Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade46
Mobilspel
Pågående19 425

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ögor2007-09-06 18:20
Antal inlägg: 172

Hur minns du Luciano Pavarotti?
Världens mest kända tenor, Luciano Pavarotti, avled i sviterna av cancer i bukspottskörteln, i en ålder av 71 år.
Pavarotti blev mest känd för sina areor och en av medlemmarna av de tre tenorena Carreras och Domingo.
Luciano Pavarottis sista framträdande var på vinter-OS i Italien.
O' solo mio!

grönöga - Ej medlem längre2007-09-06 18:58
Antal inlägg: 5570

En stor man med ett stort ego och en helt enorm röst.

SheDeVille2007-09-06 19:08
Antal inlägg: 2243

En man med en röst som gjorde att man fick ståpäls på armarna och en stor personlighet. Tillsammans med Jussi Björling är han en av de största tenorerna i världen genom tiderna.

Respekt.

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-09-06 19:31
Antal inlägg: 1290

Min farfar älskade honom. Han ägde en rätt så blygsam men bra samling med Pavarottis hits och lyssnade på dem rätt ofta.

pilutta-dej2007-09-06 21:40
Antal inlägg: 1689

1990 var jag med i en tretusenmannakör och sjöng Verdis Requiem på den antika arenan i Verona. Moskvas filharmoniska orkester spelade och fyra solister sjöng solopartierna. Tenorsolist var Luciano Pavarotti. Han sjöng otroligt vackert. Jag brukar skoja om när jag och Pavarotti sjöng tillsammans, han glömmer det aldrig, hävdar jag. Nåja, han såg förtås inte mig i havet av körsångare, men det är roligt att ha varit med i ett sånt sammanhang. Prinsessan Diana satt förresten i publiken. Vi körsångare satt på de varma stenarna på arenan, stenar som romarna släpat dit för flera tusen år sedan. Natten var ljummen och kolsvart, men så steg fullmånen upp och lyste över arenan. Och så den fantastiska musiken som jag fick vara med och framföra .Det var magiskt. Efteråt applåderade publiken i tjugo minuter, italilenarna älskade verkligen sin Luciano. När vi skulle gå därifrån fick vi gå mellan dubbla polisled och jag fick för ett ögonblick låtsas att jag var en stjärna.

brakis - Ej medlem längre2007-09-07 22:43
Antal inlägg: 56

Wow, vilken upplevelse. Nåt sånt glömmer man inte i första taget. Vårda det minnet! Har själv deltagit i och lett körer och det kan ge fantastiska minnen och känslor.

sarlina2007-09-07 23:36
Antal inlägg: 1035

Om jag skall vara riktigt ärlig - inte alls!

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-09-08 01:48
Antal inlägg: 4814

Jag minns de "Tre tenorerna" och hur de blev imiterade av svenska trion Triple & Touch på Friidrotts-VM i Göteborg 1995. Lasse Kronér gjorde Pavarotti. Fyra år sedan blev han programledare för Bingolotto. :)

Göran Rudbo i T&T kommer f.ö. härifrån min trakt. Minns inte om han imiterade Domingo eller Carreras...

yayasout - Ej medlem längre2007-09-08 17:06
Antal inlägg: 1408

jag minns att min grannes häst kallades för pavarotti, that's it.

shame on me. med en gammal operasångare till morfor borde min kunskap vara mer än så.

skogstorparn2007-09-08 17:41
Antal inlägg: 2287

morsan var på samma konsert i stockholm,som dom snackade om i radio rix häromdan.en bisarr historia tydligen,mitt i en aria(heter det så?)knallade pavvan,som tydligen var ett matvrak,ut till kanten av scenen och satte snabbt i sig nägra ordentliga dagobertmackor,och sen ut och fortsatte..

Jankster - Ej medlem längre2007-09-08 18:55
Antal inlägg: 656

Jag minns rykten att han tyckte om att ha sex med folk som inte kommit in i puberteten ännu.

skogstorparn2007-09-08 18:59
Antal inlägg: 2287

..sen syndes alla brödsmulorna i skägget på storbildsskärmen när han fortsätte..

LeBanner2007-09-08 19:22
Antal inlägg: 47

Inte fan minns jag hans "areor" iallafall.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?