Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 391 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| China Doll | 2007-04-14 23:59 | |
![]() | Aeropress - espressomaskinen Läser om Aeropress på olika (internationella) forum som (nästan) alla säger ska ge det allra bästa kaffet som finns. I USA kostar den 30 dollar. Men jag hittar inte lägre pris här i Sverige för 450 plus frakt. Har någon människa här sett den i nån butik? Nån som har en sån eller provat den? | |
| confuzed | 2007-04-15 10:26 | |
![]() | Sweden JOHAN & NYSTRÖM Phone: +46(0)853022440 Email: johan.e@johanochnystrom.s e Lät spännande det där.. | |
| Pingalen | 2007-04-15 10:57 | |
![]() | Intressant pryl. Tror dock inte man skall jämföra kaffet som kommer ur denna tingest med espresso. Snarare presskaffe som liknar det som Bodum-bryggarna fixar. Har svårt att förstå hur trycket skall kunna bli så stort i Aeropressen för att fixa en bra crema. Men återkom med testrapport om Ni köper en. Ett tips är att köpa en väldigt bra kaffekvarn (ca 2-3000 kr) och mala bönorna själv. Hemligheten ligger ofta redan där för gott kaffe. | |
| monk - Administratör | 2007-04-15 12:13 | |
![]() | jag är lite inne på att köpa en Nespressomaskin www.nespresso.com/ som man köper kaffekapslar till. Verkar riktigt bra att slippa mala bönorna själv och dessutom håller kapslarna i ett år. Den här modellen verkar grym www.prisjakt.nu/prod...p? e=141205 | |
| Annieel - Ej medlem längre | 2007-04-16 10:24 | |
![]() | Jag är en stor älskare av kaffe . Och har en hel del apparater som används . De viktigaste för att få ett gått kaffe är att skaffa en bryggare som har exakt den heta värme temperaturen. Då får man ut den riktiga smaken av kaffet . Lycka till Monk . | |
| sarlina | 2007-04-16 10:43 | |
![]() | Varmvattenkranen och pulverkaffe - extra gott till hårt bröd med påstrött buljongpulver.Man har väl varit down and out in London and Paris..... | |
| Jojo - Spelvärd | 2007-04-16 10:52 | |
![]() | Kan man bara använda nespressos kapslar i den där monk? Eller går det med vanligt löst kaffe också? | |
| KillerCow | 2007-04-16 12:29 | |
![]() | De maskinerna ger riktig bra expresso o har en perfekt crema, inga problem där. Det som är underbart med de är att de är enkla att rengöra, smidigare o i vissa fall snyggare ;). Master: Mina föräldrar är expresso-fanatiker o de komemr köpa sig en sån maskin. De har en "vanlig" nu, men de är trötta på skiten o har upptäckt hur enkelt o lätt det är med kapslarna. Expresson som kommer därifrån smakar inte annorlundare än från en vanlig maskin. Det är fortfarande samma procedur, fast lite renare o mindre gegga. Jojo: Går bara med kapslarna, inget löskaffe där inte! Kapslarna är inte så dyra heller, vilket jag trodde. (Själv dricker jag inte ens vanlig kaffe) | |
| KillerCow | 2007-04-16 12:34 | |
![]() | China Doll: De har en egen butik här i sthlm där du kan provsmaka olika kaffesorter plus få riktig bra information om deras produkter o lättåtkomlighet. Så dyra var de inte heller, ungefär som vanliga expressomaskiner skulle jag säga. Dock finns ju dessa i lite roligare o snyggare former o färger :) | |
| Dj Bengt | 2007-04-16 13:58 | |
![]() | Är det någon ny sorts kaffe, expresso? =) Jag drack i allafall en dubbel espresso från min farbors stoooora Mielemaskin igår. Helt klart godkänt för att komma från en pod. Dock vet jag inte hur det blir med "mjölken"? Men det går nog skumma/spinna sin egen mjölk på sidan om man vill det, då krävs en sån tapp. | |
| confuzed | 2007-04-18 18:24 | |
![]() | Aeropress finns på Mauritz Kaffe på Fredsg. 2 i Göteborg för 475:- (De har för övrigt något av det godaste kaffet jag har smakat någonsin) Om du köper en så kan du ju berätta vad du tycker. Sen är det ju malningen som till stor del avgör kvaliten på kaffet, har precis fått en kaffekvarn i present är riktigt bra... | |
| China Doll | 2007-04-19 00:22 | |
![]() | Var ligger butiken i Stockholm? Har faktiskt googlat men hittar den ändå inte. Tack för tipsen/inläggen! :-) | |
| Czardas | 2007-04-19 01:13 | |
![]() | Du lär ju inte göra en espresso med den, 9 bars tryck etc, är helt enkelt inte möjligt med den även om dom försöker sig på goda faktaoider för att hävda att det blir en sjujävla bra espresso gjord i deras manick. Ska du ha ngt billigt som närmar sig espresson så satsa på en mokabryggare, helt ok för hemmabruk + att du sparar 4000 pix som du kan köpa bra kaffe på närmaste kaffebar för. | |
| KillerCow | 2007-04-19 07:22 | |
![]() | China Doll: www.nespresso.com/pr...se _en.html ifall länken inte funkar: Nespresso Biblioteksgatan 14 | |
| milla-71 | 2007-04-19 21:15 | |
![]() | Här hittar ni en bra maskin! www.zinzino.com/www/(j5os h13ml3uuag45w0jusvuz)/Ind ex.aspx | |
| milla-71 | 2007-04-19 21:17 | |
![]() | www.zinzino.com | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-04-19 21:19 | |
![]() | Alltså vad är detta? Hela tråden är ju full av en massa reklam. Så fort jag nämnde märket på en kaffesort i en tråd för ett tag sedan blev jag ju varnad för avstängning pga smygreklam förut. Suck. ;) | |
| monk - Administratör | 2007-04-19 21:56 | |
![]() | kapslarna till nespressobryggarna kostar runt 3-4 kronor / kopp, så det är rätt okey pris tycker jag... | |
| China Doll | 2007-04-21 20:50 | |
![]() | KillerCow, jag gick till butiken idag, men det var ju en ren nespresso butik. De hade inte alls aeropress. Nåja, jag testade i allafall deras espresso och den var riktigt god. Jag siktar nog ändå in mig på antingen en riktig espressomaskin eller en aeropress i kombination med en kaffemal. Aeropress ska bara kosta typ 400 pix, så tillsammans med en bra kaffemal blir det nog en bra deal. Men jag vill ju gärna testa en sån först. Kan jag inte det så blir det nog en "riktig" espressobryggare istället. :-) | |
| Accelerando | 2007-04-21 22:56 | |
![]() | China Doll, här hittar du Aeropressen i Stockholm (två butiker): www.kaffemaskinen.se/ Synd att du blev lurad till fel butik, men bra att testa olika maskiner ändå. | |