karriären. Hon har ett toppjobb i ett internationellt högteknologiskt företag där hon är VD. Hon älskar sitt jobb och den makten hon har.

Sin lilla fritid älskar hon att resa till alla modehus och shoppa loss. Hon har en dyr smak och lider inte av några som helst ekonomiska problem.

Sambo och barn får vänta ett tag. Hon har en liten pudel som har en egen hundvakt. Oj, jag höll på att glömma de anställda som underlättar hennes liv, nämligen trädgårdsmästare, kock och städerska, samt privatsekreterare.
 
Fesebengt22017-07-09 06:36
Antal inlägg: 1570

Kryddeluntan är född i vågens tecken. Är en nyligen (inom 5år) pensionerad mormor eller farmor eller bådadera. Hon har fler än två barn och bor med sin make lantligt men fortfarande centralt. Som husdjur har hon en Olm som hon tycker mycket om. Som yrke arbetade hon inom kommun, skola eller sjukvård.
 
kryddeluntan2017-07-09 08:12
Antal inlägg: 12360

Ha ha Fesebengt2, mitt i prick. Min lilla Olm mår alldeles utmärkt :-)
 
Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?