Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade12
Mobilspel
Pågående21 698

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lovesun2019-05-24 15:45
Antal inlägg: 1285

CiCm, det var inte kommunen som föreslog nåt
 
CiCm - Ej medlem längre2019-05-24 15:47
Antal inlägg: 325

Aha! Sorry, har lite ont i huvudet så min läsförståelse verkar vara nedsatt.

Men ändå, buskar? Ska man planera buskar och träd runt planen, eller där dom spelar?
 
lovesun2019-05-24 15:51
Antal inlägg: 1285

Där dom står och spelar boll när den hamnar på tomten....det är ju ingen fotbollsplan där.
 
lovesun2019-05-24 15:53
Antal inlägg: 1285

Vem vill stå i buskar och spela? Därav bra idé ju
 
markoolio5 - Ej medlem längre2019-05-24 15:53
Antal inlägg: 1825

Träd eller buske hjälper så till den grad att de ”förstör” den öppna yta som används som fotbollsplan. Således minskar intresset att spela fotboll där.

Helt rätt lovesun. CiCm, du hastar igenom rätt mycket i mina inlägg utan att läsa vad det egentligen står. ”Hänt förut” är veckans underdrift ... Och jag HAR ju sagt till, fast nu är det nya ungar.
 
CiCm - Ej medlem längre2019-05-24 16:09
Antal inlägg: 325

Jag bad ju om ursäkt för det efter att jag själv noterat min bristande läsförståelse. Det tar jag gärna ansvar för. Jag missförstår dig inte med flit, och många gånger kan jag hålla med dig i olika diskussionstradådar.

Allt annat jag skrev står jag för. Jag tycker det är bättre att säga till direkt om man anser att någon gör fel. Jag har väl ändå rätt till min åsikt, och detta är ett diskussionsforum. Diskussioner handlar inte enbart om ryggdunk och att stryka medhårs. Du frågade om du hade blivit en gubbe, och just den frågeställningen i sig bjuder ju ändå in till diskussion och ger utrymme till olika åsikter och tolkningar i frågan.


Alla kan missförstå saker och tolka fel, därför ställde jag frågorna i inläggen ovan för att reda ut hur du egentligen menar. Du jobbar ju ändå som lärare, så du borde vara van vid sånt tänker jag. Men hädanefter ska jag läsa mer noga :)
 
CiCm - Ej medlem längre2019-05-24 16:13
Antal inlägg: 325

Ja, du har sagt till förut och de ungar du redan sagt åt borde inte göra om det. Men nu var det nya ungar, och jag tycker det känns lite förstorat och onödigt när du börjar prata om att tillrättavisa just dessa ungar nästa termin, när du lika gärna hade kunnat sagt åt dem på en gång. Eller har jag misstolkat det med?
 
CiCm - Ej medlem längre2019-05-24 16:16
Antal inlägg: 325

Nu lämnar jag diskussionen. Men jag hoppas att du får bukt med problemet, och att kommunen löser problemet så du slipper lägga energi på detta. Slutligen tycker jag man kan fråga sig varför de inte spelar på en riktig fotbollsplan, har ni inga såna där ni bor?
 
markoolio5 - Ej medlem längre2019-05-24 16:59
Antal inlägg: 1825

Min vän, det blev missförstånd igen då båda av dina sista inlägg ifrågasätter sådant som jag tror att jag redan besvarat. Men jag tackar för ett fint pm som jag också hoppas att jag besvarat på ett värdigt sätt. Ha en bäst helg!
 
FirstLady - Ej medlem längre2019-05-24 17:05
Antal inlägg: 31

Ditt mail till kommunen gjorde dej definitivt till en gubbe hehe =p
Skämt åsido. Lycka till!
 
markoolio5 - Ej medlem längre2019-05-24 17:09
Antal inlägg: 1825

Jag tror att jag föddes som gubbe.
 
CiCm - Ej medlem längre2019-05-24 17:13
Antal inlägg: 325

Bebisar ser ju faktiskt lite ut som åldringar, så det finns nog en sanning i det.

Sen finns det ju äldre människor som är hur chill som helst!
 
markoolio5 - Ej medlem längre2019-05-24 17:22
Antal inlägg: 1825

:p
 
Thom102019-05-24 17:51
Antal inlägg: 9

Riv staketet så blir det lättare att hämta bollen! Utmana grabbarna på fotbollsmatch istället för att sura över "mitt och ditt"... det är ju ändå bara gräs... och en boll...
 
markoolio5 - Ej medlem längre2019-05-24 18:08
Antal inlägg: 1825

Vill inte förlora. Jag är gubben som sparkar upp grästuvor för att jag missar bollen.
 
MicÅsa2019-05-24 23:11
Antal inlägg: 2

Ta fast bollen ock gör ett litet hål iden ock fyll den med cement ock låt det stelna så sätter du bollen när den torkat på allmänningen. Så slipper du bollen. Kommer det in någon fler boll ändå så gör samma sak med den!.
 
ttiittii - Ej medlem längre2019-05-25 09:07
Antal inlägg: 37631

Man kan få betala ett högt pris när det gäller att säga till ungar.
Det kan bli 3 års helvette.
Bara säger
 
ttiittii - Ej medlem längre2019-05-25 09:08
Antal inlägg: 37631

Att göra hål i bollar var ett dumt förslag om man inte vill starta ett krig.
 
Glenn Skifs2019-05-25 09:39
Antal inlägg: 932

Det är knappt man vågar säga det men Glenn Skifs var en mycket lovande fotbollsspelare som barn. Jag och mina kompisar brukade spela på en allmänning, ungefär en sådan som du verkar ha utanför ditt hus, Markoolio. Givetvis bodde det en gubbe bakom en stor häck alldeles intill. Vi försökte se till att bollen aldrig hamnade på hans tomt. Han hette för övrigt Stenman. Att Stenman var gubbe var inget konstigt. Han var runt 40 vilket är galet mycket när man är 10 bast. Han hade dessutom hus, en fru man aldrig såg röken av och en stor schäferhund. Vi var skiträdda för Stenman. Det var en gubbe med pondus.

En gång singlade bollen ner bakom Stenmans höga, tjocka oxelhäck. Vi kunde inte se in i trädgården men vi kunde tydligt höra hur hunden kalasade på vår boll. Givetvis började vi tjafsa om vem som skulle hämta bollen. ”Det var du som sköt, hämta den!” ”Det är din boll, hämta den” ”Jag sköt la inte...”.

Då flög bollen över häcken igen och landade framför våra fötter. Paff och våt av hundsaliv. Ingen mer fotboll den dagen.

Nästa dag var vi tillbaka med en ny boll. Men vi utvecklade vårt passningsspel och aktade oss väldigt noga för att Stenmans trädgård.

Vi blev bättre fotbollsspelare, Stenman fick vara ifred och han blev en legend i området. En gubbe med respekt. Den enda som förmodligen var missnöjd var väl hunden som aldrig fick tugga boll igen.

Markoolioo, här har du en utsträckt hand. Om du är gubbe eller inte spelar ingen roll. Fortsätt vara den du är.
 
markoolio5 - Ej medlem längre2019-05-26 05:50
Antal inlägg: 1825

Tack Glenn, sträcker ut min hand tillbaka!
 
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?