Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 004

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pilutta-dej2007-08-17 23:03
Antal inlägg: 1689

Grinig!
Låt oss frossa i grinighet och gnäll, inte de stora allvarliga frågorna utan sånt som vi personligen bara inte tål. Jag avskyr t.ex.:

Cigarettrök. Inte bara det utan jag hatar att cigaretter existerar och den superäckliga stank som orsakas av dem! Låt oss besluta att de aldrig har uppfunnits. Fattar absolut inte grejen med dem!

Motorcyklar. Särskilt ljudet av dem. En del motorcyklister kan inte få nog av att bjuda oss andra på vrålet från sina icke ljuddämpade motorer och jag hatar det jävla oljudet! Dessutom skrämmer de skiten ur mig när de gör livsfarliga omkörningar före backkrön, på högra sidan om mig eller något annat käckt.

Golf. Snobberi, överklass och monokultur (gödslade jättegräsmattor där inga andra växter får finnas, motsatsen till biologisk mångfald). Dessutom verkar det fruktansvärt tråkigt och jag skulle dessutom vara urdålig på det. Missade ett annars ganska lovande förhållande för en massa år sen efter som karlen ifåga alltid skulle spela golf i stället för att träffa mig.

Folk utan trottoarkultur. Här kommer JAG och då får ni andra väja!

Trummaskiner. Kan förstöra den bästa låt.

Åh vad härligt att få vräka ur sig så fullständigt onyanserade utfall! Jag känner hur adrenalinhalten stigit till riktigt uppiggande höjder!

Och ni andra då, vad får er adrenalinhalt att svämma över?

veggie_d2007-08-17 23:14
Antal inlägg: 1187

Eh. Cigarettrök är väl inte så ball egentligen, men man kanske ska vara försiktig med att döma ut något med argumentet att man inte fattar grejen. En massa andra människor gör det, det kan vara riktigt gott med en cigg tillsammans med ölen en varm sommarkväll och dessutom hade Humphrey Bogart inte sett hälften så cool ut utan sin cigg.
Motorcyklar är riktigt jäkla kul att fräsa runt på, men jag håller med om att en del kör runt på lite väl högljudda monster.
Golf har inget med snobberi och överklass att göra, det är tvärtom vår näst största folksport (efter fotboll) och går att utöva till en mycket liten peng. Köp ett begagnat set klubbor och spela på en pay&play-bana, så får du se. För övrigt är det skitkul och ger väldigt bra motion. Testa! Du skulle säkert inte vara så dålig som du tror.
Trottoarkultur är lika mycket att inte gå fyra i bredd och hasa sig fram i snigelfart.
Trummaskiner? Jag säger bara Dr Avalanche.

Min adrenalinhalt är rätt låg, men stiger en smula när jag råkar på en riktig kverulant ;)

pilutta-dej2007-08-17 23:19
Antal inlägg: 1689

Jag ska alltid se allt från alla sidor och är därför en enligt mig mycket tolerant person, så jag hoppas att du förstår att det här är skrivet med glimten i ögat. Jag har verkligen valt ut sånt som jag inte gillar, men skruvat det några varv och frossat i att inte vara så välartat nyanserad för en gång skull. Ganska härligt. Sen har jag både rökare, motorcyklister och golfare bland mina bästa vänner, dock inga trummaskiner.

Sylva2007-08-17 23:22
Antal inlägg: 154

Pilutta, vi verkar ha rätt lika saker som vi stör oss på. Gnällde senast i dag på folk som går flera i bredd på trottoaren och inte visar minsta ansats att försöka tränga ihop sig lite när de möter nån.

Älskar också att gnälla på rök och cigaretter. Brukar ge ifrån mig högljudda hostningar när folk står och röker i dörren till jobbet så man får tränga sig igenom molnet för att komma in eller ut. Är mitt i allt gnäll lite glad att jag ska till Danmark efter rökförbudets införande i veckan, så jag verkar kunna gå ut och äta där utan att förgås! De verkar dock ha många fler kryphål än i vår lag, jag måste hitta restauranger med en serveringsyta på över 40 kvm. Är det mindre får man röka i alla fall! (Då får jag iofs glädjen att gnälla i stället.)

Sist men inte minst vill jag gnälla på folk som inte kan hålla ordning i ett enkelt och väl uppmärkt återvinningsrum! Var inne i dag på vår gård och skulle slänga tidningar. Fick vada genom gamla tangentbord, ett par byxor, och massor med kartonger (ej hoptryckta) för att komma fram till bingen för tidningspapper. Och vad ligger i den? MER PAPPKARTONGER, PLUS PLASTPÅSAR OCH EN SPORTVÄSKA! Herregud, är det inte civiliserade människor som bor här?

HannaSofia2007-08-17 23:33
Antal inlägg: 307

Veggie har nog missuppfattat den här tråden. Om kverulanter är det enda som får ditt adrenalin att stiga så skriv det då och inget annat. Vad man än tycker illa om, så kommer någon att tycka tvärtom och tanken med tråden var nog inte att vi skulle dissa andras gnällobjekt utan att gnälla ut.

Håller med dig angående rökare, cigaretter och allt som har med det att göra Pilutta-dej! I hate it! Jag kommer att flytta om ett år ungefär. Är det något jag inte kommer att sakna så är det min balkongrökande granne. Han bor 24 timmar rökandes på sin balkong och det drar in i hela min lägenhet, blää!

Folk som skitar ner ute i naturen skulle jag gärna vilja vrida armen på ett par varv och mosa ner deras ansikten i deras egen skit.

Candee2007-08-18 00:21
Antal inlägg: 1256

Jag är så trött på gnälliga människor som gnäller för allt o inget..=o)

Freudian - Ej medlem längre2007-08-18 00:59
Antal inlägg: 71

veggie d: =D - den bästa trummisen förutom möjligtvis han i Def Leppard.

falafelibröd2007-08-18 01:06
Antal inlägg: 782

Varje dag när jag cyklar till skolan så stör jag mig något oerhört på andra cyklister. Alltid är det några som inte förstår att det är högertrafik i det här landet, alltså man ska cykla till höger på cykelbanan. Och när man kommer till ett bevakat övergångsställe så syns det ju klart och tydligt vilken del som är menad för fotgängare att ta sig över och vilken del där cyklar ska vara, fortfarande till höger ifall man får möte. Men likt förbannat är det någon som cyklar mitt på gångsidan, så att fotgängarna får flytta över till cykelbanan för att inte bli påkörda, och då är det jag som får väja för att inte köra över dom. Sen är det mig dom glor surt på som att det var mitt fel, och jag som var i vägen! Och alla dessa bilister som inte fattar att dom har väjningsplikt även när dom korsar en cykelbana. Det är en ren livsfara att ta sig fram som cyklist.
Ja och det här med att folk går i bredd och totalt ignorerar när man plingar frenetiskt på sin ringklocka.
Sen ska vi bara inte tala om motvinden som blåser upp så fort jag närmar mig min cykel.

Ylleboll - Ej medlem längre2007-08-18 01:35
Antal inlägg: 41

--Drabanten/Rullatormarod örer.

Sådana som inte inser att det ena har stora likheter med ett fordon och att det andra i trafiksituationer klassas som ett sådant och så även bör göras i mataffärer. Många har tydligen fått sådana utan att hemmavid övat på hur dessa ska framföras eller så tror de att högerregeln gäller. Mina hälsenor har råkat ut för en och annan av dem.

--Speakerröster som talar om vad vi ska tycka om personer i TV

Jag är kapabel att själv bedöma vilka personer jag tycker är sympatiska och vilka som är osympatiska och behöver inte hjälp med att fundera över om "Ska de andra i huset stå ut med Lindas omogenhet?", "Ska Patrik verkligen förlova sig med Johanna som minst sagt är sexgalen?" och så vidare.
Och så retar jag mig ju på översättningsmissar.

-- Människor som upprörs över domar utan att ha tagit del av dem. (och där bär ju media ett stort ansvar)
Senaste exemplet jag stötte på var en tjej som skrev ett inlägg om ett uppmärksammat brott och där det hon påstod hade hänt inte stämde med domen. När hon konfronterades med detta säger hon "Jag citerar inte domen, jag citerar stämningsansökan" utan att ha minsta koll på vilka stora skillnader det är mellan dessa saker.

Miss_jk2007-08-18 08:52
Antal inlägg: 8941

www.betapet.com/inde...am p;page=0

yrlis2007-08-18 12:26
Antal inlägg: 66

Jag blir så heligt förbannad på lösspringande hundar som kommer mot mig där ägarens kommentar sedan är; "men han är ju sååå snäll, han vill ju bara hälsa". Det är inte lätt för mig att veta och en hundägare kan aldrig garantera att deras hund inte hittar på nåt som den aldrig gjort förut.
Älskar i övrigt hundar.

gnälliga barn får oxå irritationen att stiga. Mina egna inkluderade.

Cigarettrök

Inkonsekventa bilförare

Politiker

Nu har jag nästan blivit arg bara genom att tänka på dessa saker så nu får jag nog sluta.

SheDeVille2007-08-18 14:07
Antal inlägg: 2243

Jag avskyr när folk gnäller på rökare rent generellt istället för att gnälla på de rökare som inte visar någon hänsyn.

Jag avskyr också när pendeltåget är försenat, sen försvinner nästa tåg i nåt liknande bermudatriangeln och när ett tåg till slut dyker upp ska folk som väntat på tre tåg in på ett och samma tåg. Då blir det trängt vill jag lova och alltid så hamnar man bredvid någon som aldrig hört talas om uppfinningen tvål och deodorant och naturligtvis är det en relativt lång person som fläker ut sin stinkande armhåla strax ovanför mitt huvud. Dessutom finns det inte en chans att komma ifrån om man inte går av nästa station och man har jobbat i 10 timmar och är soptrött!

Jag blir förbannad också på folk som verkar ha ägg under gaspedalen och kör 20 km under fartgränsen.

Jag blir också förbannad och trött på folk som aldrig ser något positivt utan ALLTID ska gnälla!

;-)

Brittleif - Ej medlem längre2007-08-18 14:32
Antal inlägg: 126

ni är så jävla patetiska allahipa

Mick E - Ej medlem längre2007-08-18 14:37
Antal inlägg: 629

Jag hatar:

Afa, Sverigedemokraterna, moderaterna, folk som gnäller på fastighetsskatten och alla andra skatter för det är bara de som har råd att betala skatten som inte vill(oftast moderater); att Linda Rosing och Faddes förhållande samt allt som har med Paris Hilton att göra blir nyhetsstoff, att Ebba von Sydow, Calle Schulman och Sofie Farman ansen vara "viktiga" och "åsiktsbildande" människor som verkligen betyder nåt för oss andra, att Rowan Atkinson fick göra en film till om Mr Bean när den första var så dålig så man vill skjuta sig själv, att Timothy Dalton fick spela James Bond, att Christer o Fredrick fortfarande får producera skitrevyer, trav, segling och formel1 som INTE kan klassas som sport men ändå redovisas på sportnytt, Patrick Ekwalls smakråd när det gäller kläder, att Ernst-Hugo Järegård är död, folk som säger att Elvis lever, all musik som spelas på ztv och mtv, schlager, folk som tycker Jonas Gardell, Özz nujen och Magnus Betner är roliga(för det är de faktiskt INTE), att Dif leder allsvenskan, George W Bush(trodde ni inte), att jag o min älskade Kickilickan bor 20 mil ifrån varandra, galenkristna. Och glöm förallt inte Tv4....
-

D Bent - Ej medlem längre2007-08-18 15:00
Antal inlägg: 10

Jag hatar när det går åt helvete för Tottenham, när betapets onda Gud pissar på mina bokstäver, jag hatar uppskrivna filmer, jag hatar kärlek mellan männiniskor, jag hatar människor, jag hatar mig själv pga att jag hatar människor, jag hatar oftast gälla färger, jag hatar morgondagar, jag hatar kvällar och jag hatar mig själv framförallt för att jag efterapar Micke -E´s idé - som jag också hatar.

Mick E - Ej medlem längre2007-08-18 15:09

Jag hatar folk som tror att jag heter "micke e" när jag klart och tydligt heter MICK E

Hedenstierna2007-08-18 18:01
Antal inlägg: 530

Sen när blev golf nåt snobbigt?

Forky - Ej medlem längre2007-08-18 22:39
Antal inlägg: 1536

Golf har väl alltid varit en snobbsport. Men det är på väg att ändra sig lite, tror jag. Kul att spela!

brakis - Ej medlem längre2007-08-19 01:05
Antal inlägg: 56

Veggie_d! Vill bara påpeka att det är ridsporten som är sport nr 2 när det gäller antal utövare, inte golf!

Mick E - Ej medlem längre2007-08-19 10:02

golf är ingen sport, det är ett spel ungefär som fia eller monopol.....

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?