Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 370 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sarlina | 2007-03-30 20:14 | |
![]() | Dofter som berör Lukter har en enastående förmåga att nå djupt in i själens skrymslen - den store tyske författaren Schillers poetiska inspiration tände på doften av ruttnande äpplen. Själv tycker jag att lukten av beckolja är helt oemotståndlig. Hur har mina bröder o systrar på Forum Betapedum det med lukthjärnan? Vilka lukter berör er djupast? | |
| snorklan | 2007-03-30 20:35 | |
![]() | En parfym som ett gammalt ex använde, tyvärr vet jag inte vilken det är.. Doften får mitt hjärta att slå volter.. tanken på honom får inte hjärtat att göra samma sak dock =) | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-03-30 20:45 | |
![]() | Min älsklings lilla mage luktar gudomligt. Men hon besprutar den med "Nina Ricci" iofs... | |
| iodine - Ej medlem längre | 2007-03-30 21:01 | |
![]() | spädbarn, speciellt mitt såklart. | |
| Jaap | 2007-03-30 21:29 | |
![]() | Myr och hjortron = vemod och lycka | |
| Bitte - Administratör | 2007-03-30 21:39 | |
![]() | En nysvettig man som luktar riktigt liniment,, | |
| levakdörB | 2007-03-30 21:41 | |
![]() | Satsumas syrendoft berörde alla närvarande i tisdags! hm just de ingen parfym... | |
| pilutta-dej | 2007-03-30 22:15 | |
![]() | Jag brukar ställa mig på knä i skogen och köra ner näsan i mossan . Det doftar skog, självklarheter, lugn, barndom och en massa annat som jag inte kan ta på. Liknande effekt på mig har doften av färskt trä. Solmogna smultron. Nattviol. Alla dessa dofter fyller mig med djup lycka och handlar alla om trygghet, rötter, mormor, sommar, barndom, tillhörighet. | |
| betaguld | 2007-03-30 22:52 | |
![]() | Förvånad att ingen tagit upp dofter som berör. Fast berör negativt! Vi har svavel som ruttnar som ruttet ägg. Vi har glömda mjölkpaket som jäser och luktar så man vill kasta upp inälvorna. Ja utbudet är stort! Speciellt känner man till sånt om man heter Mike Rowe och är programledare för Dirty Jobs. :D | |
| SheDeVille | 2007-03-30 23:00 | |
![]() | Tvätt som torkat utomhus doftar underbart! Det luktar också gott precis efter ett sommarregn. | |
| Wazoo - Ej medlem längre | 2007-03-30 23:15 | |
![]() | solvarm barrskog | |
| ekorre70 | 2007-03-30 23:29 | |
![]() | jag fick en flashback i somras när min man kom in och luktade friskt svett blandat med sågspånsdoft, det luktade precis som morfar gjorde när jag var liten. en lite udda doftupplevelse men angenäm för mig. | |
| två bakelser | 2007-03-31 00:16 | |
![]() | Nattviol, kaprifol, syren, liljekonvalj, pioner, honungsros, schersmin,lavendel, tibast och luktärt. Det finns också en liten blomma som heter Bollmåra och om ni aldrig luktat på den rekomenderar jag er att ta er till Botaniska i Göteborg i början av juli och lukta på den. Den doftar hemskt men ändå gott, med andra ord en speciell doftupplevelse. Om vi lämnar blommorna så luktar jag gärna på nybryggt kaffe, salt hav, skog, mylla, nyklippt gräs, nybakat bröd och nybakade bullar. Nyregnad asfalt. bebisars fjuniga hjässor. Jag tycker också att ensilage luktar väldigt gott. Jag hade ett gäng får för några år sedan och det både luktade gott och var rogivande att lyssna på fåren när dom stod och mumsade och malde i sig ensilaget. Låter väl helt sjukt, men så är det. | |
| Wilma u-a | 2007-03-31 01:17 | |
![]() | Hundvalpar och hästar....speciellt nordsvenska hästen och speciellt mulen, finns inget goare än mulen på en nordsvensk häst... | |
| SheDeVille | 2007-03-31 01:32 | |
![]() | Nyskurade trägolv - skurade med såpa. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-03-31 01:44 | |
![]() | grillukten på sommaren när alla sitter ute och grillar. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2007-03-31 01:56 | |
![]() | Nymalet kaffe och doften av nybakt bröd. Bensin luktar faktiskt väldigt gott. Linolja, björnklister, läder, öl på bastuaggregatet, gintonic, lime, snus, lakan söm torkat i vinterkyla, solvarm hud och en massa andra saker. | |
| Zmul | 2007-03-31 08:47 | |
![]() | Liljekonvalj och påskliljor..mm | |
| Huzan | 2007-03-31 10:26 | |
![]() | bebisar, nybakat bröd, cigarr, nybryggt kaffe, min pojkväns halsgrop.. | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-03-31 10:35 | |
![]() | Älskar doften av fuktig jordkällare! Det är barndomens somrar liksom. (För så luktade det i duschen, källaren och TV-rummet i pensionatet vi alltid bodde på några veckor per sommar då jag var barn). Överhuvudtaget är just dofter det som (förutom musik) ger mig flest nostalgikickar. | |