Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade36
Mobilspel
Pågående21 687

Forumkategorier

Användare Inlägg  
CiCm - Ej medlem längre2019-05-26 15:25
Antal inlägg: 325

Jag har fan blivit tant. Ringde på hos tonårsgrannarna som spelade alldeles för hög musik. Och för ett tag sen fick jag spunk när några tonåringar härjade utanför fönstret mitt i natten, så jag ställde mig halvnaken i fönstret och skrek åt dem att hålla käft. Till mitt förvar var dock klockan 3 på morgonen, men ändå.

Det värsta är att jag var exakt likadan själv i tonåren. När jag var 18 år bodde jag och min dåvarande kille, samt hans bror, granne med en 30-årig tjej som alltid klagade på oss när vi hade fest eller spelade hög musik. Minns att jag tyckte hon var sjukt tråkig och stel, och att jag tänkte att jag aldrig skulle bli sådär själv när jag blev äldre. Men nu är jag här själv. Touche!
 
markoolio5 - Ej medlem längre2019-05-26 19:46
Antal inlägg: 1825

Precis, touché. Men vi båda inser nog att vi inte var guds bästa barn i barndomen och tonåren vi heller; det är åtminstone för egen del många saker jag skulle gjort annorlunda om jag haft den erfarenhet och det förnuft jag har som vuxen. Rätt mycket onödigt man gjorde, vare sig det åsamkade skada eller inte. Nä, nu har jag bestämt mig. Tänker vara gubbe fram till pension. Därefter vet jag inte vad jag ska kalla mig … men hittar nog nåt latinskt namn från kritaperioden.
 
har1liten - Ej medlem längre2019-06-01 04:00
Antal inlägg: 1906

Gubbe har du inte blivit men du har blivit konstig.
 
markoolio5 - Ej medlem längre2019-06-03 22:04
Antal inlägg: 1825

Mnja, haren … du vet ju inte hur jag var förut, alltså kan du inte dra en slutsats om att jag "blivit" konstig - jag kan ju ha varit konstig hela mitt liv (en högst sannolik teori om jag utgår från egen beprövad erfarenhet). Men gubbe är svårt att vara från födseln.
 
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?