Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 205

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bao2007-03-13 00:46
Antal inlägg: 382

Berättelser från barn o barndom
Okej, jag får väl bidra till den teologiska debatten då som pågår i forumet. :-)

Jag läste barnhistorier på ett internationellt kampsportsforum. Det vore kul om de som har ungar kunde på samma sätt här berätta om sina minnen från sina barn eller om folk har roliga historier från sin egen barndom.

Den här episoden utspelades efter det att ett barn hade spenderat helgen hos sin mormor där han fick förklarat för sig att Gud bor i hjärtat!

Son: Mom, did you know God lives in your heart?
Wife: OK, sweetie, come sit with me.
Son: He lives in your heart, but there's blood in your heart too.
Wife: OK.
Son: It drips on him!
Wife: Um...
Son: Why does he live there? That's gross.
Son: God's a messy guy!

.................

(Hmm, jag hade för mig att det fanns en liknande tråd, men jag fann ingen vid sökning :/ )

Vigdir2007-03-13 16:16
Antal inlägg: 3722

En liten dialog som utspann sig hemma i köket i höstas, när min tvååring var arg på en dum mamma som inte ville ha barn i famnen samtdigt som hon stekte kött. Det finns mycket att skrika för om man vill skrika...

Mamma: Är du arg?
Dotter: Näääää! (ilsket)
Mamma: Varför skriker du då?
Dotter: Ast! (Sitter fast)
Mamma: Sitter du fast?
Dotter: Jaa! (småsnyftande)
Mamma: Vad är det som sitter fast?
Dotter: Åij! (Håret)
Mamma: Sitter håret fast?
Dotter: Jaa (mycket sorglig suck)
Mamma: Var sitter håret fast?
Dotter: Hue (ännu sorgligare)
Mamma: Skriker du för att håret sitter fast på huvudet?
Dotter: JAAAA!!!! (Äntligen förstår mamma!)
Mamma: Ojojoj, stackars stackars dig!
Dotter: Jaaa! (småsnyftande och litet uppgivet)

grönöga - Ej medlem längre2007-03-13 16:22
Antal inlägg: 5570

*asg*

mamman - Ej medlem längre2007-03-13 18:37
Antal inlägg: 6379

HAHAHA!!! DEN var bra!!!!!

levakdörB2007-03-13 20:44
Antal inlägg: 1471

hahaha

Forticert2007-03-13 20:59
Antal inlägg: 271

Det kanske var den här tråden du letade efter:
www.betapet.com/inde...am p;page=0

Bao2007-03-14 00:05
Antal inlägg: 382

aha, jo ,det var nog den jag var ute efter. Attans då :(
Nåja, tack för påminnelsen.

vulcan2007-03-15 17:17
Antal inlägg: 7666

Mina söner (5 och 7 år) filosoferade nyss i bilen på väg hem från affären kring det även för oss vuxna så svårgripbara begreppet "oändlighet". De har lite olika personlighet vilket märks i detta lilla replikskifte.

...

7-årig son: Tänk när man är oändligt gammal! (eftertänksamt och fundersamt)
5-årig son: Ja! Då är man redan helt rutten! (helt osentimentalt)

pilutta-dej2007-03-15 17:28
Antal inlägg: 1689

Underbart vulcan!

-JK-2007-04-10 23:22
Antal inlägg: 409

Familjen satt i soffan o såg House ikväll och dottern frågade:
- Varför har vi hår på kroppen?
- För att det är en rest från när vi var apor, svarade jag lite frånvarade, och fortsatte:
- ... och mamma har ganska mycket hår på benen (här klappar min son mig på vaderna och hm:ar)... men pappa har mest.
- Ja och det beror på att pappa varit apa längst, kommer det från sonen.

Magusta2007-04-10 23:27
Antal inlägg: 246

Hahaha...asgarv!!

sarlina2007-04-10 23:34
Antal inlägg: 1035

Min pappa var i allt en synnerligen ordentlig man med välskötta tänder men han hade en last - han tog oresonligt mycket apelsinmarmelad påsitt rostade bröd till frukost.
Barnbarn 1, 5 år till sin syster med hes teaterviskning: "Titta så mycket marmelad morfar tar!" Barnbarn 2, snusförnuftig storasyster 7 år: "Det gör inget vet du, gamla människor har ändå inga tänder."

grönöga - Ej medlem längre2007-04-10 23:48

Den nyseparerade mamman har en vän (potentiell ny pojkvän) på besök.
Han sover i hennes sovrum, hon tillsammans med sina döttrar (4 & 5 år) i deras rum. På morgonen säger hon till flickorna att de inte får öppna dörren och störa, för att hon har en vän som sover över.
Nyfikna som barn är undrar dom vem det är, och mamman berättar lite om honom och även hans namn.
En liten stund senare ringer barnens far och när 5 åringen tar luren kommer en snabb mening utan paus för inandning - Hej pappa vet du mamma har gömt en pojke på sitt rum....

sarlina2007-04-10 23:54
Antal inlägg: 1035

Mottagning, liten flicka 5 år med pappa på besök. inget allvarligt, stillsamt samtal, skriva lite recept på någon verkningslös hostmedicin när den lilla flickan dröjande säger: "Du är väldigt tjock...." Hennes pappa börjar vrida sig som en mask på krogen och utstöter små blandat ursäktande och nedhyssjande ljud men barnet låter sig inte nedslås. " Jag har sett dig för, på badstranden i Sanna.Du är jättetjock" Jag : "Ja det kan väl hända att jag är lite knubbig, kanske till och med lite tjock, det blir lätt så när man blir äldre" Barnet: "Jag såg när du badade, du var jättetjock och jag var säker på att du skulle drunkna." Pappan är vid det här klaget i totalt upplösningstillstånd och kräver närmast hjälp ut från mottagningen. Men jag hade fått mig en läxa, det är en sak att man vet med sig att man har några onödig bilringar, en helt annan att små barn sitter på stranden när men badar och oroar sig för att den fete farbrodern ömkligen skall dras ner av fläskmassorna och gjuta drunkningsdöden.Jag bantade bort 18 kilo så än har jag inte drunknat.

Mollys matte2007-04-11 00:55
Antal inlägg: 185

Vilka underbara!!!
När jag, 11 år, åkte spårvagn med min 4-åriga lillasyster klev ortens original på. Han kallades ngt i stil med "Galna Hasse". Min lillayster pekade på honom och sa enormt högt och tydligt: "Du är Galna Hasse! Alla tror att du är galen". Jag blev knallröd i ansiktet och försökte flytta längre bort i vagnen, men lillasyster fortsatte glatt "Tänk att galna får åka i spårvagnen, har dom ingen polis?" och strax därpå "Får man gratis biljetter när man är galen?"
Så otroligt pinsamt!!! Och stackars originalet. Kul att bli utpekad för en hel spårvagn!

systerrebell2007-04-12 02:05
Antal inlägg: 427

När jag var liten frågade jag min mamma vad en av mina kompisars pappor arbetade med. Mamma hummade lite, men lyckades till slut på ett lagom detaljerat sätt berätta att han var gynekolog och vad det innebar. Jag försökte verkligen lära mig det där krångliga ordet "gynekolog", men var ideligen tvungen att fråga mamma på nytt. Så en dag sitter jag och hon på bussen när mannen i fråga kliver på. Jag pekar blixtsnabbt på honom och vrålar över hela bussen:
- Han där är en springdoktor!

Min mamma påstår att hon fortfarande rodnar när hon tänker på händelsen. :)

Muffinmannen - Ej medlem längre2007-04-12 06:56
Antal inlägg: 25

Jag drar mej till minnes en rolig anekdot från svunna tider, Det var när jag som 3åring skulle baka med mamma för första gången. Det var muffins vi skulle baka (Men jag sa inte muffins, jag uttalade det som fluffins) Jag doserade upp mjölet men råkade tappa ut allt på golvet. Mamma var och svarade i telefonen så jag skopade försiktigt upp allt mjölet från golvet men råkade få med en liten stenbit, Detta märktes senare när muffinsarna var gräddade och klara genom att mormor bet i en muffins och spräckte en tand.

maska2007-04-12 07:19
Antal inlägg: 194

På femårsdagens kväll nattar mamma Emeli, äldst av tre syskon, och får veta följande:
-Nu är jag störst av småttingarna. Och jag är ingen flicka längre, jag är en DAAAAM.

mew12007-04-12 07:32
Antal inlägg: 16

När min unge var 2½ år pekade han på mjölkpaketet och sa ko (det stog ko på mjölkpaketet) Han kunde ju inte läsa men jag tänkte testa honom i allafall och satt ett s framför ko och frågade vad det stog nu. Då svarade han tjur.

grönöga - Ej medlem längre2007-04-13 10:46

Mamma till femårig dotter - Jag älskar dig gumman.
Dotter - Och jag älskar dig mamma varenda dag, även när du är död.
:S

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?