Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
55
Inloggade92
Mobilspel
Pågående21 653

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mona1972 - Ej medlem längre2022-06-10 12:34
Antal inlägg: 790

Har du någonsin varit...
Har du någonsin varit tvungen att motvilligt avsluta en bra vänskap för att den personen gjorde något oförlåtligt?
 
gubri2022-06-10 12:45
Antal inlägg: 2059

Ja tyvärr. Falskhet och lögner klarar jag inte.
 
Vinterman2022-06-10 21:49
Antal inlägg: 39

Ja det har jag.. man kan säga att kniven i ryggen sitter fortfarande kvar
 
Muren802022-06-10 22:10
Antal inlägg: 53

Absolut. Det är en del av livet. Motgångar som ger styrka.
 
Mollee32022-06-10 22:24
Antal inlägg: 1542

Ja. Gav dock personen ett flertal chanser till att be om ursäkt och prata ut om det. Alla förtjänar en andra chans. Min utsträckta hand togs dock ej emot, så jag bestämde mig tillslut för att kapa kontakten helt för att inte gå sönder som människa. Det här var för snart 10 år sedan, så jag hade eventuellt tänkt och agerat helt annorlunda idag... Kanske hade jag inte kapat kontakten lika fort, utan ansträngt mig mer för att försöka förstå personen bättre och varför hen betedde sig så otroligt illa. Jag vet att personen ifråga tillslut blev rätt ensam och förlorade kontakten med många av sina vänner, så jag tänker mig att hen måste ha mått otroligt dåligt under den här perioden och TT hen nog var självdestruktiv. Det är väldigt sorgligt och idag kan jag känna dåligt samvete över att jag inte tänkte på det sättet när det väl begav sig och förstod att det var ett rop på hjälp. Idag är min förhoppning att personen ifråga mår bra och inte känner sig bitter över det som varit.
 
Mollee32022-06-10 22:29
Antal inlägg: 1542

Tyvärr gör vänner sårande saker ibland som gör att man tappar förtroendet. Ibland sker detta utan att personen egentligen menar något illa. Oftast går det att förlåta en del handlingar, även om man är otroligt sårad eller inte förstår varför. Det kan ta tid att bygga upp vänskapen igen och man kanske inte lita lika mycket på personen som innan. Man får välja sina strider och försöka se den andras perspektiv så gott man bara kan. Ibland går det att förlåta, ibland inte
 
HeavyLight2022-06-13 23:43
Antal inlägg: 437

Nej det har aldrig hänt, men saker har hänt där jag känt att jag förväntar mig ett förlåt och det har jag fått. Och då har jag förlåtit.
 
lolololololo2022-06-14 18:44
Antal inlägg: 3418

Inte med vänner men med släktingar. Släkten är ju, som bekant, värst...
 
tysken692022-06-18 12:07
Antal inlägg: 1590

Ja tyvärr. Men det var på grund av sjukdom:(
 
pottknyckare2023-01-31 22:20
Antal inlägg: 253

Ja, jag bröt med min mamma efter en miserabel barndom. Det var inte lätt, men helt rätt beslut.
 
sus502023-02-07 16:28
Antal inlägg: 1477

Har brutit med mina syskon då det absolut inte går att lita på dom
 
pottknyckare2023-02-18 22:43
Antal inlägg: 253

Ja, en fd vän. Jag bröt pga att hon hängde ut min exman på internet för ett brott hon TRODDE han begått. Han hade begått det och jag visste det, men hon la till några andra brott i bara farten som gjorde att folk kastade ägg på MITT hus, busringde till MIG och trakasserade mig och mina barn. Orsaken till att alla gav sig på mig var att exmannen satt ju i fängelse så de kom inte åt honom.... Droppen var när hon skickade runt mitt mobilnummer till halva stan och skickade ner sin halvkriminella pojkvän att följa efter min son på cykel och fråga honom var hans pappa var, hur det kändes att vara barn till en idiot mm. Sonen var 11 år vid tillfället och blev jätteledsen och rädd för att svara i telefon. FOlk ringde honom och skrek att han var en fitta, mongo, att han skulle hänga sig pga sin "jävla pappa". Allt hände för att hon la ut mitt hemliga telefonnummer. Jag kommer aldrig förlåta henne för det hon gjorde.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?