Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade22
Mobilspel
Pågående19 685

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MissTuss2007-09-16 22:54
Antal inlägg: 149

Mallorca
Ska till Mallorca med ett rejält gäng på lördag. är det nån som har nån spännande sevärdhet att rekomendera? ska till alcudia, men hyr gärna en bil och tar mig runt lite. tacksam för förslag =)

MissTuss

mollee - Ej medlem längre2007-09-17 01:56
Antal inlägg: 6087

kackerlackorna håller mig borta från mallorca. så jag kan ej komma på nått....
=)

le-lou2007-09-17 11:57
Antal inlägg: 17500

alcudia är ett juste ställe, iaf sist jag var där. minns inga detaljer direkt om vad som kan vara sevärt, men jag vill minnas att det var väldigt fint och vi hade en härlig semester. Mycket gott att äta dessutom :), hoppas du får en bra semester!

nina12007-09-17 12:41
Antal inlägg: 203

när jag o min man var på mallorca så följde vi med på en bussresa . vi var i en grotta , det tyckte jag var en riktig sevärdighet och sen var det likörprovning. vi var också o titta på deras inhemska handgjorda pärlshalsband. kanske det kan va nåt att göra. sen tar man sig runt mallorca på ganska kort tid om man hyr sig en bil. vi var också på en stor gård och åt väldigt god inhemsk mat. hoppas att det kunde va lite till hjälp i ditt sökande.

vulcan2007-09-17 13:16
Antal inlägg: 7666

grottan gillade jag också. Sen skulle jag vilja slå ett särskilt slag för Sollér som ligger nära öns västkust (det går att åka spårvagn till ortens hamnstad Puerto de S.) Överhuvudtaget är västsidan vackrast med höga berg och fina vikar där man kan snirkla sig ner för hårnålskurvor till skyddade stränder.

Den egentliga staden Alcudia (några kilometer från turistbebyggelsen längs stranden) är muromgärdad och nästintill bilfri och väl värd ett besök. Det fanns trevliga små restauranger i gränderna som jag gärna hade käkat på om jag inte hade haft en bebis i släptåg.

Mi Ka El - Ej medlem längre2007-09-17 13:19
Antal inlägg: 24

Jag har varit i Alcudia och precis som Vulcan sa ska man besöka gamla stan, jag vill minnas att det var en stor marknad där varannan dag eller nåt.

SheDeVille2007-09-17 13:23
Antal inlägg: 2243

Cuevas del Drach (Drakgrottorna) i Porto Christo är häftiga att se och Porto Christo är en mysig liten stad. Jag har varit där flera gånger och jag rekommenderar att man gör det på egen hand - d v s tar sig med buss - eller bil - dit och stannar i stan för lunch och ett dopp vid den lilla badstranden.

Puerto de Soller är också en mysig liten stad. Man åker dit över bergen från Alcudia - på delvis serpentinvägar. Oerhört vacker väg och många fina byar. Valldemosa är en mysig by och där kan man besöka klostret där Chopin bodde en tid. Från Soller kan man åka gamla tåg till Palma. Palma har "allt i shopping" och en otroligt vacker katedral.

Marknaden i Inca - inte så lång från Alcudia - kan vara kul att besöka även om det inte är någon sevärdhet direkt. Sen finns ju pärltillverkningen i Manacor ff a, många läderfabriker (skor och andra skinnprodukter är högklassiska på Mallis) etc etc.

Finns massor att se. Har varit massor med gånger på Mallis men aldrig träffat på en enda kackerlacka där :-). Trevlig resa, miss tuss!

Själv sticker jag till Tunisien på onsdag. Igen.

pilutta-dej2007-09-17 16:10
Antal inlägg: 1689

På sydöstra delen av ön, vid Cala D'Or finns små mysiga vikar. medelhavsvarmt vatten utan stora playor, som det bästa av Sverige och Mallorca i ljuv förening.

MissTuss2007-09-18 12:52
Antal inlägg: 149

tack så mycket för tipsen. ska fösöka åka och titta på den där grottan i af.

Daniellaa - Ej medlem längre2007-09-22 14:01
Antal inlägg: 37

Snygga killar finns Wow.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?